Net ff DTM zitten kijken, en hoorde kalf iets over citroen en DTM zeggen!!!
ff googelen en ik kwam alleen het volgende tegen :
Interesse Citroën in DTM
Volgens het Duitse tijdschrift Motorsport Aktuell heeft Citroën interesse om in de DTM te stappen. Een delegatie van de Franse autofabrikant was afgelopen weekend in Hockenheim te gast bij de openingsrace van het DTM-seizoen.
C5
Citroën, vooral actief in de rallysport, zou in DTM willen racen met de C5, die binnenkort op de markt komt.
Iemand die al iets meer weet?
Greatnix Spookeend
Lijkt me leuk. Ga ik de DTM ook nog eens volgen
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Alsof we nog niet genoeg te volgen hebben. Ik ben wel benieuwd hoe die C5 er dan uit mag komen te zien. Eindelijk een leuk ontwerp van deze auto?
Lijkt me lekker een door getjoende C5.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik kan me voorstellen dat Citroen met de nieuwe C5 aan zoiets denkt, om het imago van ‘duitse degelijkheid’ nog wat verder uit te melken…
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Doen!! Word het eindelijk weer leuk om naar de DTM te kijken misschien ook de BTCC??
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
graddus schreef:Ik kan me voorstellen dat Citroen met de nieuwe C5 aan zoiets denkt, om het imago van ‘duitse degelijkheid’ nog wat verder uit te melken…
Ik begrijp die campagne toch niet trouwens.
En, nou ken het natuurlijk ook, want, HP is niet meer standaard op de C5.
En dat lijkt me geen voordeel (hp dan) op een “race-wagen”
Ik hoop het, lijkt me kick, es zien of ze net zo’n succes kunnen gaan halen als met de wrc
Greatnix Spookeend
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
spookeend schreef:En, nou ken het natuurlijk ook, want, HP is niet meer standaard op de C5.
En dat lijkt me geen voordeel (hp dan) op een “race-wagen”
Ik hoop het, lijkt me kick, es zien of ze net zo’n succes kunnen gaan halen als met de wrc
Greatnix Spookeend
Wat is er mis met HP op een racewagen?
Het is zelfs handig als je je racewagen wilt gebruiken voor tracks of drags. Dan zou het van pas kunnen komen om voor en achter afzonderlijk van elkaar in hoogte te kunnen verstellen. Voor elk type circuit een andere instelling. Makkelijker te verwezenlijken dan met ‘koni’s’ die je om zal moeten gaan bouwen.
HP valt onder actieve vering en is verboden in de wegracerij. Daarnaast lijkt het me sterk dat Citroën de DTM in gaat, er liggen allemaal V8-blokken in die dingen. Niet echt iets voor Citroën…
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Heb je daar een site van, waar ik die informatie omtrent de HP vering kan vinden, dat die verboden zou zijn.
Of het echt verboden is weet ik eigenlijk niet, maar, ik kan me voorstellen dan een HP systeem (of welk ander systeem dat actief is) nadelig kan zijn voor de racerij. Ik bedoel, ze maken die wagens zo “stijf” mogelijk. Bij bv rally rijden of dakar ofzo, dus met 4wd, wil je juist zoveel mogelijk aandrijving (contact met de weg) houden, vanwege de ongelijke ondergrond.
Maar dat heeft als “nadeel” dat zo’n wagen ook meer “deint” op vlakke ondergronden in snelle bochten toch?
Dat was eigenlijk mijn gedachtengang.
Greatnix Spookeend
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik heb nou menig rondje en recht stukje in the Beast mee mogen rijden (zelf rijden vind ik echt niet te doen met dat ding) en ik kan je verzekeren, dat de HP vering van die CX echt heel erg veel weg heeft van een Golf. Er valt meer af te stellen dan je denkt. Nee, die vering zal het probleem niet zijn.
HP werkt prima in de wegsport, maar blinkt uiteraard uit op slechte ondergrond (de DS, CX en Sm waren echte rallykanonnen) Goed afgesteld HP deint niet!
In het Franse tourwagenkampioenschap werd lang met Xantia’s gereden. Die reden overigens zonder HD pomp en werden vóór de wedstrijd op druk gebracht.
Die Zuid-Amerikaanse C5s waren RWD V6 met een polyester C5 carosserie.
De motor hoeft in principe geen probleem te zijn, de V12HDi van Peugeots Le Mans racer is ook een uniek blok, dus een one-off V8 kan natuurlijk.
Momenteel zijn er maar twee fabrikanten in de DTM (Audi & MB) actief
Een 4L V8 motor en RWD zijn verplicht. Maar ook Opel, BMW en Alfa zijn van oudsher geïnteresseerd om in de DTM te rijden. Als de DTM traction avant toestaat dan lijkt het me wel geinig.
Jammer is alleen, dat Citröën niet goed om weet te gaan met de sportwinst; waar is de C4WRC met 240pk 2.0THP motor? Waar is de C2 VTS met 177pk?? Waar is de C5 GTi met 260pk V6 (uit de Clio) Waar is de C6 V8HDi???
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
garagestmarien schreef:Er valt meer af te stellen dan je denkt. Nee, die vering zal het probleem niet zijn.
Wat is er dan allemaal gedaan aan die vering? :
Of wordt dat dan een heeeeel lang verhaal
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
BasisBIX schreef:garagestmarien schreef:Er valt meer af te stellen dan je denkt. Nee, die vering zal het probleem niet zijn.
Wat is er dan allemaal gedaan aan die vering? :
Of wordt dat dan een heeeeel lang verhaal
Ja, dat wordt een heel lang verhaal, waar ikzelf de helft niet van begrijp, maar het resultaat wel van merk.