Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Ben benieuwd hoe laat je de terugweg inzet vanuit A’dam terug… ik rij in ieder geval rond 4en je een stukje tegemoet op de A4 dus mocht je iets blauws (met wat geel en grijs aan primer en plamuur ) langs zien komen, toeter ff
En ben benieuwd voor je hoe het klinkt als je DS nog wat stiller is, ik weet van mijn CX dat wat wijzigingen in de uitlaat toch een wereld van verschil maakten.
Groetjes, Rik.
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
De tussen schotjes in de middendemper zijn er allemaal uitgerot, maar de uitlaat zelf is eigenlijk nog helemaal dicht. Verder zit de hele uitlaat gewoon amateuristisch scheef en verkeerd gemonteerd dat er delen tegen de bodem aan zitten, en ik hoor dus een vervelende brom… Aangezien ik zelf geen brug heb laat ik m’n DS vrijdag even bij de garage vertroetelen
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
2 nieuwe spoorstangen, nieuwe dwarsdemper, meteen ook een pallas einddemper laten monteren (zat er niet onder…) opnieuw uit laten lijnen en alle 4 de wielen geballanceerd.
De rechter (immitatie) spoorstang zat aan 1 kant ook los.. Toen hij het zei wist ik het meteen wat hij bedoelde want ik heb het altijd gevoeld, kon het alleen niet thuisbrengen. Nu 2 nieuwe, even lange stangen en de DS veert goed rechtdoor dus dat frustrerende gevoel is weg
Bij het uitlijn bedrijf is de DS goed uitgelijnt en de wielen geballanceerd.
Ook is het appeltje meteen goed gezet.
1 velg hadden we zelf al vervangen omdat het een ei was, de andere velg is bij het banden bedrijf nog vervangen want die was ook niet uit te ballanceren..
Ik kan nu 150 km/u rijden zonder dat heel de auto uit elkaar trilt
Ik voel nog wel een beetje trilling bij 100km/u , maar die nieuwe Michelin banden zijn gewoon niet rond..
Verder staat het stuur na het uitlijnen op kwart voor 9, is dat een lastige klus om dat stuur terug te zetten?
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
CLL Martin schreef:Verder staat het stuur na het uitlijnen op kwart voor 9, is dat een lastige klus om dat stuur terug te zetten?
Goed te doen, maar wel een paar uurtjes werk. Je moet de koppeling met het stuurhuis loshalen en die een tandje verplaatsen.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Nee: Eerst wielen rechtuit zetten, contactsleutel in contact en een beetje draaien, zodat stuurslot eraf is. Boutje op stuurbuis (ongeveer ter hoogte van de bobine) losmaken. Dit boutje heeft een speciale kop, daar zijn doppen voor, ik gebruik gewoon een goede tang. Dan stuurbuis onder aan stuurhuis losmaken (boutje ook verwijderen) en stuur circa 5 cm het interieur in trekken. Stuur in de stand zetten die je wil en stuurbuis terugsteken op stuurhuis en daar vastmaken. Lange bus om stuurbuis onder spanning houden (doe ik met de hand, is ook een hulpstukje voor) en boutje met speciale kop aandraaien.
Appeltje moet dan wel opnieuw afgesteld worden!
Succes!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Het contactslot hoeft niet los, alleen mag de auto niet meer op stuurslot staan.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
DriverD schreef:Nee: Eerst wielen rechtuit zetten, contactsleutel in contact en een beetje draaien, zodat stuurslot eraf is. Boutje op stuurbuis (ongeveer ter hoogte van de bobine) losmaken. Dit boutje heeft een speciale kop, daar zijn doppen voor, ik gebruik gewoon een goede tang. Dan stuurbuis onder aan stuurhuis losmaken (boutje ook verwijderen) en stuur circa 5 cm het interieur in trekken. Stuur in de stand zetten die je wil en stuurbuis terugsteken op stuurhuis en daar vastmaken. Lange bus om stuurbuis onder spanning houden (doe ik met de hand, is ook een hulpstukje voor) en boutje met speciale kop aandraaien.
Appeltje moet dan wel opnieuw afgesteld worden!
Succes!
Dat was de langere versie
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Yep, maar typen ging sneller dan voor komen doen…
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25613
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
juiste afstand tot appeltje? Keh?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Iets met klok en klepel?
Dat zwart stuk gereedschap is voor de kanteling van het stuurhuis, maar dat gaat/hoeft nu niet los….
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
DriverD schreef:Iets met klok en klepel?
Dat zwart stuk gereedschap is voor de kanteling van het stuurhuis, maar dat gaat/hoeft nu niet los….
Als je alleen het linkse zadeltje losmaakt is er net genoeg ruimte om de stuurbuis uit het stuurhuis te kunnen trekken en te verdraaien, kan de rest blijven zitten en hoef je niets af te stellen?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Appeltje moet sowieso, als je je stuurwielstand veranderd hebt.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
DriverD schreef:Appeltje moet sowieso, als je je stuurwielstand veranderd hebt.
Uiteraard, de stuurBuis verdraait, maar de hoekafstelling verandert dan niet, en je hoeft de spanning niet terug te brengen op de huls.
Lijkt me het minste werk.
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ok tnxz! Ik zal het wphb er ook ff bijpakken maar is een leuk klusje om woensdag of donderdag es te doen als ik vrij ben.
Ik zit btw wel in twijfel of ik m’n DS ga verkopen of niet…
Heb er nu zo’n 7500 km mee gereden waarvan er 7000 snelweg km’s zijn, en een DS21 met 5 bak is daar veel meer geschikt voor.. verder vind ik de combi zilvergrijs met zwart leder gewoon erg saai..
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
In je eerste berichtje staat dat je al 21-motor erin hebt zitten, waar zie je dan verbetering?