Totaal aantal Berichten: 1452
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Liep vandaag rond de auto, zag tot m’n verbazing dat er vocht achter het pastiek glaasje van het rechter knipperlicht zit (Xantia type 2).
Hoe krijg ik het knipperlicht nu gedemonteerd ?
Kan ik dan het beste het lampje er even uit halen en met een föhn er zachtjes even op zetten totdat alles binnenin is verdampt ?
Iemand anders ervaringen ?
Alvast bedankt,
Bart
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Welk knipperlicht? voor, zij of achterkant ?
Als het om de knippers aan de voorkant gaat, heeft de mijne (1998, type 2) dat ook….
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik leg vochtige lampen altijd even op de kachel, met de lampjes eruit en de gaten naar boven.
Eveneens ben ik tevens ook.
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Het gaat om knipper-licht rechts-voor. Via instructieboekje heb ik de unit eruit gehaald, en tot mijn verbazing zit achterin ook nog een glaasje waardoor ruimte dus eigenlijk geheel afgesloten zou moeten zijn ?
Foto’s :
Een föhn heeft misschien niet zoveel zin, leg ‘m wel even op de radiator en kijk wel als het verdampt of het weer terugkomt als het afkoelt.
Zal zelf ook een dezer dagen eens kijken. Bedankt in elk geval.
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
bartjes schreef:Het gaat om knipper-licht rechts-voor. Via instructieboekje heb ik de unit eruit gehaald, en tot mijn verbazing zit achterin ook nog een glaasje waardoor ruimte dus eigenlijk geheel afgesloten zou moeten zijn ?
Foto’s :
Een föhn heeft misschien niet zoveel zin, leg ‘m wel even op de radiator en kijk wel als het verdampt of het weer terugkomt als het afkoelt.
Ga ik aankomende week ook eens loshalen. Mijn knipperlichtje heeft hetzelfde probleem.
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Nee, het heeft helaas geen zin gehad.
De ruimte waar het vocht zit is afgesloten en het doorzichtige plastic is waarschijnlijk gelijmd, maar misschien niet over de gehele omtrek.
ik ben er sterk aan het denken aan de bovenkant een gat van een millimeter of 8 te boren, de unit een half-uurtje in de oven te leggen (die heeft een stand van 30 of 65 graden), hierboven een oven-blad om smelten door stralingswarmte te voorkomen en dan hopen dat alles verdampt en via dit tocht-gat ontsnapt. Bij uitzetten van de oven een plakker over het gat, inbouwen en hopen dat alles op bedrijfstemperatuur is, het vocht ook weg is ?
De voiture is echter wel net APK gekeurd, dus zo’n probleem is het dus ook niet.
Die knipperlichtjes zijn niet zo heel prijzig, kijk eens op http://www.winparts.nl