Hahah een GTi mag je ook best wel hard rijden vind ik persoonlijk! even een fototje toen de wagen nog in mijn bezit was..
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Die is mooi!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Ja zo ziet ze er nog steeds uit (beetje smeriger maar goed ), om verliefd op te worden zo’n auto
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ijs schreef:Je kunt natuurlijk ook even de 2 draden scheiden.. Orginele stuur? Poeh, volgens mij heb ik dat laatst weggegooid!
Nou, dat kan wel, maar dan doet of de radio het niet meer, of iedere keer dat je hem aanzet moet je alle instellingen opnieuw programmeren, en de zenders opnieuw zoeken, tevens zal de radio dan nog steeds niet met contact aan en uit gaan
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Het verdient wel aanbeveling de draad die constant moet zijn (a4, oranje: zie link hieronder) OF van de accu te trekken, OF de voedingsdraad te nemen die er al is bij de BX.
Vervolgens kun je kiezen. De draad die de radio ook echt aanzet (a7, rood) kun je constant houden (makkelijk als je ook radio wilt luisteren met contact uit) OF ergens lokaal af te trekken van de voeding van een stroomverbruiker die het alleen doet met contact aan.
De al genoemde voeding van de dasbhoardverlichtingsdraad is een optie. Je kan ook 1 van de draden van het digitale klokje pakken. Het klokje heeft 4 aansluitingen. min, constante plus (van accu), verlichting aan, contact aan (weet niet welke volgorde: dat moet je even proefondervindelijk uitzoeken of nagooglen).
Sommige radio’s hebben ook nog een optie om de achtergrondverlichting (onafhankelijk van of je de radio aan of uit hebt staan) mee te schakelen met de rest van de dashboardverlichting. Die voeding voor die draad (a6, geel) kun je ook aftakken van het digitale klokje. Je kan em ook gewoon vastknopen aan de geschakelde draad. Alleen is je aan/uit schakelaar niet verlicht als je je contact uitzet.
Als je het extreem makkelijk wilt houden, sluit je rood/geel/oranje parrallel aan op de voedingsdraad voor de radio die al in het dashboard hangt. Dan moet je de radio welliswaar met het handje aan en uitzetten, maar dat weet je zeker dat ie de instellingen onthoudt.
Ok, hier staan de kleuren nog eens uitgelegd.
Succes.
Nog een poging, om de een of andere reden viel de vorige felicitatie van de muur..
Gefeliciteerd met je bx! Weet dat de vorige eigenaar er erg zuinig op is geweest en hier zal je veel plezier van gaan beleven!
Xsara Coupe
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Hij was toch zelf de vorige eigenaar? Hij is toch tussendoor alleen maar verhandeld en opgeknapt bij de garage waar PhoenixNL hem heeft gekocht, of ben ik nou ontzettend abuis?
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Zoals Knackör het zegt klopt precies, Ik heb de auto vorig jaar verkocht aan Ijs en hij heeft hem weer verkocht aan de garage waar ik hem dus nu, bijna een jaar later weer heb gekocht nadat zij de hd leidingen hadden vervangen en nog wat andere dingetjes hebben aangepakt.
Ik ben nog niet zolang terug van de sloop, helaas geen spatlappen voor de BX kunnen bemachtigen wel een steuntje voor de zonneschermen uit een BX gedemonteerd want bij mij was die stuk en hingen de zonneschermen er wat gek bij, tevens een “muntenbakje” gekocht aangezien er een sticker op geplakt is geweest en deze lijmresten niet mooi te verwijderen zijn.
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Blijft een mooie foto trouwens Ijs, dank voor het posten.
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
Even een dientstmededeling;
Er is iemand trots op zijn BX! terecht want het is een mooi exemplaar.
Laten we het hier over hebben, en stop met dat kinderachtige gedrag.
Uitleg op mijn kantoor
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
@MPostma;
Rood en geel zijn dus inmiddels al verbonden en de radio werkt dus ook goed en houd zijn instellingen alleen wilde ik hem dus aan en uit hebben met het contact, nu moet ik dat dus doen door hem met het handje aan en uit te zetten.
Ik ga er nog weleens mee stoeien, het staat niet in de brand.
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Zoals Marten aangeeft kun je dus bij het digitale klokje in je dashboard een kabeltje aftappen (zo had ik ook de computer aan/uit schakeling van de pc in de TRI geregeld) als je dat bakje waar het klokje in zit losschroeft (2 kleine schroefjes voorin) kun je de stekker van het klokje loshalen, daar zitten 3 kabeltjes aan, je kunt dan even met de multimeter kijken welk kabeltje pas 12V krijgt op het moment dat je de auto op contact zet en die vervolgens verbinden met de rode kabel, dan is er een kabeltje aan dat klokje dat pas signaal krijgt als je de verlichting van de auto inschakeld, die kun je verbinden met het kabeltje van je DIN stekker die de verlichting van je radio regelt (dan heb je niet zo’n hoogtezon onderin als je in het donker rijd)
Maar een punt is wel dat wanneer je de contactschakeling gebruikt je de radio niet aan kunt zetten zonder dat het contact aan staat wanneer je ergens stil staat, en dat kost extra stroom, maar goed, als je een beetje een lekkere accu hebt maakt dat ook niet zo heel veel uit natuurlijk.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX