Totaal aantal Berichten: 268
Geregistreerd: 22-08-2006
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
Maandag de bandenwissel gedaan bij de Kwikfit (tja lease, dan heb je niet heel veel te kiezen en de Kwikfit zit vlak achter de zaak dus wel lekker makkelijk). Sindsdien twee maal terug geweest om de wielen opnieuw te laten balanceren. Stuur bleef trillen. Eers heel erg, na de tweede poging iets minder. Vandaag de poging ondernomen, hoop dat het nu over is.
Heb ook hiermee wat problemen gehad ; heb me laten vertellen dat lichtmetalen velgen moeilijk uit te balanceren zijn. Als je dan net bediend wordt door een beginneling, of iemand die er zich snel van afmaakt, zit je met stuurtrillingen.
Bij mij hebben ze anderhalf uur (!) zitten knoeien om de wielen goed uit te balanceren (ook omwille van probleempjes met een nieuw toestel), maar sindsdien is het perfect. Ben al wat bang voor het ogenblik dat er nieuwe banden nodig zijn ...
Totaal aantal Berichten: 268
Geregistreerd: 22-08-2006
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
C4sohier schreef:Ben al wat bang voor het ogenblik dat er nieuwe banden nodig zijn ...
Tja, ik ben door de bandenwissel twee maal/jaar de klos. Gelukkig zit de fitter vlak naast mijn kantoor en kost het me dus geen extra tijd. Als ik er steeds op had moeten wachten was ik het al lang zat geweest.
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
C4sohier schreef:...heb me laten vertellen dat lichtmetalen velgen moeilijk uit te balanceren zijn. Als je dan net bediend wordt door een beginneling, of iemand die er zich snel van afmaakt, zit je met stuurtrillingen…
Is dit niet eenbroodje aap verhaal? Een beginneling kan net zo goed problemen hebben met staalvelgen…
C4sohier schreef:...Ben al wat bang voor het ogenblik dat er nieuwe banden nodig zijn ...
Als je banden niet zuiver afslijten (bv vanwege een noodstop), kan dit ogenblik ook eerder komen
Totaal aantal Berichten: 268
Geregistreerd: 22-08-2006
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
ice96 schreef:C4sohier schreef:...heb me laten vertellen dat lichtmetalen velgen moeilijk uit te balanceren zijn. Als je dan net bediend wordt door een beginneling, of iemand die er zich snel van afmaakt, zit je met stuurtrillingen…
Is dit niet eenbroodje aap verhaal? Een beginneling kan net zo goed problemen hebben met staalvelgen…
C4sohier schreef:...Ben al wat bang voor het ogenblik dat er nieuwe banden nodig zijn ...
Als je banden niet zuiver afslijten (bv vanwege een noodstop), kan dit ogenblik ook eerder komen
Lichtmetaal is ... lichter! Dat beteket dat een kein gewichtsverschil in het wiel al sneller onbalans veroorzaakt. Op zo’n zware stalen velg komt het niet aan op een grammetje. Ik heb het idee dat ze vooral rommelen met het op exact de juiste plaats vastzetten van het gewichtje en ook nog wel eens te lui zijn om het wiel nog een keer te controleren.
Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 29-11-2006
- C5 2.0 16V Ligne Prestige Break
Ik heb nu net 2 nieuwe voorbanden laten monteren, 205 / 17 inch. Trilen in het stuur is nu weg. Monteur gaf aan dat door de lage wangdikte van de band, snel onbalans kan optreden als je een keer een stoeprand raakt.
Dus als je stuur trilt, even de garage of bandenboer opzoeken en opnieuw laten balanceren.
Van Visa naar AX, BX, AX, BX, Xsara, Xantia, C4, C4 en nu C5
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Beno schreef:Lichtmetaal is ... lichter! Dat beteket dat een kein gewichtsverschil in het wiel al sneller onbalans veroorzaakt. Op zo’n zware stalen velg komt het niet aan op een grammetje. Ik heb het idee dat ze vooral rommelen met het op exact de juiste plaats vastzetten van het gewichtje en ook nog wel eens te lui zijn om het wiel nog een keer te controleren.
Dit klinkt zeer aannemelijk; kleinere tolleranties en dus hogere nauwkeurigheid vereist.
Roger, Beno.
Lichtmetaal is niet altijd lichter dan de dunne stalen wielen van tegenwoordig…....
Afgelopen week een nieuwe lease auto,C4 berline, gehaald/gekregen, en wat denk je. Trillen…...alleen dan boven de 140…..
