20 van de 23
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
   
Nieuwe Citroën C5 in 2008 ( Deel 2 )
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 04 april 2008 08:03 PM
  [ # 286 ]
ronama schreef:
eviltwin schreef:

[Maar dat de 1.6 komt lijkt me wel aannemelijk, omdat de huidige motoren niet aan Euro V zullen voldoen en het dus in oktober 2009 afgelopen is daarmee.
.

dus als prive rijder kan ik beter sowieso afwachten tot okt 2009 omdat de auto dan aan de euro v moet voldoen???

Nee, hoezo? Het is echt niet zo dat dan alle Euro IV auto’s dan ineens van de weg moeten. Rolling Eyes Je wilt niet weten hoeveel auto’s er nog niet eens aan Euro III voldoen…

Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat je lokale overheid ineens additionele eisen gaat stellen, of belasten naar ratio van uitstoot, maar de meest logische punten daarvoor zijn fijnstof en CO_2. En de HDi’s voldoen al aan Euro V qua fijnstof (PM10)

CO_2 is niet afhankelijk van Euro IV of V, maar van verbruik.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 04 april 2008 09:01 PM
  [ # 287 ]

ok duidelijk.. Wink

Profiel  
 
exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 20-10-2005

Gepost: 07 april 2008 06:15 PM
  [ # 288 ]

Blijft een feit dat de benzien motoren niet de beste eigenschap zijn van de C5:
1.8: te licht
2.0: net aan
V6: eigenlijk weer net te veel , zeker qua verbruik.

Een relatief zuinige en sterke 2.0 turbo a la Laguna (die heeft overigens ook een 1.6) zou wel eens een ideaal compromis kunnen zijn. 

De V6 is overigens ook al stokoud. Deze is al sinds 2000 niet meer aangepast (was toen overigens al direct Euro IV) Maar vooral in verbruik niet best, zie ook de test tegen mercedes van de C6, de merc was veel zuiniger.

Alternatief is de 2.2 uit de peus, onbegrijpelijk dat deze neit doro cit gebruikt wordt. Draait mooi vanwege balansassen en is met 165 PK ook redelijk sterk.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  
 
c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168
Geregistreerd: 28-03-2005

Gepost: 08 april 2008 10:53 PM
  [ # 289 ]
AntoineP schreef:

Na een aantal jaar Xantia, en Volvo V50 heb ik sinds kort via Athlon Car Lease een C5 besteld.

Binnenkort ben ik de gelukkige bestuurder van een
C5 2.7 V6 HDIF Exclusive. Laughing  Laughing

Dat wordt weer genieten de komende jaren.

PS Ik zag in de brochure dat er standaard Xenon op de Exclusive zit.
Is dit een drukfout? Zat toch alleen in het optie pakket?

Gefeliciteerd!
Wat de xenon betreft : op de Exclusive is dit in België een optie, in Frankrijk standaard.

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  
 
C4 2.0 HDI fan
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 29-11-2006

- C5 2.0 16V Ligne Prestige Break
Gepost: 14 april 2008 08:44 PM
  [ # 290 ]
AntoineP schreef:

Na een aantal jaar Xantia, en Volvo V50 heb ik sinds kort via Athlon Car Lease een C5 besteld.

Binnenkort ben ik de gelukkige bestuurder van een
C5 2.7 V6 HDIF Exclusive. Laughing  Laughing

Dat wordt weer genieten de komende jaren.

PS Ik zag in de brochure dat er standaard Xenon op de Exclusive zit.
Is dit een drukfout? Zat toch alleen in het optie pakket?

Op de exclusive zit geen standaard Xenon in NL. Kijk voor de zekerheid eens op citroen.nl en zoek het nieuwe model op, daar vind je de brochure terug waarin staat vermeld welke opties standaard zijn, daar staat Xenon ook bij.  Pack Detection 3 Exclusive Pack Detection Exclusive, Xenon (bijbetalen dus!) Heel veel plezier met je nieuwe C5, ik zou er bijna jaloers op kunnen worden!

Van Visa naar AX, BX, AX, BX, Xsara, Xantia, C4, C4 en nu C5

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 15 april 2008 01:47 AM
  [ # 291 ]

onderstaand stukje van AUTOWEEK geeft aan hoe de C4 range er binnenkort (na de zomer) qua benzinemotoren bijstaat:

De nieuwe motorenfamilie start met de 95 pk sterke 1.4 16V VTi, die we al kennen van onder meer de Peugeots 207 en 308 maar ook de Mini One beschikt over deze krachbron. Daar boven komt de 1.6 16V VTi met 120 pk, op de 1.6 16V THP zit een turbo en dan bedraagt het vermogen 150 pk. Een ideale krachtbron voor de C4 Coupé VTS is natuurlijk de 1.6 16V THP 175 pk die net in de Peugeot 308 gepresenteerd is en ook dienstdoet in de 207 RC en de Mini Cooper S. De 175 pk sterke topper kan de ongeblazen 2.0 16V met 177 pk definitief met pensioen sturen. Exacte gegevens heeft Citroën overigens nog niet vrijgegeven.

die 1.6 THP met 150 pk zou natuurlijk niet misstaan als opvolger van de huidige 2.0 in de C5, wel vreemd trouwens dat de C5-III niet meteen met die motoren wordt geleverd…

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 21 april 2008 10:22 AM
  [ # 292 ]

c5 v6 hdi EN NU c5 1.6 hdi

Nadat ik een paar weken terug in Frankrijk met een C5 Excl (V6 hdi) heb kunnen rijden (schitterend rijgedrag) heb ik gisteren de kans gehad om met een C5 1.6 HDI (en stalen veren te rijden).

