Een paar weken geleden heb ik de HD-pomp en de centrifugaalregelaar vervangen voor gereviseerde exemplaren (Citrotech). Na het uitvoeren van de basisafstellingen leek alles goed te werken tot het moment dat de koppeling doorsloeg bij wat meer gas geven; zowel bij wegrijden als in hogere versnellingen. Dit was niet het geval vóór het vervangen en het gebeurt ook niet bij het bedienden van de handfrictiebediening (drukloos maken bloc-hydraulique). Het doorslaan lijkt ook erger te worden bij warme motor/circuit. Iemand enig ID?
Rijden als een Godin in Nederland.
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Aan de kwaliteiten van Citrotech zou ik niet durven twijfelen. Daar zijn die mannen veel te serieus voor…......
Het moet aan je afstellingen liggen…......
Maar goed, daar ben je nu niet mee geholpen? ops:
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Zitten al je V-snaren weer goed vast? En de bevestigingen van centrifugaalregelaar en HD pomp?
En ik neem aan dat je de centrifugaalregelaar op de juiste manier ontlucht hebt?
Alles zit goed vast en nieuwe snaren. Het systeem komt ook snel op druk.
Ontluchten heb ik gedaan door de voorste nippel van de centrifugaalregelaar
los te draaien en dan een minuut of twee laten draaien (met een slang naar het reservoir, natuurlijk). Ik had inderdaad zelf ook het id dat het lucht kon zijn. Misschien in het bloc-hydraulique, maar dat kan je niet ontluchten, dacht ik.
In ieder geval blijft de frictiecilinder iets druk uitoefenen op de vork.
Rijden als een Godin in Nederland.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Lucht is het meest waarschijnlijk. De veer in de koppelingscilinder kan ook gebroken zijn.
Citroen!
De veer in de koppelingscilinder kan ook gebroken zijn.
Hoe kom ik daar achter?
Rijden als een Godin in Nederland.
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Demonteren en erin kijken.
Het zou natuurlijk wel toevallig zijn maar het kan. Wat doet deze veer precies?
Rijden als een Godin in Nederland.
Ik heb zoiets ook eens meegemaakt bij mijn vorige DS (DS20) na vervanging van de centrifugale regelaar (ook citrotech) ontkoppelde de bak niet meer bij hoge motortemperaturen. Dit was tijdens de jubileum rit door parijs in 2005 (niet echt fijn) Citrotech draait nieuwe asjes voor in de regelaar, die van mij zat kennelijk te krap in het huis en bij hoge temperaturen liep het asje vast. Citrotech heeft het even herzien daarna nooit meer problemen gehad.
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Pieter Bas schreef:Het zou natuurlijk wel toevallig zijn maar het kan. Wat doet deze veer precies?
Deze zorgt dat cilinder weer in ruststand komt bij koppelen.
Ik heb zoiets ook eens meegemaakt bij mijn vorige DS (DS20) na vervanging van de centrifugale regelaar (ook citrotech) ontkoppelde de bak niet meer bij hoge motortemperaturen. Dit was tijdens de jubileum rit door parijs in 2005 (niet echt fijn) Citrotech draait nieuwe asjes voor in de regelaar, die van mij zat kennelijk te krap in het huis en bij hoge temperaturen liep het asje vast. Citrotech heeft het even herzien daarna nooit meer problemen gehad.
Dit lijkt mij een waarschijnlijk verhaal. Ga Citrotech eens bellen en vragen wat zij ervan vinden. Bedankt allemaal.
Rijden als een Godin in Nederland.