Hallo,
De kachel deed het niet meer en had het idee om de kachel-motor eruit te halen, toen ik dit gedaan had heb ik de 2 draden gemeten qua volts, na wat draaien met de stand-knop kreeg ik verschillende aantal volts binnen, leek mij dus wel goed. Maar perongeluk kwamen deze 2 draden tegen elkaar, heel kort. Toen meette ik geen Volts meer, ik denk; Dit zal wel een zekerings zaak zijn (daar zijn ze toch voor?). Nu kijk ik in het zekeringsbak en zie ik dat de 4e zekering van links gesmolten was.
Ik dacht vanzelfsprekend dat deze van de kachel was en plaatste een nieuwe zekering, maar hij deed het niet. Maar achteraf twijfel ik of dit DE zekering was van de kachel, op: http://www.tramontana.co.hu/citroen/electric/fuses.html staat dat het voor “The Coolingfan” is. Maar nu zie ik daar bij de 2e “Air Blower”, Maar welke is nou wat ?
Is er iemand die eens kan testen of de 2e van de blower is ?
Waarom doet mijn blower het niet ? (Alle zekeringen zijn heel !) ?
Geeft het relais het zekeringskastje stroom ? (ofwel zit het relais voor of achter het zekeringskastje)
(BTW: De gesmolten zekering kan zijn veroorzaakt doordat de motor een keer oververhit was en dat het bleek dat de koel fan niet meer aanging en anwb hem als tijdelijk oplossing hem constant aan heeft gezet, dit is in de garage weer gemaakt, als het goed is gheghe.)
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Zo’n zekeringbakje moet op de sloop toch wel te vinden zijn denk ik.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Re: oef..kortsluiting ?
Ijs schreef:Iemand een idee, volgens mij is het plastic in die 2 gleufjes gevallen en maakt het geen contact..is er nog een manier om dit te fixen?
Platic uit de contacten scrapen/zuigen
ik heb ff wat zitten te vogelen..
ff me elek meter kastje gepakt, in de bovenste van de zekeringkastje (bij elke zekering zitten 2 punten, heb hem in de bovenste gedaan en de andere prikker van het meterkastje aan het eind van het draad bij de fantilator en krijg weerstand, lijkt me dus dat vanaf het zekeringskatstje naar de fan goed zit..
Kan iemand mij vertellen wat er VOOR het zekeringskastje zit?
De schakelaar (Die waarmee je blower harder en zachter kan zetten)
iets?
Gr.
Ik weet dat het vaag klinkt maar geloof me, het is vaag !
Weet iemand toevallig ook waar ik elektrische schema van een BX kan bekijken ?
Ijs schreef:Weet iemand toevallig ook waar ik elektrische schema van een BX kan bekijken ?
Ja, http://www.xs4all.nl/~grootpan/bxnl/index.html, Schema, en dan maar goed zoeken. Als je “All models from 1987” kijkt en dan in schema 2 kijkt zie je op pos. 935 de fan, op pos 658 de regelmoduul in het ventilatorhuis en op pos. 745 het relais wat latere typen 2 en 3 BXen niet meer hebben. Pos 278 is het plaatje achter de verwarmingsknoppen.
Je hebt de 2 draadjes in de paravanbak naar de fan kortgesloten gehad? Dan denk ik dat de regelmoduul gesneuveld is, pos. 658 dus. Je kunt het snelst een ander exemplaar van een sloper proberen.
Ich bin ein Breaker
658 zeg je he, wat is dit precies ? Ik heb ff naar dat elek schema gekeken maar ben daar niet een expert op en snap dat schema niet echt..
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja die modules fikken snel uit bij te veel stroom…Vandaar de alu koelvin die er al opgezet is.. Module zit in de meeste peugeots ook!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Waar kan ik deze module vinden, zit deze toevallig achter de zekeringen?
achter je “klokkenwinkel” richting het schutboard.
mischien kun je ‘m al zien als je het handschoenebakje verwijderd
(2 schroefjes) en dan naar links kijkt
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
uhuh ? kan je dit misschien wat beter uitleggen?
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Of hij zit in de aanzuig lucht buis van je FAN onder de kap in de ruitenwisser bak….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Mijn toetert doet het nu ook niet meer, iemand enig idee.. volgens mij is er met die kortsluiting iets goed fouts gegaan..(dacht dat het aan zekering lag daarvan, maar de sigarettelicht en peukbakkielicht zit hier ook op)
Ijs schreef:Waar kan ik deze module vinden, zit deze toevallig achter de zekeringen?
Niet alleen schema’s lezen is niet je sterkste kant, antwoorden lezen valt ook niet mee
Ik citeer: ” de regelmoduul in het ventilatorhuis ” Wat dacht je van “in het ventilatorhuis”?
Ich bin ein Breaker
Heb mijn topic wat veranderd, misschien dat het wat duidelijker is.