Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007
- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Wat gebruiken jullie om bollen mee los te draaien?
Ik had een hele fijne oliefiltersleutel met een ketting, maar die ben ik kwijt.
Nou ik toch iets moet gaan kopen wilde ik eens informeren waar de rest zijn bollen mee verwijderd.
RIP: Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82
ik doe het met een filtertang met riem:
werkt perfect en het laat geen sporen achter
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
ik gebruik een steen bijtel. krijg je wel een dikke kerf in de bol
Ik heb in totaal 5 oliefiltertangen op veerbollen kapot getrokken en bij de laatste zo’n 3 maanden geleden heb ik mezelf beloofd nooit meer zo’n tang ervoor te gebruiken. Wat wel goed werkt is een grote moordenaar, een steenbeitel en een moker en ik heb een constructie gebouwd van een dikke stalen buis met een oude distributieriem en een uitlaatklem. Met alle drie de methoden werkt het perfect en afhankelijk van de inbouw-plaats gebruik ik de 1 of de ander.
Animal triste post coitum
Serge schreef:Ik heb in totaal 5 oliefiltertangen op veerbollen kapot getrokken en bij de laatste zo’n 3 maanden geleden heb ik mezelf beloofd nooit meer zo’n tang ervoor te gebruiken. Wat wel goed werkt is een grote moordenaar, een steenbeitel en een moker en ik heb een constructie gebouwd van een dikke stalen buis met een oude distributieriem en een uitlaatklem. Met alle drie de methoden werkt het perfect en afhankelijk van de inbouw-plaats gebruik ik de 1 of de ander.
eh draai jij je bollen dan niet te vast?
Als je ze handvast monteert hoor je dat probleem niet te hebben naar mijn weten?
niet goedkoop.
reken op 90 euro.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 17-07-2004
- ID/DS DS21 IE Pallas mechanique
- C5 V6 Exclusive Automaat
Grote ty-rap om de bol. Vervolgens met geschikte (grote) lijmtang de bol vastklemmen op de ty-rap. Nu heb je voldoende grip om los te draaien of los te tikken.
C5 3.0i V6 Aut. Exclusive, 2008
Au revoir, Melchior
Bij ons hier thuis ook een steenbeitel
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
grote slangeklem en een hamer ( tikje op het boutje, en de bol is los)
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
stoterstangen90 schreef:
niet goedkoop.
reken op 90 euro.
Me too!
Citroen!
eh draai jij je bollen dan niet te vast?
Als je ze handvast monteert hoor je dat probleem niet te hebben naar mijn weten?
KLopt, alleen heb je vaak te maken met achterstallig onderhoud en met bollen die je er niet zelf hebt opgedraaid. Ze willen toch wel eens akelig vastzitten…
is ook
Ook als je ze zelf met de hand vastzet, zul je ze na 2 jaar echt niet meer los krijgen met alleen je vingers, daar moet toch wel iets van een hulpmiddel bij te pas komen.
Animal triste post coitum
klopt, maar wel prima met een filtertang. Met alleen je handen krijg je ze nooit los.
hee thnx 4 the tip…
tie rap met lijmtang!
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik gebruik een oliefiltertang met een ketting, werkt fantastisch en kostte 18 euro. Ik had er ook een met een band i.p.v. ketting, die trok ik de eerste keer direct aan vellen. Maar dat was dan ook wel een heel goedkoop ding.
Eveneens ben ik tevens ook.