Ook 3 van de 5 collega’s vinden de auto ook trillen. Voortrein in L vorm is gewoon een domme keuze van het PSA concern, oa ook te vinden nl in 307, hopelijk niet meer de 308!
daar moet een chippie in zodat je makkelijker boven de 140 kan!
ook ik heb hier al geruime tijd last van, nieuwe banden en balanceren helpt niks.
heb het gedacht dat hij het enkel heeft als motor enzo het wat warmer heeft.
dan wel, dan niet. echt geen regelmaat in te vinden…
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Wouw, dit is een oud topic… bijna 2 jaar terug was de voorlaatste post
Om wat voor auto gaat het? (motor, velgen, banden)
Bij mij heeft het opnieuw balanceren wel geholpen. Het enige wat ik nog zo nu en dan merk, is dat wanneer mijn auto langere tijd niet heeft gereden dan trilt mijn stuur als ik de eeerste (paar) keer rem. Het schijnt door roestvorming op de remschijven te komen. Na een (paar) keer flink afremmen van 80-100 tot 40-50 km/h, is het weer in orde.
( zoekfuncite > i love it :d )
ja oud topic, oud probleem, maar nog steeds geen vernieuwende oplossing blijkt dus.
1.6 hdi 90 pk. verlaging vmaxx, velgen brock B21 18 duims met nieuwe banden, verlaging volledig nagezien etc.
( en steek het aub nie top die verlaging want ken nog enkele mensen die C4 coupe verlaagd hebben en niks problemen hebben )
de ene zegt, andere remschijven steken, andere zegt uitbalanceren.
Auto blijft toch goed recht rijden enzo.
nuja, ik ga in elk geval beginnen met het goedkoopste > balanceren, daarna uitlijnen, dat niks helpt zijn het nieuwe remmen.
mvg Kristof
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 04-04-2010
- C4 (2004-heden) 2.0 hdi 138
- C4 (2004-heden) 2.0 hdi 138
C4coupe schreef:( zoekfuncite > i love it :d )
ja oud topic, oud probleem, maar nog steeds geen vernieuwende oplossing blijkt dus.
1.6 hdi 90 pk. verlaging vmaxx, velgen brock B21 18 duims met nieuwe banden, verlaging volledig nagezien etc.
( en steek het aub nie top die verlaging want ken nog enkele mensen die C4 coupe verlaagd hebben en niks problemen hebben )
de ene zegt, andere remschijven steken, andere zegt uitbalanceren.
Auto blijft toch goed recht rijden enzo.
nuja, ik ga in elk geval beginnen met het goedkoopste > balanceren, daarna uitlijnen, dat niks helpt zijn het nieuwe remmen.
mvg Kristof
ik dacht dat ge het ging opgeven ? :d:p hehe neje man indd beste is stap voro stap uitvissen wat het is en ge weet het he als ik kan helpen….
Totaal aantal Berichten: 75
Geregistreerd: 06-12-2009
- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 VTi by Loeb
- C2 1.4 VTR
Wat denk je, nieuwe auto en…... ja hoor trillen van het stuur. De grote oorzaak kan inderdaad zijn de lichtmetalen velgen. Hier hoor je van verschillende kanten meer over. Mijn eerste C4 had het, en de tweede nu ook. Wielen zijn nogmaals uitgebalanceerd bij de dealer. Het is bijna weg. Ik denk dat ik de bandenspecialist maar weer op ga zoeken. Deze heeft mijn vorige auto trilling vrij gekregen.
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
C4VTSke schreef:
ik dacht dat ge het ging opgeven ? :d:p hehe neje man indd beste is stap voro stap uitvissen wat het is en ge weet het he als ik kan helpen….
Sorry hoor, maar zou je het in het vervolg aub zo willen neerzetten dat de rest van de mensen het ook kunnen lezen? Dit lijkt namelijk écht nergens op!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:C4VTSke schreef:
ik dacht dat ge het ging opgeven ? :d:p hehe neje man indd beste is stap voro stap uitvissen wat het is en ge weet het he als ik kan helpen….
Sorry hoor, maar zou je het in het vervolg aub zo willen neerzetten dat de rest van de mensen het ook kunnen lezen? Dit lijkt namelijk écht nergens op!
Ik kan het toch probleemloos lezen :s
Ja weet het dat ik bij u wel terecht kan.
Vandaag ook mail aangehad van citroen zelf ( meer hierover op msn @ VTS ) maar dan weer voor ander probleem.
Toch niet normaal dat ik wagen elke 3000km ga moeten laten uitlijnen en/of balanceren.
Moest ik met mijn clio enkel doen bij nieuwe banden, en dan spreek ik over een wagen die de helft van deze koste