saparoea schreef:Dat is geen mooie repartie die “eventueel” gaat laten doen. De onderdelen vallen mee, maar totaal plaatje incl. dist.riem waterpomp en grote beurte kosten mij in ±€550 in November. Dit was wel door onwetendheid gedaan bij le Velo in Den Haag
Le Velo is erg duur, verschrikkelijke woeker tarieven hanteer hij
Dit klusje is voor een 1.9D best te doen als je een beetje handig ben.
tja ik denk altijd maar: voor het geld dat je aan reparaties kwijt bent heb je nooit een nieuwe wagen.
je moet het niet doen als je toch al van plan bent om wat anders te kopen, dan moet je dat ding gewoon verkopen / slopen
bij mijn zx zitten er misschien ook wat dingetjes aan te komen maar die ruil ik gewoon zsm in op een xantia. ga er geen geld meer in steken nu ik hem nog heb.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Verzopen?
Even een update van mijn kant, eergisteren heb ik Anti-Lek spul in de ZX van Weefje gegooid, het lekken schijnt enigzins gestabiliseerd te zijn.
Het lijkt erop dat het micro lekkages in de radiateur zijn, ik heb dit wel vaker gezien/meegemaakt, zeker als het wat warmer word.
Op de radiateurdop staat iets van 2,7Bar, dit is de druk waarbij de dop opengaat om overdruk/vloeistof te lozen. De garage waar Weefje de ZX heeft laten testen heeft er 4 bar , opgezet via de radiatorvul opening. Mijn conclusie was dan ook, ja dan is de waterpomp de enige plek waar het koelsysteem gaat lekken, het is de enige draaiende afdichting in het koelsysteem. Die garage stinkt wat mij betreft, dit lijkt meer op een klassieke oplichterstruuk.
Heb vandaag toen ik de Xantia ging ophalen in Groningen, het verhaal aan Jaap Koster van Keulen & Co voorgelegd. Hij schrok ook van de 4 bar, hij zij ja op die manier kan ik ook een waterpomp lekkage simuleren, 1,5 bar is meer dan genoeg om te testen zei hij. Grappig dat hij er exact zo over denkt, hij komt tot die conclusie door ervaring, ik door te gaan redeneren.