Het is uiteraard geen snelheidsmonster maar de verhoudingen van de versnellingsbak zijn goed gekozen en de auto rijdt soepel.

De vering is zeer goed (als ik vergelijk met een BMW3 go-cart zelfs uitstekend). Sportief maar niet zo sportief dat elk bobbeltje in de weg al na enkele minuten op je zenuwen gaat werken.

Kortom een uiterst gebalanceerde auto met de beste ophanging / veerkarakteristieken (in het segment van de stalen veren) die ik ooit gereden heb. Ideale gezinsauto waar rijcomfort en prijs belangrijker zijn dan sportieve prestaties.

Ook in de “mindere"uitvoering uitstekend afgewerkt. materialen zijn weliswaar niet van C6 kwaliteit maar een stuk beter dan de vorige C5

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO

Profiel  
 
deeluh
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 01-06-2005

- ID/DS ID19P
- C6 (2005-2012) 2.7 HDi Exclusive
Gepost: 21 april 2008 05:03 PM
  [ # 293 ]

Hallo,
zondag 20 april was er een introductie van de C5 phIII op Kasteel Elsloo.
Het was een prachtige dag en ik heb wat fotootjes geschoten die ik jullie niet wilde onthouden. De C5 werd gepresenteerd samen met nog de C6, een Pluriel en de C-Crosser, zodat er wat was voor het hele gezin.
Zelf had ik mijn ID meegenomen die ik op sommige foto’s subtiel in beeld heb gebracht met de C5 en de C6. Dit leek mij wel een mooi contrast daar op het witte grind voor het kasteel. Oud en Nieuw herenigd.
Geniet mee:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Groeten Jordi

Citroëns tot op heden:
GSA X3 (‘81), CX 25 GTI (‘87), ID19P (‘65),
XM 2.0 16v (‘95), XM 2.0 16v (‘96),
C5 2.0 16v (‘02), C6 2.7 HDI (‘06).

Profiel  
 
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 22 april 2008 07:37 PM
  [ # 294 ]

zonet even een ritje gemaakt bij Auto Oosterhof met de nieuwe C5 2.0 HDi Ligne Business met stalen velgen. Geweldige auto. Hij voelt zeer degelijk aan en doet zeker niet onder van een passat. De 2.0 HDi vond ik al aardig rap (ik rijd dagelijk Xantia 1.6) en heeft wat mij betreft genoeg power om relaxed te rijden en af en toe in te halen. De stalen vielen mij erg mee, zeker het overwegen waard. De veren zijn niet te strak, en voor iemand die een passat oid gewend is een goede keuze. Het wachten nu is nog op een hydraulische uitvoering voor vergelijkingsmateriaal.
Ik vond de binnenkant ook heel overzichtelijk en ruim ogen, echter ik vond de stoel wat aan de harde kant.

Profiel  
 
Rio97
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 367
Geregistreerd: 20-10-2005

- LN/LNA 11 RE Cannelle
- Xantia Turbo CT VSX break
Gepost: 23 april 2008 02:27 AM
  [ # 295 ]

Vanmiddag het nieuwe model voorbij zien komen op de singel in Gouda, in het zwart.
Stond vooraan bij het stoplicht waardoor ik de auto een tijdje kon bekijken.
Van de vorige C5 modellen was ik niet zo onder de indruk qua vormgeving maar deze vind ik bijzonder fraai, erg positieve eerste indruk.

Groet, Rogier

Profiel  
 
Remco H.
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 17-08-2005

Gepost: 23 april 2008 08:09 PM
  [ # 296 ]

Vanmiddag bij de dealer een zwarte gezien. Mooie neus, mooie achterruit. Interieur, strak en hedendaags. Inderdaad dikke uitstraling deze nieuwe Cit. Maar is dat des Citroëns?
Non, mais… Met hydrauliek zou ik deze zeker willen rijden . . . Cool
Dus jaloers op degene die al een bestelling hebben lopen..

C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.

Profiel  
 
Remco H.
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 17-08-2005

Gepost: 23 april 2008 08:10 PM
  [ # 297 ]
Rio97 schreef:

Van de vorige C5 modellen was ik niet zo onder de indruk qua vormgeving maar deze vind ik bijzonder fraai, erg positieve eerste indruk.

Ben ik helemaal met je eens. Alhoewel ik rijdende in de vorige C5 wel onder de indruk was, want ook erg fijne auto.

C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.

Profiel  
 
2cvfanaat2cv
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 639
Geregistreerd: 09-09-2006

Gepost: 23 april 2008 08:12 PM
  [ # 298 ]

ik vind het n beetje n BMW audi achtig ik vind de c4 picasso ook niet mooi
die lijkt erg op een Opel zafira Citroen word duits Sad

Profiel  
 
knight-rider
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Gepost: 23 april 2008 10:10 PM
  [ # 299 ]

Op foto heb ik het altijd een mooie wagen gevonden, maar na hem vandaag in het echt gezien te hebben, heb ik er toch mijn bedenkingen bij.

Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)

Profiel  
 
Remco H.
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 17-08-2005

Gepost: 23 april 2008 11:09 PM
  [ # 300 ]

Ik krijg hier wel een beetje het gevoel van als bij die tv-reclame voor die duitse massa wagens. Ja die voor die Passat, die Golf etc.  Surprisedops:
Tis een mooie wagen. Cool

C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.

Profiel  
 
 
20 van de 23
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook