Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Prachtig, veel plezier er mee.
goed gedaan Peter.
Das toch net wat leuker dan mijn ‘85er TRD
Test
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Zo, de eerste kleine irritatie opgelost
Het knipperlichtrelais was stuk en/of d’r zat een verkeerde in (ronde driepoot ipv vierkante vierpoot) waardoor knipper/alarmlichten continu bleven branden ipv te knipperen. En wat hadden de Fransen daarvoor als oplossing bedacht? ....Juist! Het veertje uit de knipperlichtknop verwijderen natuurlijk, zodat je lekker handmatig kon knipperen…
Vanochtend bij Ordas een nieuw relais gekregen en weer een veertje in de knipperknop gezet, dus.
Detail: op het oude knipperrelais staat “Cartier Clignoteur [...] WARNING MADE IN FRANCE”....
Dank voor alle reacties
@T&B Bekleding is op zich nog erg gaaf, maar helaas wel een beetje vlekkerig, misschien een keer prof laten schoonmaken dus. En helaas (of gelukkig) geen TRX-banden.
En ik hoop idd dat ‘ie wat langer meegaat dan de Cali
Wat betreft die wieldoppen: ik heb nog een stel CX Pallas wieldoppen liggen…
Ik had gisteren eigenlijk geen tijd, maar als eerste wilde ik Wendela & John nog bedanken voor hun goede zorgen, de vele drab (daar leef ik op) en het feit dat de belangrijkste dingen die aan de BX moesten gebeuren nu al gedaan zijn: distributieriem (was 9 jaar oud), waterpomp en spanrol.
Ook voor de zekerheid een nieuwe brandstofpomp en verder een ‘gewone’ grote beurt. Ik moet eigenlijk nog steeds een nieuwe foto van de motorruimte maken, want: bougiekabels in de kleur van de auto
Over de verdere staat van ‘t ding, die is heel redelijk! Linksvoor en achter kleine schades gehad, voor netjes hersteld, achter niet hersteld. Verder her en der Franse deukjes en krassen, maar ‘t ‘totaalbeeld’ is toch best netjes. Het onderhoud is waarschijnlijk beter dan gemiddeld voor een Franse auto, maar allemaal wel op z’n Frans: de uitlaat hangt er verkeerd onder, een veerpootretour is nieuw, maar niet lekdicht erop gezet, dat knippergebeuren dus, enz.
Ik heb de volledige onderhoudsgeschiedenis met facturen erbij gekregen en dat ziet er echt niet verkeerd uit, bijv. in oktober vorig jaar nog een nieuwe koppeling gekregen.
Vanochtend dus even bij Ordas langsgeweest en meneer Ordas heeft er even mee gereden, waarna hij gelijk op de remmentestbank kon en er naar de belangrijkste APK-punten werd gekeken (allemaal zomaar even tussendoor: pluim!) en dat bevestigde eigenlijk dat ‘ie er best goed aan toe is.
Voor RDW/APK in ieder geval de volgende dingen te doen:
- handremkabel rechts vastzetten (loopt aan)
- fuseekogelhoes rechts vernieuwen
- stuurhuishoes rechts vernieuwen
- veerpootretour links goed bevestigen
En dan verder dashboardlampjes, gordel linksvoor, ruitewissersproeier aan de praat krijgen (moet ik nog naar kijken, of de stekker is er uit getrokken omdat ‘t sproeislangetje toch stuk is, of ‘t ding doet ‘t echt niet), en op naar de RDW!
Helaas gaat ‘ie waarschijnlijk niet op Citromobile te zien zijn, omdat ik dan waarschijnlijk niet in ‘t land ben…
Nog wat foto’s:
En nog meer toegevoegd aan ‘t album: http://www.mijnalbum.nl/Album=8HN4VBVK
De mooiste foto’s zijn trouwens allemaal door Wendela gemaakt
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
O ja, na veel zoeken via een post van Vortex op BXSportief gevonden welke kleur het nou eigenlijk is: Bleu Carmargue, een kleur die o.a. ook op eend en DS geleverd is
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Niet dat je dat waarschijnlijk gaat doen, maar de wielen van een BX zijn net niet diep genoeg om de CXdoppen goed vast te kunnen houden. Het staat wel leuk, maar na vijfhonderd meter was ik de eerste al kwijt. He heeft me een jaar geduurd, voor ik deze weer terugvond in de berm.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Ziet er goed uit dus. Wanneer RDW?
En, wat ik me afvraag, istie verzekerd?
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
beerpeet schreef:Helaas gaat ‘ie waarschijnlijk niet op Citromobile te zien zijn, omdat ik dan waarschijnlijk niet in ‘t land ben…
Gelukkig is er twee weken later alweer een mogelijkheid…
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
woutersmits schreef:Ziet er goed uit dus. Wanneer RDW?
En, wat ik me afvraag, istie verzekerd?
Wanneer RDW, weet nog niet. Wil ‘m laten voorkeuren, maar kan pas op/na 8 mei bij Ordas. Enne, tuurlijk istie verzekerd, op chassisnr.
graddus schreef:Gelukkig is er twee weken later alweer een mogelijkheid…
Owja, die ja, dusss
Wie weet
Hij hoeft natuurlijk niet aan al die eisen te voldoen om door de RDW toegelaten te worden.
Je kunt ook kiezen voor een invoerkeuring zonder APK. Dan kijken ze alleen naar de identiteit van de auto, en niet naar de technische staat.
Daarna kun je lekker bij je eigen APK station de keuring laten doen.
Zo doe ik dat meestal.
Test
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Klopt, is op zich ook nog een optie, maar ‘t liefst doe ik ‘t allemaal in een keer. En nu kan ik er nog legaal mee rondrijden (al is dat niet lang), zodra ‘ie een NL-kenteken heeft maar nog geen APK, eigenlijk niet natuurlijk. Al is dat uiteindelijk een beetje lood om oud ijzer.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
en moet ie dan wel aan franse keuringen voldoen?
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Strikt genomen: nee, want hij is voor de Fransen geexporteerd en dus niet interessant meer. Maar evengoed: hij heeft een CT gehad in december en bij verandering van eigenaar in Frankrijk moet de Control Technique minder dan 6 maanden geleden gedaan zijn. Dat is dus wel het geval, hoewel niet relevant.
Hey Peter,
Wat een gave bak zeg! Een ‘83-er is toch echt wel heel erg super vet keigaaf.
En wat een mooie kleur (een beetje Bleu Olympe avant la lettre ), en dan nota bene de oude kleurcode beginnend met een G (later in 1983 begonnen alle kleurcodes met een E).
De eerste pagina van dit topic opent hier niet, maar ik heb al de foto’s op MijnAlbum even bekeken en heb genoten van de mooie reportage.
Heel veel succes met deze BX, het is je gegund na de TRS automatic.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Wouter, ik kan me herinneren dat jij deze BX gespot hebt op leboncoin.fr. Tegelijk met een andere fraaie 16TRS type 1. En nu staat deze allemachtig prachtige Blue Camargue (alleen die omschrijving is al geweldig) in Nederland.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
garagestmarien schreef:Niks geen boodschappen, alleen tanken.
Macnail, heb jij die eend zelf zien staan of naar aanleiding van een foto van mij eerder? Staat altijd, met stukje hout onder het wiel, in St Sauvier.
Hi, hi, die eend heb ik zelf zien staan meerdere malen. Op mijn site staat er ook nog ergens een foto van. Ook van jouw CX break en van het CX monster van je vriend/partner.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.