6 van de 27
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Goofblikscha’s 16 TRS; APK!
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 15 april 2008 09:14 PM
  [ # 76 ]

Zo, ik vind het wel weer genoeg voor vandaag:

Morgen achter een koppakkingset aan, en even kijken dat ik de ontvettingsbak aan de praat krijg.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 15 april 2008 10:21 PM
  [ # 77 ]

Kanonne zeg, je bent weer lekker op dreef Lars. Petje af hoor.
Suc6 verder met de klus.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 16 april 2008 12:50 AM
  [ # 78 ]

Gaat hij weer op lpg lopen, of al je de gastank eruitf?

Ik dach dat er Lpg in deze BX lag?

Mzzll Gert Cool  Cool  Cool

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 16 april 2008 02:49 AM
  [ # 79 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

Gaat hij weer op lpg lopen, of al je de gastank eruitf?

Ik dach dat er Lpg in deze BX lag?

Mzzll Gert Cool  Cool  Cool

Natuurlijk blijft hij op LPG lopen! Het enige nadeel is de wegenbelasting, en dat weegt absoluut niet op tegen de voordelen Very Happy

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 17 april 2008 12:44 AM
  [ # 80 ]

En over iets minder dan 2,5 jaar lekker belastingvrij tuffen, dat gaat je bijna geld opleveren!

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 18 april 2008 11:41 PM
  [ # 81 ]

Ik heb De Scheur maar even schoongemaakt zonet, en even op de foto gezet:

Het was geen kleine scheur Laughing

Morgen krijg ik de koppakkigset binnen, nou nog de ontvettingsbak werkend krijgen..

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 19 april 2008 02:02 AM
  [ # 82 ]

Zo!

Die is nog groter dan ik gedacht had, ik heb Patje er meerdere malen over gehoord maar dit is toch een forse scheur…

Emiel

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 19 april 2008 02:15 AM
  [ # 83 ]

das inderdaad unne flinke zeg Shocked goed werk verder! dat zijn de betere klusjes!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 19 april 2008 02:27 AM
  [ # 84 ]

Er zitten nog meer scheuren in het blok trouwens, het lijkt op vriesschade.

Ik heb net de kop er af gehaald, en ik ben nu even niet zo blij meer . De kop is recent (nouja, iig enkele jaren terug) gevlakt, en dus is de koppakkingset die ik gekocht heb nutteloos. Dan kan ik een losse koppakking voor een gevlakte kop er bij kopen (dus nog een keer 40euro uitgeven, een koppakking kost bijna net zo veel als een set) of de kop van het donorblok monteren. Hier heb ik niet zon zin in, omdat die kop er niet uit ziet, en de kleppen veel groter zijn.. Maar geld speelt wel een rol op het moment, want er komt steeds meer bij wat vervangen moet worden…

Morgen ga ik beide koppen bij mijn vader op het werk schoonmaken, samen met wat losse onderdelen.

Oja, de verbrandingsruimte ziet er trouwens keurig uit, zal wel door de LPG komen Laughing  De koppakking die er tussenweg kwam zag er trouwens nog nagelnieuw uit Shocked  Zo ook de distributie riem, die volgens de distributie deksel nou toch al 50.000km oud moet zijn…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 19 april 2008 02:37 AM
  [ # 85 ]

heb je misschien wat aan een 16TRI blok?
volgens mij is de kop hetzelfde, enkel de inlaat is anders vanwege de multipoint.
Het blok dat ik heb liggen heeft 167.000 gedraait en ik heb liever dat het ergens iemand kan helpen dan dat het ligt kapot te roesten in de garage, ik heb het blokje een paar weken geleden uit de auto getrokken.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 19 april 2008 02:45 AM
  [ # 86 ]
Mechuccio schreef:

heb je misschien wat aan een 16TRI blok?
volgens mij is de kop hetzelfde, enkel de inlaat is anders vanwege de multipoint.
Het blok dat ik heb liggen heeft 167.000 gedraait en ik heb liever dat het ergens iemand kan helpen dan dat het ligt kapot te roesten in de garage, ik heb het blokje een paar weken geleden uit de auto getrokken.

een kop van een 16TGI is trouwens ook aangepast voor multipoint zag ik daarstraks.
tja. Als ik een ander blok neem, wil ik die ook helemaal uit elkaar hebben Laughing  Zowiezo een koppakkingset, enz. Alleen de kilometerstand maakt het wel verleidelijk, want het donorblok heeft wel 2 ton gelopen gok ik. Alleen is een 16TRI niet rustig bereden lijkt me Laughing
(kostie?)

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 19 april 2008 02:55 AM
  [ # 87 ]

Ik heb zelf lekker gasgegeven in de TRI, maar ik rij mijn auto’s wel altijd warm.
De tri was in 1986 door een oude knar gekocht die hem in 1996 inruilde in Emmen bij de citroendealer, de tri had toen 40.000 kilometer gelopen. in 2001 heb ik de tri gekocht van een monteur van die citroen dealer, toen met een kilometerstand van 110000. en zelf heb ik er dus nog bijna 60.000 mee gereden. De tri startte altijd meteen, zelfs als ik hem aan moest duwen was dat geen enkele moeite, en de compressie heb ik nog een keer gemeten en die was toen erg goed (exacte cijfers weet ik niet meer) maar voor wat de kosten betreft, als jij met dat blok geholpen bent en er die mooie TRS mee aan de gang kunt houden ben ik met een kratje pils al heel blij!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 19 april 2008 03:08 AM
  [ # 88 ]

Erg verleidelijk. Mag ik even tot morgenavond bedenktijd?

ps. kom je ook op citromobile?

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 19 april 2008 03:17 AM
  [ # 89 ]
GoofBlikscha schreef:

Erg verleidelijk. Mag ik even tot morgenavond bedenktijd?

ps. kom je ook op citromobile?

jazeker kom ik op citromobile!
dat moois zou ik zeker niet willen missen.
En je mag bedenktijd zo lang je wilt! het blokje ligt me niet in de weg.
dus ik hoor het wel mocht je er interesse in hebben! is iig helemaal compleet met alle kabels, massameter, injectierails, ecu en noem maar op (maar daar zul je met een carb geen last van hebben lijkt me Laughing)

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 19 april 2008 04:27 AM
  [ # 90 ]

Wow, dat is een indrukwekkende scheur!  Shocked Laat je niet misleiden door de mooi uitziende distributieriem. Deze stond op het programma om vervangen te worden. Want door een lekkende nokkenaskeering welke een aantal weken voor het zaakje begon te lekken is vervangen, is de riem mooi door olie doordrenkt geweest.
Je zult waarschijnlijk al een nieuwe hebben liggen, maar voor de zekerheid, leg deze er niet meer om!

Profiel  
 
 
6 van de 27
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook