Hoi
Als m’n bx naar de laagste stand zakt dan kraakt het voor en achter in de auto. Zijn dit de veerpoten of verrotte draagarmlagers?
Daarnaast is de hoogte van de voorkant vd auto niet goed. Zodra ik hem start in de normale rijstand dan komt ie voor niet omhoog. Ik zet hem daarom een standje hoger. Dit resulteerd dat de voorkant, na hem weer in de gewone rijstand gezet te hebben, te hoog blijft staan. Stap ik uit de auto dan corrigeert de auto de hoogte en zakt. Nu veert de auto echt goed! Wat is dit en hoe los ik dit op? De hoogte is al eens afgesteld (als ik de garage mag geloven) maar hij staat toch niet goed.
Als de auto kraakt tijdens zakken achter dan zijn de draagarmlagers waarschijnlijk kapot / versleten.
Als je de auto uit de veren krikt ( in de laagste stand) dan pak je het achterwiel en kan je de draagarm bewegen op de draagarmlagers , dan moet je ze vervangen.
Advies neem komplete sets dan heb je alles compleet.
Samen met collega gedaan ongeveer avondje werk op het gemak , bij mijn zat er geen lager meer in alleen gruis.
Waar je het ook aan merkt is als je op de snelweg rijd de auto gaat zoeken in de spoorvorming.
succes
picasso 1.8 16v van 2003
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
hobbyist schreef:Als de auto kraakt tijdens zakken achter dan zijn de draagarmlagers waarschijnlijk kapot / versleten.
Hangt ervan af, kraakt ‘ie voor of achter? Voor zijn ‘t de veerpoten, kan niet zoveel kwaad. Achter zijn ‘t inderdaad waarschijnlijk de draagarmlagers.
Dat hij voor niet omhoog komt en/of te hoog blijft staan zou kunnen wijzen op die veerpoten voor, maar ook op een rotte hoogteregelaar.
Probeer ‘s of bijv. teflonspray in de veerpoten spuiten helpt tegen ‘t gekraak en evt. ‘t hoogteprobleem. Bij de voet van de voorveerbollen zitten gaten waar je ‘t in kunt spuiten.
Edit: niet goed gelezen. Kraakt ‘ie werkelijk voor EN achter?
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Updateje,
Het gekraak komt voor weg. Heb dr al heel wat in lopen spuiten. Soms kirt ie nog wat na als ik de auto stop zet. De draagarmen zijn 2 jaar geleden vervangen als het goed is. Heb de hoogte voor goed laten afstellen. Bleek dat ie te laag stond. Komt nou goed omhoog. Lijkt misschien ietsje te hoog te staan maar is lekker soepel voor nu! Een draagarmlager voor in verdenk ik ook. 1 kant is al vervangen. De vering achter is nog ietwat stug, zitten hervulde bollen op. Heb zelf nog wat hoogte bijgesteld nadat ie te hoog werd gezet. Ik zie veel bx-en, als ze stil staan, die met de kont flink inzakken, voor blijft ie hoger staan. Bij mij gebeurd dat niet. De auto blijft kaarsrecht staan. Kortom, ik vermoed dat ik hem achter wat lager moet zetten? Hij is nu niet erg stug, maar ook niet soepel (zoals dat hoort ntuuk)
Oja, lhm is in februari vervangen! En ontlucht