Hallo mensen,
Weet niet of dit het juiste topic is, omdat ik niet weet of mijn probleem mechanisch of electrisch is.
Ik heb al even een Saxo 1.6VTS 16V (1997) waar ik heel tevreden over ben. Echter heb ik wel een vreemd ‘probleempje’ waar ik mij nu toch wel aan begin te ergeren, helemaal omdat ik niet weet wat het precies is. Het uitleggen ervan wordt daarom ook lastig, maar ik zal een poging wagen.
Ik heb bij vlagen (zit geen enkel patroon in) een vreemd, snel tikkend geluid wat voor mijn gevoel links naast het stuur uit het dashboard komt (bij het zekeringskastje?) Het klinkt als het geluid van de richtingaanwijzer, maar dan veel sneller. Tikke-tikke-tikke-tik zeg maar, op een hoog tempo. Maar er zit ook geen ritme in. Soms langzaam en enkele tikjes, soms een minuut lang heel snel. Heb geprobeert een patroon te vinden in wanneer het voor komt, maar dat is er niet. Het maakt niet uit hoe hard ik rijd, of ik stuur, of ik stroomverbruikers aan of uit zet. Het ontstaat ineens, als ik al een tijdje rijdt of soms als ik de auto start. Er is geen touw aan vast te knopen.
Iemand enig idee wat het kan zijn? Misschien iets met zekeringen? Geen idee of zekering geluid kunnen maken
Alvast bedankt,
Pazo
EDIT:
Op het Saxo 16V forum denken dat ze dat het aan de richtingaanwijzer ligt. Kan dan?
Trotse bezitter van een Citroën Saxo 1.6VTS 16V
Ik heb dit met mijn xm gehad na enig onderzoek,
bleek dat de schakelaar overleden was .
Gert
Je bedoelt de schakelaar die in de hendel/stuurkolom zit?
Inderdaad die bedoel ik .
heb deze toen vervangen daarna was het probleem opgelost.
Gert.
Schijnt een kwaaltje te zijn bij Citroens die RAW Hendel.
Ik wist dat AX, ZX en Xantia hier last van hebben omdat het dezelfde soort hendel is, maar zo te horen ook de XM en Saxo.
Oke bedankt. Dan ga ik eens opzoek naar zo’n schakelaar