Beste forum-ers,
Ik rijd al een aantal maanden in een BX 1.4 TGE van 1991. Ik heb steeds problemen met de vering. Laat ik het anders zeggen: hij is niet comfortabel. De vering achter is heel soepel, voor lijkt het wel alsof het vast zit.
Het volgende is al aan de auto gedaan:
- 2 weken geleden: 5 nieuwe veerbollen van BX type 1
- nieuwe LHM is er pas ingekomen
- hoogteregelatoren zijn ingespoten
- auto hoogt is al 2x afgesteld
- veerpoten voor zijn ingespoten
En nog veert ie niet goed! Ik word er moedeloos van en overweeg de BX weg te doen. Ik heb geloof ik in totaal zo’n 13 bx-en versleten, en heb 1 exemplaar gehad waarvan ik kan zeggen: wauw! die rijdt comfortabel.
Nadat allle veerbollen waren vervangen, heeft de auto 2 dagen lekker gereden. Toen begon de ellende opnieuw. Het is dat ik de BX een super leuk model vind, maar overweeg nu om een standaard ZX te kopen waarmee ik van de veerproblematiek afgelost ben. Of misschien kan ik beter overstappen op een Xantia.
Wie heeft er voor mij bruikbare tips? Ik zie dit als een laatste poging want anders gaat ie op marktplaats.
Bedankt alvast,
een radeloze, aan BX verknochte, rijder.
Liever een BX met kapotte veerbollen dan een golf GTI met gympies
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Zijn de voorpoten niet gewoon versleten. In dat geval zal inspuiten wel even verlichting brengen, maar niet voor lang.
patje74 schreef:Zijn de voorpoten niet gewoon versleten. In dat geval zal inspuiten wel even verlichting brengen, maar niet voor lang.
Hoi Patje, dat is natuurlijk ook nog een mogelijkheid. Ik zal ze eens binnenkort laten inspecteren! Mochten ze versleten zijn, dan hoop ik dat andere veerpoten uitkomst zullen bieden.
Liever een BX met kapotte veerbollen dan een golf GTI met gympies
Totaal aantal Berichten: 771
- BX 1600 tzi automaat