Massapunt achterruitverwarming
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 17 april 2008 12:58 AM

Sleutelaars!

Jaja, een mooi elektrisch geintje met de X.
Wanneer het ABS (Out of use) lampje weer eens gaat knipperen, piepen, meldingen geven op de boardcomputer en ik zet de achterruitverwarming aan dan verdwijnen de meldingen.
Oftewel, ik heb het idee dat dit een massaprobleempje is. Nou heb de punten achter de achterlichten al gehad. Ook onder de motorkap de grote punten losgehaald, schoongeschuurd etc. etc. Maar toch blijven de meldingen.
Enig idee op waar het punt is waar de achterruitverwarming massa maakt?
Dat zou enorm helpen, hoop ik!

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 17 april 2008 01:12 AM
  [ # 1 ]

Als je de bekleding bij de achterruit weghaalt, daar waar de 13e ruit vast zit, zit je daaronder in het gat aan de rechterkant van de auto een bout 10 zitten, die zorgt voor de massa van de elektronica in de klep.

Ik heb overigens een aantal extra massakabels getrokken vanaf de massapunten in het mtororuim, links en rechts voorin de neus, maar de foutmeldingen blijven komen.

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 17 april 2008 01:21 AM
  [ # 2 ]
malle pietje schreef:

Als je de bekleding bij de achterruit weghaalt, daar waar de 13e ruit vast zit, zit je daaronder in het gat aan de rechterkant van de auto een bout 10 zitten, die zorgt voor de massa van de elektronica in de klep.

Ik heb overigens een aantal extra massakabels getrokken vanaf de massapunten in het mtororuim, links en rechts voorin de neus, maar de foutmeldingen blijven komen.

Helemaal top! Dank je wel voor de gouden tip!
Ik ben al voor een heel groot deel de foutmeldingen kwijt.
Dat kwam vooral door het schoonmaken van alle contacten, maar ook het vervangen van de rempedaal-schakelaar. Die zorgde voor een hoop ellende betreft “left / right stoplight defect”.
Het is dus nu alleen nog de ABS melding en dan is-ie “clean” (afkloppen) Wink
Een XM is wel een elektronisch wonder op wielen…kuch. Extra kabels trekken en het werkt ook niet, wat moet je dan verder, zou je bijna zeggen!

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
JayJay
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 18-03-2008

Gepost: 17 april 2008 01:59 AM
  [ # 3 ]

Is dit niet het bekende euvel!

Ligt je ABS kabel niet te dicht op de knalpijp?

Persoonlijk krijg ik de melding ook, en altijd als ik lekker een flink stuk heb gereden, duidelijk geval van bedrading te heet foutje ABS.

Of is het al bij het starten meteen raak?

greetz,

JayJay

Ben niet met geluk aan mijn kont geboren.

Profiel  
 
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 17 april 2008 02:23 AM
  [ # 4 ]
JayJay schreef:

Is dit niet het bekende euvel!

Ligt je ABS kabel niet te dicht op de knalpijp?

Persoonlijk krijg ik de melding ook, en altijd als ik lekker een flink stuk heb gereden, duidelijk geval van bedrading te heet foutje ABS.

Of is het al bij het starten meteen raak?

greetz,

JayJay

Bij het starten is het eigenlijk altijd raak, vooral wanneer het vochtig is. Nu ik weet dat het massapunt boven is bevestigd weet ik bijna wel zeker dat daar het punt van storing is. M’n raamrubber heeft namelijk een tijdje niet goed gezeten, zonder ik er erg in had…een natte boel dus.
Nu is alles droog…maar regent het meldingen.

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 17 april 2008 12:28 PM
  [ # 5 ]

Ik ga dit weekend proberen extra en dikke massakabels te trekken vanaf twee punten op het blok en vanaf de massapunten links en rechts voorin.

Hopelijk lost dat een hoop storingen op in de cruisecontrol en boordcomputergegevens. Die waren heel even weg na de vorige ingreep, maar komen toch weer terug.

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
Chevron
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 13-04-2006

- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Gepost: 17 april 2008 06:03 PM
  [ # 6 ]

Hoi,

Als je alleen de ABS storing overhoudt dan is die misschien wel “echt”, heb je de ABS computer al eens uitgelezen en gereset?
Als je na het resetten weer een storing krijgt en het is de sensor links achter dan gewoon de kabel vanaf de sensor tot aan de stekker vernieuwen.

Groeten Gijs.

Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 17 april 2008 08:35 PM
  [ # 7 ]

Die laatste heb ik inderdaad ook bij de diesel gehad. Links achter en rechtsvoor. Overigens al een tijdje niet meer gehad.

Cool

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 18 april 2008 12:15 AM
  [ # 8 ]

Nu het een paar dagen droog is in dit mooie landje heb ik er dus geen last meer van. Nu is alles prima in orde, ABS werkt ook gewoon naar behoren.
Het is dus echt weersafhankelijk, die conclusie had ik een tijdje geleden getrokken.
Morgen of overmorgen maar eens die bout bekijken, beetje de zaak opschuren, beetje invetten met zuurvrije vaseline en klaar.
Maar als dat punt problemen geeft zou de fout ook te forceren moeten zijn, lijkt me. Geen massa meer, dus melding.
Eens kijken wat eruit komt!

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook