17 van de 32
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
   
De DS van Martin, morgen (eindelijk) ophalen!!
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 april 2008 04:44 PM
  [ # 241 ]
CLL Martin schreef:

En dan duikt de auto naar links bij heftig remmen?
Ik ga die auto maar ff niet meer gebruiken tot de 25ste denk ik…

Ja, want dan remt alleen het linkerwiel. Dus trekt ie als een gek naar links….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 17 april 2008 05:11 PM
  [ # 242 ]

Ja ik snap het.

Maar bij normaal remmen merk je het niet. Of is het alleen merkbaar bij hard remmen?

Profiel  
 
Gepost: 17 april 2008 05:44 PM
  [ # 243 ]

Als je gewoon remt merk je dat vaak inderdaad niet, tot je plots een noodstop moet maken. Heb dat ook eens meegemaakt bij onze mercedesbus. In dagelijks gebruik remde dat ding prima, voor zover je dat met een bus van 2 ton en rondom trommelremmen kunt zeggen natuurlijk, tot er plots een onnozelaar denkt dat ie wel vlak voor je de weg kan opdraaien en je tijdens je noodstop plots quasi overdwars op de weg staat Rolling Eyes

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25613
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 april 2008 06:14 PM
  [ # 244 ]
CLL Martin schreef:

Ik ga die auto maar ff niet meer gebruiken tot de 25ste denk ik…

Als je nou je remklauwen eens inspecteert en gangbaar maakt/ de natte kant repareert, wie weet hoef je dan de stangetjes niet te vervangen…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 17 april 2008 07:01 PM
  [ # 245 ]

Als je nou je remklauwen eens inspecteert en gangbaar maakt/ de natte kant repareert, wie weet hoef je dan de stangetjes niet te vervangen…

Net even gekeken, dat afvoerslangetje loopt netjes naar beneden dus zit goed.. helaas was ik alleen dus kan niet kijken en remmen tegelijk, ga ik vanavond ff proberen!

Die stangetjes ga ik zowiso proberen.. want bij inveren blijft de DS niet rechtuit rijden.. volgens AR zijn het de stangen.. blijk tie daarna nog steeds scheef te veren vrees ik voor een draagarm project Confused

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 17 april 2008 07:20 PM
  [ # 246 ]

Die buig je zo recht volgens een aantal forum-gangers…

Citroen!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 april 2008 07:40 PM
  [ # 247 ]
DriverD schreef:

Die buig je zo recht volgens een aantal forum-gangers…

Ja, inderdaad. En dat wil ik je met alle plezier eens demonsteren. Zal ik jouw Ds effe op een stoeprand rijden? Laughing Buig ik die arm daarna weer op z’n plek…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 17 april 2008 07:58 PM
  [ # 248 ]

Als mijn draagarm echt krom blijkt te zijn, kom ik met de DS + een krat jup en een video camera naar je toe.. deal?  Laughing

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25613
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 april 2008 08:38 PM
  [ # 249 ]

Kom ik ook!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 17 april 2008 08:48 PM
  [ # 250 ]

Mag ik dan ook met m’n CX komen? Geloof dat die hetzelfde heeft…  Very Happy

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 april 2008 09:06 PM
  [ # 251 ]
CLL Martin schreef:

Als mijn draagarm echt krom blijkt te zijn, kom ik met de DS + een krat jup en een video camera naar je toe.. deal?  Laughing

Deal, mits je een pers en een stijgerpijp van 4 meter meeneemt. Cool

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
DSuper5 73
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 12-04-2007

Gepost: 18 april 2008 02:31 PM
  [ # 252 ]

Je kunt morgen ook naar de sleuteldag in Rotterdam komen. Wellicht loopt er daar iemand rond die de oplossing weet.

Profiel  
 
Wings of freedom
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 206
Geregistreerd: 25-03-2006

Gepost: 19 april 2008 11:37 PM
  [ # 253 ]
CLL Martin schreef:

Nou.. bijna met DS en al met 100km/u tegen de vangrail gezeten….

Ik moest een enorme noodstop maken vlak voor de moerdijkbrug,
heel de DS veert dan in.. maar door die verschillende spoorstangen trok tie toen tie bijna helemaal ingeveerd was naar links waardoor ik met die snelheid richting de vangrail ging.. maar bij rem loslaten kwam de auto weer omhoog en terug in de goede rijrichting…


ik had toen wel ff een moment voor mezelf nodig…  Confused

Djeez, Martin!

Gelukkig is alles goed gegaan. Heb je nog je hartslag kunnen meten toen je hart in je keel zat?

WOF bye2

WOF lovecitro


De grijze schicht, Citroën Xantia 1.8i AUT4

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 21 april 2008 05:44 PM
  [ # 254 ]

Nu ben ik aan het expirimenteren gegaan met de remmen.. Heb ik zoveel hard geremt dat de DS nu gewoon rechtuit remt.. en bij een nood stop, duikt de neus netjes recht naar beneden…
Waarschijnlijk is door al het harde remmen de boel weer los gekomen.. ?

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 22 april 2008 06:53 PM
  [ # 255 ]

De DS krijgt vrijdag zowiso een nieuwe uitlaatdemper en wordt goed opgehangen (de demper zit nu tegen de bodem aan en dat hoor je)

Verder laat ik die spoorstangen ook meteen vervangen door 2 dezelfde en daarna rij ik naar een banden bedrijf in a’dam om de DS opnieuw te laten uitlijnen en dit bedrijf doet dat voor de meeste DS garage’s in a’dam dus laat ik alle 4 de wielen daar meteen uitballanceren. Ik hoop dat het hier eindelijk es lukt met dat ballanceren!  Wink

Profiel  
 
 
17 van de 32
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook