Zo, ik vind het wel weer genoeg voor vandaag:
Morgen achter een koppakkingset aan, en even kijken dat ik de ontvettingsbak aan de praat krijg.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Kanonne zeg, je bent weer lekker op dreef Lars. Petje af hoor.
Suc6 verder met de klus.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gaat hij weer op lpg lopen, of al je de gastank eruitf?
Ik dach dat er Lpg in deze BX lag?
Mzzll Gert
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
GWHENDRIKS2 schreef:Gaat hij weer op lpg lopen, of al je de gastank eruitf?
Ik dach dat er Lpg in deze BX lag?
Mzzll Gert
Natuurlijk blijft hij op LPG lopen! Het enige nadeel is de wegenbelasting, en dat weegt absoluut niet op tegen de voordelen
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
En over iets minder dan 2,5 jaar lekker belastingvrij tuffen, dat gaat je bijna geld opleveren!
Ik heb De Scheur maar even schoongemaakt zonet, en even op de foto gezet:
Het was geen kleine scheur
Morgen krijg ik de koppakkigset binnen, nou nog de ontvettingsbak werkend krijgen..
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Zo!
Die is nog groter dan ik gedacht had, ik heb Patje er meerdere malen over gehoord maar dit is toch een forse scheur…
Emiel
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
das inderdaad unne flinke zeg goed werk verder! dat zijn de betere klusjes!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Er zitten nog meer scheuren in het blok trouwens, het lijkt op vriesschade.
Ik heb net de kop er af gehaald, en ik ben nu even niet zo blij meer . De kop is recent (nouja, iig enkele jaren terug) gevlakt, en dus is de koppakkingset die ik gekocht heb nutteloos. Dan kan ik een losse koppakking voor een gevlakte kop er bij kopen (dus nog een keer 40euro uitgeven, een koppakking kost bijna net zo veel als een set) of de kop van het donorblok monteren. Hier heb ik niet zon zin in, omdat die kop er niet uit ziet, en de kleppen veel groter zijn.. Maar geld speelt wel een rol op het moment, want er komt steeds meer bij wat vervangen moet worden…
Morgen ga ik beide koppen bij mijn vader op het werk schoonmaken, samen met wat losse onderdelen.
Oja, de verbrandingsruimte ziet er trouwens keurig uit, zal wel door de LPG komen De koppakking die er tussenweg kwam zag er trouwens nog nagelnieuw uit Zo ook de distributie riem, die volgens de distributie deksel nou toch al 50.000km oud moet zijn…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
heb je misschien wat aan een 16TRI blok?
volgens mij is de kop hetzelfde, enkel de inlaat is anders vanwege de multipoint.
Het blok dat ik heb liggen heeft 167.000 gedraait en ik heb liever dat het ergens iemand kan helpen dan dat het ligt kapot te roesten in de garage, ik heb het blokje een paar weken geleden uit de auto getrokken.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Mechuccio schreef:heb je misschien wat aan een 16TRI blok?
volgens mij is de kop hetzelfde, enkel de inlaat is anders vanwege de multipoint.
Het blok dat ik heb liggen heeft 167.000 gedraait en ik heb liever dat het ergens iemand kan helpen dan dat het ligt kapot te roesten in de garage, ik heb het blokje een paar weken geleden uit de auto getrokken.
een kop van een 16TGI is trouwens ook aangepast voor multipoint zag ik daarstraks.
tja. Als ik een ander blok neem, wil ik die ook helemaal uit elkaar hebben Zowiezo een koppakkingset, enz. Alleen de kilometerstand maakt het wel verleidelijk, want het donorblok heeft wel 2 ton gelopen gok ik. Alleen is een 16TRI niet rustig bereden lijkt me
(kostie?)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ik heb zelf lekker gasgegeven in de TRI, maar ik rij mijn auto’s wel altijd warm.
De tri was in 1986 door een oude knar gekocht die hem in 1996 inruilde in Emmen bij de citroendealer, de tri had toen 40.000 kilometer gelopen. in 2001 heb ik de tri gekocht van een monteur van die citroen dealer, toen met een kilometerstand van 110000. en zelf heb ik er dus nog bijna 60.000 mee gereden. De tri startte altijd meteen, zelfs als ik hem aan moest duwen was dat geen enkele moeite, en de compressie heb ik nog een keer gemeten en die was toen erg goed (exacte cijfers weet ik niet meer) maar voor wat de kosten betreft, als jij met dat blok geholpen bent en er die mooie TRS mee aan de gang kunt houden ben ik met een kratje pils al heel blij!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Erg verleidelijk. Mag ik even tot morgenavond bedenktijd?
ps. kom je ook op citromobile?
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
GoofBlikscha schreef:Erg verleidelijk. Mag ik even tot morgenavond bedenktijd?
ps. kom je ook op citromobile?
jazeker kom ik op citromobile!
dat moois zou ik zeker niet willen missen.
En je mag bedenktijd zo lang je wilt! het blokje ligt me niet in de weg.
dus ik hoor het wel mocht je er interesse in hebben! is iig helemaal compleet met alle kabels, massameter, injectierails, ecu en noem maar op (maar daar zul je met een carb geen last van hebben lijkt me )
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Wow, dat is een indrukwekkende scheur! Laat je niet misleiden door de mooi uitziende distributieriem. Deze stond op het programma om vervangen te worden. Want door een lekkende nokkenaskeering welke een aantal weken voor het zaakje begon te lekken is vervangen, is de riem mooi door olie doordrenkt geweest.
Je zult waarschijnlijk al een nieuwe hebben liggen, maar voor de zekerheid, leg deze er niet meer om!