Hallo,
Ik zou graag willen weten hoe de staat van de distributieriem is van mijn saxo, een 1.1 met bijna 112 op de klok. Ik krijg voor de schade die ik heb gehad(ander draadje) ook een schade vergoeding. als ik dus zelf kan kijken hoe de staat is van de riem en het is slecht kan ik hem laten maken, maar ben bang dat als je het door een garage laat doen, dat ze hem dan gaan vervangen…
Alvast bedankt
Music is like poetry.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Op die kilometerstand zou ik daar niet op bezuinigen en gewoon vervangen.
Aan de riem kun je zelf weinig zien, die zijn tegenwoordig sterk verbeterd, het is de spanrol die eerder versleten is en de boel in de soep kan laten draaien.
Moeilijk is het niet bij dit type motor, als je handig ben en al enige ervaring heb, dan kom je er prima uit met de uitleg in de diverse boeken. Aangezien het geen tijdrovend klusje is bij deze motor, ben je bij een garage geen kapitaal kwijt, ik gok op c.a. €250 incl. de materialen zoals de riem, spanrol en waterpomp.
Oh voor zo’n prijs kan je er inderdaad bijna niet op gaan bezuinigen. Dat is gewoon de prijs die een citroen dealer er voor vraagt of universeel? of zit daar niet zo veel verschil in?
Dan is de saxo op dat punt weer tip top in orde en dat rijdt wel zo fijn!:D
Music is like poetry.
Bij de dealer zul je wat duurder uit zijn, vanwege het hoge arbeidsloon daar.
Bij een specialist ben je ongeveer het genoemde bedrag kwijt.