ik ga er niet dagelijks mee rijden, meer af en toe op avonden en in weekenden waarschijnlijk, heb namelijk ook een ov.
en wat betaal je dan meer als je er overheen gaat? hoe werkt dat?
Totaal aantal Berichten: 254
- Xsara 1.6i coupe automaat
2cv
Ik sluit me helemaal aan bij het verhaal van Patje, voor weinig koop je geen goede eend meer. Een bx weliswaar is voor weinig te koop en daar kun je nog heel veel plezier aan beleven. Misschien iets duurder in belasting en verzekering maar dat haal je er wel weer uit. En als je toch echt een eend wilt, blijf dan nog een tijdje gebruik maken van je OV, en ga flink sparen!
Groeten, Richard
Liever oud en Frans, dan nieuw en Japans
nah dat word dus geen eend
maar wat is en goed alternatief?
iedereen roept hier bx maar een ax of een cx? of een visa? zijn die ook goed?
Totaal aantal Berichten: 9068
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Goedkoper dan een AX kan je bijna niet rijden!
Visa is ook behoorlijk roest gevoelig, en behoorlijk schaars. Of mischien een ZX?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
...of een cx?
Ahum… een CX is bij uitstek een auto waar je als beginner met een smalle beurs he-le-maal op kunt leeglopen. Voorlopig afblijven dus
oke, een zx vind ik niet zo mooi maar eens gaan kijken voor een ax of bx dan.
Vraag je af of je echt een auto nodig hebt….....
Geloof me: je kunt er vreselijk op leeglopen! Zelfs als je in een erkend spaarpotje rijdt.
Wat ons erg goed beviel een tijdlang was de auto van mijn moeder….
hoi,
is een acadiane een idee?
ik weet niet wat je budget is, maar misschien is mijn aca iets voor je. is technisch heel goed maar chassis/carroserie heeft wel wat aandacht nodig in de toekomst.
als het je wat lijkt, moet je me maar even een pm sturen en dan zou je maar es moeten komen kijken.
groet douwe
acadianes vind ik niet zo mooi ops:
ja, nix om je voor te schamen hoor. je weet niet wat je mist
Niels,
Ik heb ook sterk de overweging genomen een auto te kopen als ik mijn rijbewijs had, (ben dus die ene jongen uit dat topic)
Heb het niet gedaan, omdat je er inderdaad flink op kan leeglopen Ik weet niet wat jou maandbudget is, maar ik neem aan dat je ook nog wel is uit wil gaan, of andere leuke dingen doen!
Nu wil ik het zeker niet uit je hoofd praten, maar dat zijn ook zeker dingen waarbij je over na moet denken.
Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Het enige wat ik kan doen is me volledig aansluiten bij de rest:
goedkope Eendjes zijn meestal duurkoop.
Wanneer je echt goedkoop wilt rijden (en blijven rijden) kom je uiteindelijk toch bij een AX of ZX uit.
Tuurlijk, een BX is ook redelijk goedkoop, maar eventuele mankementen aan de HP worden je in een AX/ZX bespaard (denk aan kapotte leidingen of het vervangen van de octopus; do-able, maar lastig).
Een AX-je koop je voor twee geiten en een appeltaart en hebben weinig échte problemen.
Een 1.1i-tje bijvoorbeeld is een auto waar je je geen bult aan valt.
Succes met je rijbewijs en je eventuele aankoop!
Laat je even weten wat het geworden is?
‘Spirit of avant-garde’
kej, dan ga ik op zoek naar een AX momenteel gaat zoiezo richting 80% vn m’n inkomsten naar m’n brommer en die gaat weg als ik een auto koop. eerst even flink doorsparen zodat ik in een keer hem kan kopen, de verzekering en de wegenbelasting voor een jaar kan betalen.
k laat nog wel horen als ik wat heb
bedankt voor de antwoorden.
Ik ben net bezig met een ZX van 93 te slopen en 2 jaar geleden heb ik een AX van 94 gesloopt, kan alleen maar zeggen dat de enige roest die je daar kunt vinden zichtbaar achter de koplampen zit.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017