banden zijn michelen (die aangeraden worden onder een saxo) profiel diepte was laatste keer iets van 5-6mm, en heb ze van de week nog opgepompt.
Energy’s zeker… daar heb je het probleem al. Gaan erg lang mee, maar hebben totaal geen grip, zeker niet op nat wegdek. Continental EcoContacts zijn nog veel erger, en daar kom je ook nog eens nooit meer vanaf omdat ze niet verslijten.
Wil je grip, ga dan eens voor Bridgestone Turanza’s bijvoorbeeld.
Ik zweer nog steeds bij de Toyo T1-r
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:
Overigens zou ik bij een Saxo extra aanraden om de beste banden achterop te leggen, je zal niet de eerste zijn die zijn AX, Saxo, ZX, Xsara op die manier afschrijft…
Beste banden altijd achterop monteren. Dit omdat de achterkant moeilijk te corrigeren is als die uitbreekt. De voorkant is bij te sturen.
Harm schreef:banden zijn michelen (die aangeraden worden onder een saxo) profiel diepte was laatste keer iets van 5-6mm, en heb ze van de week nog opgepompt.
Energy’s zeker… daar heb je het probleem al. Gaan erg lang mee, maar hebben totaal geen grip, zeker niet op nat wegdek. Continental EcoContacts zijn nog veel erger, en daar kom je ook nog eens nooit meer vanaf omdat ze niet verslijten.
Wil je grip, ga dan eens voor Bridgestone Turanza’s bijvoorbeeld.
ja klopt de energy’s
vertonen wel haarscheurtjes, maar kon (volgende de dealer) geen kwaad.
Die bridgestone turanaza’s, wat kosten die?
Is de Turanza wel verkrijgbaar in dergelijke maten?
Ik ben overigens op grond van de tests over aan het stappen op “lokale waar”.
MalibuManiac schreef:paso schreef:Een Michelin is anders wel een band dat kan stoppen als het moet.
Ik wil geen andere.hoe bedoel je dit precies? Goede grip bij noodstop of…?
Inderdaad.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
MalibuManiac schreef:Harm schreef:banden zijn michelen (die aangeraden worden onder een saxo) profiel diepte was laatste keer iets van 5-6mm, en heb ze van de week nog opgepompt.
Energy’s zeker… daar heb je het probleem al. Gaan erg lang mee, maar hebben totaal geen grip, zeker niet op nat wegdek. Continental EcoContacts zijn nog veel erger, en daar kom je ook nog eens nooit meer vanaf omdat ze niet verslijten.
Wil je grip, ga dan eens voor Bridgestone Turanza’s bijvoorbeeld.
ja klopt de energy’s
vertonen wel haarscheurtjes, maar kon (volgende de dealer) geen kwaad.
Die bridgestone turanaza’s, wat kosten die?
Energy’s zijn prul, Winst in zuinig zijn en minder geluid halen ze uit minder contactvlak.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Komt ook nog wel wat geluk bij (als ie de vangrail raakt, is ie gezien….).
Citroen!
tsss, wat een mietje zeg, Een beetje kerel rijd gewoon door en gaat niet eerst op de vluchtstrook staan
Netje sdat hij ‘m onder controle houd ( ook een dot geluk) maar ik mis wel een stuk inzicht op het moment dat hij bijna klem komt te zitten achter ene auto die de vrachtwagen inhaalt.
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik heb verschillende scenario’s meegemaakt.
Ondersturend een 180-gradenbocht van een snelwegafrit uit, auto begon te glijden over de voorwielen en ik reed pardoes het talud af. Gas loslaten had geen zin meer, sturen evenmin. Gelukkig bleef de auto bestuurbaar op het gras, kon ik dus een sloot ontwijken en had ik ‘m op tijd in z’n twee staan om het talud van de oprit te beklimmen. Geen kleerscheuren.
Een S-bocht aansturen, (in de regen) auto begon licht te ondersturen, dat ging over in een heftige overstuurreactie, ook al liet ik mijn gas maar heel licht los tijdens het ondersturen. Na twee keer full lock tegensturen kreeg ik de controle weer terug, gelukkig niets geraakt. Zoals dit ging lijkt aardig op die aldibestuurder, ware het niet dat mijn tempo iets lager lag (70 per uur, maar in de regen en smallere rijbaan met kortere bochten)
In beide gevallen was de auto in kwestie een Xsara Coupe 1.8i 16V. Bij de eerste situatie op 185/65R14 Michelin Energy (oud, droog en 4-5 millimeter profiel) en de tweede situatie op Vredesteins (195/55R15) die op de zijkanten te weinig profiel hadden (doordat ze met te lage bandenspanning waren gebruikt).
Hierna ben ik overgestapt op 205/50R16 Michelin Pilot Premacy. Erg goede wegligging, ook in de nattigheid moest ik wel erg onverantwoord hoeken wilde dat fout gaan.
Mijn advies: Zorg voor nieuwere banden. En bezuinig niet, dus alleen de A-merken nemen. Een slipcursus kan goed zijn, zeker om je bekend te maken met het gevoel van een auto waarover je geen controle meer hebt.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Die aldibestuurder weet hem aardig terug onder controle te brengen. Ik ben ook al een paar keer (meestal per ongeluk) in een slip geraakt. De eerste keer was het flink raak: achterkant van mijn Visa was “een beetje ingekort”
Dat zag er zo uit ... :S
Ben ook een keer in de regen pardoes rechtdoor van de rotonde af het gras in gereden, verder niets ernstigs, en een keer bij een verkeerd ingeschatte bocht (wederom bij natheid) de handrem er een stukje op getrokken, waardoor ik hem uitstekend door de bocht heen wist te sturen/glijden.
En ik gebruik de handrem nog weleens om straatje te keren bij nat/gladheid. Of gewoon op een grasveld op de Waggel .
Het gevoel van ineens te gaan glijden is in ieder geval niet erg prettig!
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
gelukkig die boom niet geraakt
Simpele Ziel schreef:mm, begin niet over een AX, nattigheid, rotonden en slechte banden…
Ik heb inmiddels ervaring zoals sommige al weten.
In mijn geval lag het echt aan de banden, op de achterbanden zat een vlakke kant.
Ik heb jou wel eens zien rijden, en ik vind het lef dat je het op je banden afschuift?! Als die ene keer al afhankelijk is geweest van je banden, dan vraag ik me af wat de invloed is geweest van jouw rijstijl op diezelfde banden om in een dergelijke staat te geraken?
Misschien schrijf ik nu dingen die ik niet mag schrijven, maar ik lees ook dingen die wat met mij doen…
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )