Ook ik ben nu bijna een jaar aan het sturen in deze fantastische auto. Heb eigenlijk nog nooit een echt problemen gehad (op het soms piepen bij achteruitrijden na).
Zo maar wat kreten: Heerlijk relaxed rijden, goed zicht, prima zit comfort, stil, bewonderende blikken (nog steeds!), ruim, altijd kinderen die mee willen op de derde zitrij, enz ......
Kortom: DIK TEVREDEN
C4GP 1.6 HDiF EB6V - Met 162.000km op de teller ingeruild voor een Skoda SuperB
GrandPicasso schreef:Vader schreef:GrandPicasso schreef:Vader schreef:Denk dat je veel opbergruimte hebt maar dat valt tegen.
Heb ik blijkbaar toch niet nodig.
Ik hoop ze ook niet nodig te hebben.
Maar ik heb bv een gevaren driehoek (verplicht). Sleepkabel en startkabels. Oude auto lagen deze bij het reservewiel.
Nu in de bagage ruimt heb ik niets om ze ergens weg te werken.fftopic Sleepkabel heb ik in opbergruimte in de vloer achter bijrijdersstoel.
Driehoek (in doos) en EHBOdoos heb ik een stukje klitteband opgeplakt (de kant met weerhaakjes) en in de ruimte achter de 3 achterste stoelen tegen de vloerbedekking gedrukt. Blijft prima op z’n plaats zitten.
Die ruimte heb jij geloof ik niet, maar mischien toch een ideetje?
fftopic Eigenlijk vertel je een beetje dat de opbergruimte weinig is.
Ik kan alles wel tegen de zijkant aan plakken maar dan wordt het krap hoor voor oma .
In bezit van C4P Exclusive Gris Aluminium 2.0 automaat benzine.
215/50/r17” velgen type Scandola zomer.
205/55/r16” velgen type Dezent V winter.
Héél tevreden!
Kwaliteit valt erg mee. Zwarte lak blijft relatief lang zwart met die Protech lakbehandeling.
Zou ‘m wel zó morgen al inruilen voor een 2.7 HDI
Tuning scheelt íets, maar ‘t blijft meetrappen hè!?
Wel jammer vind ik dat de kunststof er erg snel bekrast uitziet. De kofferbak wordt er zo niet mooier op. Denk erover deze te bekleden met misschien wel beige leer zoals op de stoelen. Of goede kwaliteit zwart tapijt.
Helaas is het beige randje rond het tapijt van nepleer. Dat begint dus al te slijten na 16.000 km. Vervangen zal wel goedkoper zijn dan een echt leren biesje ben ik bang.
Enneh, prachtige velgen maar op klinkerwegen zou 16” idd wel beter wezen. Jammer dat de Krakatoa’s er niet in 17” zijn.
C4P7 2.0 HDiF 164pk, EB6V Exclusive Noir Onyx, Xenon, Yellowstone integraal leer, RT3e + Hifi, 18" Krakatoa, Panoramadak, Pac det. 2, afn. trekhaak, dorpelbeschermers, Protech behandeling, alarm.
Parbleu, quelle qu’une voiture!
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 21-09-2007
- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
De krapte bij de achterbank ervaar ik toch heel anders. Beide jongelingen ( 6 en 8 ) roepen over de ruimte die ze nu hebben in vergelijking met de Scenic die ik hiervoor had.
Totaal aantal Berichten: 268
Geregistreerd: 22-08-2006
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
Ook ik ben dik tevreden (10.000 km in ruim 2 maanden), maar dat had ik links en rehts op dit mooie forum al laten weten.
Voor mij zijn de +punten:
Veel zit- en bergruimte, ook op de 2e zitrij in vergelijking met de vorige auto (C5 ph1)
Heerlijk licht van voren door de grote voorruit
In vergelijking met de C5 (2.0 op LPG) lekker vlot
Superstil (beetje windruis, maar dat hoor je omdat het verder zo stil is)
Interieur is erg mooi.
En natuurlijk de looks. Nog steeds vallen de jaloerse blikken van desaaie Safira-rijders me op
-puntjes
grote krasgevoeligheid van dash en overige plastieke delen. Ik heb al een hoop krassen op het klepje van de koeling, de portiervakken en de kofferruimte
ehhh, voor de rest kan ik zo snel niets verzinnen. Geen dubbelbeelden, geen piepen bij achteruitrijden, portierschade achter regelt de LM wel, dat kan ik geen -puntje noemen (gewoon Franse slordigheid), bergruimte genoeg (heb wat zooi in de “goot” achter de 2e zitrij liggen. Als ik de derde rij gebruik leg ik die rommen achter/onder de derde rij onder het klepje van de kofferbodem.
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Mijn dochter (4) zit ook in een groep 3 stoel (vanaf 15 kg.) en die heeft inderdaad ruimte zak. Het is vooral met de groep 2 stoelen. (9-15 kg.) waarbij het kind weinig beenruimte heeft.
Totaal aantal Berichten: 268
Geregistreerd: 22-08-2006
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
tilanus schreef:Mijn dochter (4) zit ook in een groep 3 stoel (vanaf 15 kg.) en die heeft inderdaad ruimte zak. Het is vooral met de groep 2 stoelen. (9-15 kg.) waarbij het kind weinig beenruimte heeft.
