Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Bij mijn visa Diesel is een gloeibougie afgeknapt, is helaas al gebeurd bij de vorige eigenaar…
Het ding is net boven de draad afgeknapt en er is geen houvast meer om er iets op te zetten.
Is het mogelijk om met een linkse tap (trekker) de gloeibougie eruit te draaien net als bij een afgeknapte bout?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ja. het binnenwerk is toch van steen/ isolatie? kan je een links tap indraaien of er een bout of moer op lassen..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ik heb nog nooit een gloeibougie gezien, alleen maar als ze in de kop zitten vastgeschroefd, ben nogal een leek op dieselgebied…
Voor wat betreft dat lassen moet ik mijn vader maar eens vragen!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Er moet dan toch een nieuwe in, als je die eerst koopt weet je hoe ze eruit ziet.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Een linkse tap geeft de best oplossing. Het plugje is gemaakt van hetzelfde spul waar ze goedkope steeksleutels van maken, dus daar iets oplassen gaat erg moeilijk.
Gewoon gaatje erin boren en een linkse tap erin.
En anders gewoon laten zitten, met 3 goede gloeiers start hij echt wel…
Test
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ben zojuist nog bij de garage geweest, het oplassen hadden ze al geprobeerd, dat lukte dus niet…
Vervolgens hebben ze het ding uitgeboord en met een linkse tap geprobeerd,dat gaat uiteindelijk wel lukken, zij het met de grootst mogelijke maat.
(ze startte inderdaad redelijk met 3 plugjes, maar niet zoals het hoort)
Verder nogal wat tegenvallers, de garage wil de bak niet inbouwen omdat het geen zin heeft om van alles om te bouwen… Nu is het zo dat ik voor een geschikt bedrag en inname van de “verkeerde” bak een 4 bakje krijg.
In praktijk wijkt die qua eindversnelling niet zo heel erg veel af van de 5-bak,
- 5 doet namelijk 0.800 tot 1
-4 bak: 0.750 tot 1
Zijn dus maar een verwaarloosbaar aantal toeren die meer gedraaid worden.
Misschien komt er ooit nog wel een 5-speed in…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Sinds wanneer bepaald een garage wat een klant wel of niet gedaan wil hebben!?
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Het is niet zo dat ze het pertinent NIET willen, maar het is meer een overweging vanuit een kostenoogpunt, omdat ze dan het hele schakelstelsel moeten aanpassen, als ze er überhaupt aan kunnen komen…
Ze moesten nog even wachten op de onderdelen, dan gaan ze weer verder en laat ik jullie ook wat meer weten in het 17RD topic…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Serge schreef:Sinds wanneer bepaald een garage wat een klant wel of niet gedaan wil hebben!?
Omdat een klant soms dingen verwacht die niet waargemaakt kunnen worden.
Als je dan wijs bent begin je er niet aan ..................
Slecht voor de klant, slecht voor de klant zijn portomonee, slecht voor het resultaat van het bedrijf en slecht voor je reputatie.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
De visa staat weer in de schuur, maar nog zonder APeKool en Kenteken.
Zo pak ik tussen de bedrijven door de olie en de remmen nog even mee.
Een en ander is Keurig gerepareerd en ze rijdt weer als nieuw (mag ook wel voor een RUG!!!!)
Soit…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist