Er bestaan 4 soorten stuurarmen (verbinding hulpstuurhuis-fusee)
1. origineel ,met plugje voor smeernippel montage tot eind ‘70
2. origineel, zonder doorsmeermogelijkheid.
3. revisie origineel, voorzien van andere/nieuwe kogel
4. namaak, eind jaren ‘80 op de markt gekomen, eveneens zonder doorsmeermogelijkheid. deze zijn in lengte iets langer.
Een stuurarm vervangen kost je hooguit een kwartier.
Eén kant heb je zeer waarschijnlijk al origineel (die met smeernippels),dus zoek een goede gebruikte (paar tientjes) voor de andere kant, stel de sporing opnieuw nauwkeurig af en ervaar proefondervindelijk of het helpt.
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ok tnxz.. u hoort zeer binnekort de uitslag
Nog wat anders, wat is een komplete set groen getint glas waard? Een bekende heeft een komplete set in een sloper zitten….
Totaal aantal Berichten: 25613
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
eeh 10 euro? Wil ik het wel kopen!
ik zoek de zijruiten nog… PB me maar een prijs.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Heyyy joww..
is niet de bedoeling dat ik het verkoop..
Maar ik wil graag weten wat ik er hem voor zal geven.. Hij heeft ze aan mij beloofd en hij zei kijk maar wat je er voor geeft…
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Die 21 ie van m’n pa…..
Wat zie ik nu? verkoop je je id?
.komma
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Is niet mijn ID… Maar van een collega.
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Nou.. bijna met DS en al met 100km/u tegen de vangrail gezeten….
Ik moest een enorme noodstop maken vlak voor de moerdijkbrug,
heel de DS veert dan in.. maar door die verschillende spoorstangen trok tie toen tie bijna helemaal ingeveerd was naar links waardoor ik met die snelheid richting de vangrail ging.. maar bij rem loslaten kwam de auto weer omhoog en terug in de goede rijrichting…
ik had toen wel ff een moment voor mezelf nodig…
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Uhhhhh…. wordt het nou niet eens tijd dat je die Ds dan van nieuwe spoorstangen laat voorzien….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ja daar wilde ik eerst zelf es mee gaan expirimenteren, maar 25 april gaat reniassance 2 nieuwe (dezelfde) monteren. Ik had al een afspraak die datum voor een nieuwe uitlaat daar..
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
CLL Martin schreef:Ja daar wilde ik eerst zelf es mee gaan expirimenteren, maar 25 april gaat reniassance er 2 nieuwe (dezelfde) monteren.
Ik ben heel erg benieuwd of dat het probleem zal oplossen. Ik denk namelijk nog steeds aan een kromme onderste draagarm.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
waterman771 schreef:CLL Martin schreef:Ja daar wilde ik eerst zelf es mee gaan expirimenteren, maar 25 april gaat reniassance er 2 nieuwe (dezelfde) monteren.
Ik ben heel erg benieuwd of dat het probleem zal oplossen. Ik denk namelijk nog steeds aan een kromme onderste draagarm.
Ja ik denk ook dat je gelijk kan hebben, als die onderste draagarm krom is, heb je het zelfde effect volgens mij..
Bij die noodstop veerde heel de auto in, en wordt (denk ik) het linker wiel naar buiten gedrukt… waardoor de auto naar links trekt.
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ik heb A-R ff gebeld, hij zegt dat dat een vastzittende rechter remklauw is…
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
CLL Martin schreef:Ik heb A-R ff gebeld, hij zegt dat dat een vastzittende rechter remklauw is…
Dat kan heel goed, waarschijnlijk mist het overloopslangetje aan de radiateuraftapkraan dan. Dan loopt het overtollige koelwater zó op je rechter remzuigers en gaat je klauw vastzitten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
En dan duikt de auto naar links bij heftig remmen?
Ik ga die auto maar ff niet meer gebruiken tot de 25ste denk ik…