Tja, daar ben ik zelf van af (oudste 15 (1,90 m, kan heel ruim zitten), jongste 7 en daartussenin eentje van bijna 13 (mag geen 12 meer zeggen, dan wordt ze boos, mevrouw is bijna 13 ))
Ons oppaskindje (bijna 1 jaar) heeft nog genoeg ruimte met het stoeltje, maar bij het langer worden zal dat wel wat minder worden. Maar het is nog steeds ruimer dan in de C5.
Alleen de zijwind gevoeligheid is een nadeel.
Voor de rest ? Goede stoelen, lekker sturen, mooi uiterlijk, veel ruimte en ja, waar krijg je zoveel auto voor deze prijs.
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
tilanus schreef:Mijn dochter (4) zit ook in een groep 3 stoel (vanaf 15 kg.) en die heeft inderdaad ruimte zak. Het is vooral met de groep 2 stoelen. (9-15 kg.) waarbij het kind weinig beenruimte heeft.
Daarom staat bij mij de 9-15 kg stoel op de middenste stoel—> kan de benen dan tussen de 2 voorstoelen strekken.
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
zeer tevreden geantwoord. Eigenlijk nog geen enkel probleem gehad, behalve dan tankklepje dat soms niet opende, is mooi opgelost. Het verbruik is normaal, niet speciaal zuinig, maar ook geen abnormale slokop, dat is zowat het enige kleine minpuntje dat ik kan vinden.
Windgevoelig zoals sommigen zeggen kan ik eigenlijk niet zeggen, zeker gezien de grootte vind ik de GC4P minder windgevoelig dan m’n vroegere focus.
24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
In vergelijking met een normale berline is de picasso redelijk zijwindgevoelig. En dat is ook niet meer dan normaal gezien het veel grotere zijdelingse oppervlak.
Maar bij wind zoals gisteren en vandaag, zijn er af en toe toch eens enkele kleine stuurcorrecties nodig.
Een ander nadeel blijft voor mij nog steeds de niet perfecte geluiddemping. Van achteruit komt er soms een gebrom dan samenhangt met de belasting van de motor (bvb tegenwind, helling. Het is enkel hoorbaar op de autosnelweg (120-130) omdat de motor dan al wat belasting heeft)
Waar het van komt daar heb ik het raden naar, en of het normaal is weet ik niet.
Maar op het onderhoud ga ik het toch eens voorleggen.
Het gerammel van achter wat steeds hoorbaar was (dwarsnaden,...) heb ik denk ik teruggevonden.
Het openen en sluiten van het panoramadak kan wonderen doen. SOms is het helemaal weg, soms in mindere mate hoorbaar, en soms maakt het niets uit. Maat het lijkt dus afkomstig vanuit het oprolsysteem.
Dit zijn dus 2 zaken die me het meeste storen. En deze ga ik binnen enkele maanden voorleggen op het onderhoud.
Voor de rest is men verbruik nu na 12000 km met 0.8-1 liter gedaald.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Beno schreef:bergruimte genoeg (heb wat zooi in de “goot” achter de 2e zitrij liggen. Als ik de derde rij gebruik leg ik die rommen achter/onder de derde rij onder het klepje van de kofferbodem.
Dat kan je doen met de GC4P maar niet met de C4P.
In bezit van C4P Exclusive Gris Aluminium 2.0 automaat benzine.
215/50/r17” velgen type Scandola zomer.
205/55/r16” velgen type Dezent V winter.
Totaal aantal Berichten: 268
Geregistreerd: 22-08-2006
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
Vader schreef:Beno schreef:bergruimte genoeg (heb wat zooi in de “goot” achter de 2e zitrij liggen. Als ik de derde rij gebruik leg ik die rommen achter/onder de derde rij onder het klepje van de kofferbodem.
Dat kan je doen met de GC4P maar niet met de C4P.
De extra ruimte is één van de redenen waarin ik voor de G ben gegaan. Eerlijk gezegd vind ik hem ook mooier, maar over smaak ga ik niet twisten!
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 11-10-2006
- C3 Pluriel 1.6 hdi Dolce Vita
- (Grand) C4 Picasso 1.6 eHDI, 5zits exclusive
ach wat kan ik anders zeggen dan GEWELDIG! Mijn vorige auto was een Vord Galaxy. Nooit iets anders dan ellende mee gehad, en nooit met plezier in gestapt!
En nu dan de C4P: iedere dag een discussie met mijn vrouw wie er nu weer met de C4 mag… meestal win ik want zij moet verder reizen en de Pluriel diesel is zuiniger dus moet zij daarmee (wat ook geen straf is trouwens).
Geweldige wegligging, heerlijke stoelen, prachtig ontwerp met veel details die ook eens gedesigned zijn zonder overdreven te worden. De EB6V rijdt uitstekend soepel en zuinig (zuiniger dan het metertje aangeeft trouwens, namelijk 1:16)! We hebben heerlijk de ruimte in de auto. Ik vind de 1.6 diesel erg stil, alsof de motor stil staat terwijl je 120 rijdt. en de koelkast, de zaklantaarn, de boodschappenkar, automatische spiegelverstelling in de achteruit, excellente verwarming/airco. en nog veel meer!!!
Alleen het stomme vloermatje achterin . dat verschuift steeds . en daar word ik sjaggerijnig van
C4P 1.6 HDIF EB6V ambiance gris fer
C3 pluriel 1.6 HDI Dolce Vita (!)
Zeééér tevreden. Ik sluit me bij alle pluspunten aan, minpunten heb ik (nagenoeg) niet. Piept niet (meer) bij het achteruitrijden, géén dubbelbeelden, geen lakschade bij de deuren etc. enz.
Gerrit
196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.