Hallo iedereen,
Ik ben de trotse eigenaar van een eigenlijk nieuwe (opa+schuur) BX19TRI ( sg-59-fd )
met 36000 kilometer op de teller. Ik durf wel wat als het op techniek uitkomt zoals de bollen vervangen maar de waarschijnlijk verotte raamgeleiders vervangen gaat mij waarschijnlijk niet goed af.
Weet iemand misschien waar ik het beste kan aankloppen daarvoor, het liefste in regio NH, rest van NL is ook geen probleem.
Met vriendelijke groet,
Maarten
Gefeliciteerd met je Bix, (en welkom op het forum)
Ik zie dat je de mooie foto beschrijving van roel al gevonden hebt. Hiermee zou het zelf toch al moeten lukken?
Het is op zich simpel schroef werk. Je moet alleen even de tijd nemen, en een droge dag. Het ziet er ingewikkelder uit dan het is.
Als je een woonplaats/omgeving aangeeft is er misschien een cifo-lid in de buurt die wel even wil helpen.
Sleutelen aan een bx is niet zo moeilijk, ik heb laatst zonder ervaring, en alleen met hulp van het forum, de koppeling van mijn bx Gti vervangen. Het lijkt allemaal moeilijk, maar je moet gewoon beginnen, en meestal valt het dan wel mee.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Mal, in dit bouwjaar zat er vaak nog een alu raamrails. Het kan ook een kapot mechaniek zijn.
Overigens zijn nieuwe ruitjes niet zo heel duur; informeer eens bij de autoglasboer.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Waarom denk je dat de raamgeleiders verrot zijn?
Van mijn BX dacht ik dat ook, omdat de (electrische) ramen alle kanten op kantelden en niet meer sloten als je harder reed dan 80 km/u, maar nadat ik de deurbekleding had verwijderd, bleek het een kwestie te zijn van wat moertjes aandraaien.
Geplaatst: 14 Apr 2008 23:52 Onderwerp:
Mal, in dit bouwjaar zat er vaak nog een alu raamrails. Het kan ook een kapot mechaniek zijn.
Overigens zijn nieuwe ruitjes niet zo heel duur; informeer eens bij de autoglasboer.
Toch even opengemaakt zojuist, het lijken alu rails te zijn. Dit klusje gaat mij wel lukken denk ik. Bedankt jullie allen!
Die alu railsjes gaan dus niet verrot, die moet je lekker laten zitten. Hooguit een likje vet op de as van de rollertjes doen.
Ich bin ein Breaker
wat is nou eigenlijk je probleem want wellicht heb je een andere oorzaak??
Jdt schreef:wat is nou eigenlijk je probleem want wellicht heb je een andere oorzaak??
Het probleem is dat er een kier is terwijl het raam dicht is zodat het onplezierig rijden is door de herrie. Tevens zit er zo’n 2 cm speling in als ik het raam naar links-omhoog of naar rechts-omhoog duw
De rails zien er goed uit, op het zicht lijkt ook alles goed vastgeschroeft, ik ben bang dat het dus ergens in de mechaniek verkeerd zit.
Tevens valt het mij op dat het isolatiemateriaal als eens is opengemaakt, waarschijnlijk een raam vervangen. 2 jaar geleden echter deed dit probleem zich nog niet voor.
Heel veel kan het niet zijn, want zoveel zit er niet in.
Mogelijkheid 1: het stel-railsje zit los (2 moertjes 10, onder het isolatiemateriaal, ong. onder de bevestigingspunten v/d handgreep maar iets verder naar achteren). Eventueel ook de overige moertjes (stuk of 6) voor de bevestiging v/h mechaniek natrekken.
Mogelijkheid 2: het raammechaniek is uitgelopen; vervangen dat ding.
Mogelijkheid 3: het raam is uit het railsje gefloept doordat het rubber waarmee deze vastgeklemd zit is uitgewerkt. Vervangen dat rubber.
Ich bin ein Breaker
Probeer ‘t bij een dealer, anders op Citromobile. En anders kun je of een heel ruitje van de sloop proberen te scoren, of een alu rails van de sloop halen (tot 1989 hadden ze vaak alu rails), of een nieuw ruitje kopen met nieuwe rails en al.
Ich bin ein Breaker