2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Wat gebruiken jullie om bollen mee los te draaien?
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 21 april 2008 05:38 PM
  [ # 16 ]
Jdt schreef:

klopt, maar wel prima met een filtertang. Met alleen je handen krijg je ze nooit los.

Gezien het feit dat ik er al 5 gesloopt heb, dus kennelijk niet.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 21 april 2008 11:55 PM
  [ # 17 ]
Serge schreef:
Jdt schreef:

klopt, maar wel prima met een filtertang. Met alleen je handen krijg je ze nooit los.

Gezien het feit dat ik er al 5 gesloopt heb, dus kennelijk niet.


Heb ik ook gehad, met zo’n band; was na een keer al stuk…  Sad

Ik heb hier bij de bouwmart in Turnhout zo’n hele grote waterpomptang zien hangen voor een euro of 40.
Zag er kwalitatief goed uit, dus ik ga die maar halen denk ik.

Bedankt voor de tips!

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 14-09-2006

Gepost: 22 april 2008 12:11 AM
  [ # 18 ]

ik gebruik gewoon de hamer en de beitel.

Ik vraag mij af wat er gebeurd als je onder druk de bollen er af schroeft (lees: ik doe dit natuurlijk niet). Maar is het niet iets voor in Mythbusters om es te proberen hoeveer zo iets knalt??

Profiel  
 
Jdt
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 819
Geregistreerd: 20-04-2005

Gepost: 22 april 2008 12:24 AM
  [ # 19 ]

ik gebruik dus de degelijke variant van de oliefiltertang met band Wink  Razz

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 april 2008 12:33 AM
  [ # 20 ]

Ik heb zelf een sleutel gemaakt van een achterstabilisatorstang van de DS met z’n klemmen en een oude distributieketting van dezelfde Ds!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 22 april 2008 12:47 AM
  [ # 21 ]
Visa Ventje schreef:

ik gebruik gewoon de hamer en de beitel.

Ik vraag mij af wat er gebeurd als je onder druk de bollen er af schroeft (lees: ik doe dit natuurlijk niet). Maar is het niet iets voor in Mythbusters om es te proberen hoeveer zo iets knalt??

Het is hydraulische druk, geen perslucht. Zo gauw je een klein lek hebt, is de restdruk praktisch meteen bijna nul.

Citroen!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 22 april 2008 12:48 AM
  [ # 22 ]
waterman771 schreef:

Ik heb zelf een sleutel gemaakt van een achterstabilisatorstang van de DS met z’n klemmen en een oude distributieketting van dezelfde Ds!

Die stabilisatorstang is van verenstaal. Goeie shit!

Citroen!

Profiel  
 
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 14-09-2006

Gepost: 22 april 2008 01:28 AM
  [ # 23 ]
DriverD schreef:
Visa Ventje schreef:

ik gebruik gewoon de hamer en de beitel.

Ik vraag mij af wat er gebeurd als je onder druk de bollen er af schroeft (lees: ik doe dit natuurlijk niet). Maar is het niet iets voor in Mythbusters om es te proberen hoeveer zo iets knalt??

Het is hydraulische druk, geen perslucht. Zo gauw je een klein lek hebt, is de restdruk praktisch meteen bijna nul.

Hmmm, dus geen vliegende veerbol? Wat zou er dan gebeuren als je een veerbol onder druk er afschroefd? Ik dacht altijd dat dat zeeer gevaarlijk was…

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 22 april 2008 01:44 AM
  [ # 24 ]

Als je voorraadbol goed is, blijft er nog wel ff druk op het systeem staan natuurlijk. Zou het niet zelf gaan proberen, laat dat maar aan Mythbusters over….

Citroen!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 april 2008 01:46 AM
  [ # 25 ]
DriverD schreef:

Als je voorraadbol goed is, blijft er nog wel ff druk op het systeem staan natuurlijk. Zou het niet zelf gaan proberen, laat dat maar aan Mythbusters over….

Of aan de waterman: Zo’n bol vliegt 10 meter en gaat door draadglas heen. We hadden mazzel dat er niemand naast me stond…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 22 april 2008 01:50 AM
  [ # 26 ]

Had je niet door dat er nog druk op het systeem stond (bol draait wel iets zwaarder dan, neem ik aan?)?

Citroen!

Profiel  
 
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 14-09-2006

Gepost: 22 april 2008 02:17 AM
  [ # 27 ]
waterman771 schreef:
DriverD schreef:

Als je voorraadbol goed is, blijft er nog wel ff druk op het systeem staan natuurlijk. Zou het niet zelf gaan proberen, laat dat maar aan Mythbusters over….

Of aan de waterman: Zo’n bol vliegt 10 meter en gaat door draadglas heen. We hadden mazzel dat er niemand naast me stond…

ow??? vertel eens meer!!!

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 22 april 2008 04:00 AM
  [ # 28 ]

Onder druk er af draaien is TEN STERKSTE AF TE RADEN!

Niet doen, de olie kan dan onder hoge druk onder je huid komen en daar allerlei schade aanrichten.

Link, niet voor mensen met een zwakke maag:
http://www.hydraulicsupermarket.com/injury.html

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 22 april 2008 04:09 AM
  [ # 29 ]

Wow Shocked
Das niet mis…

Gomp kan er ook wel over meepraten… Die sloeg een veerpoot los die nog onder druk stond. Ding zat nog aan bouten en bleef dus op zn plaats, maar de olie heb ik meeeeeters verderop op kunnen vegen… Laughing
Michiel, onze groene spuiter Twisted Evil

Xsara Coupe

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 22 april 2008 04:36 AM
  [ # 30 ]

Het is toch niet helemaal te vergelijken met de situatie waarin de verwonding plaatsvond. Daar ging het om hydraulisch gereedschap wat nog actief gevoed werd; de druk is bij de BX misschien wel hoog maar het volume is maar heel klein. Verspreid je het, zoals bij een losdraaiende bol, dan blijft er een leuke groene douche over maar niet iets echt dodelijks.

Het kan inderdaad behoorlijk ver spuiten, maar een zo scherpe straal dat het door je huid heen spuit - mmm, ok, ik wil het niet meemaken maar ik ben er nou ook weer niet zó bang voor bij een BX. Voorzichtig moet je natuurlijk altijd blijven.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook