Mijn c5 break exclusive geeft ineens nauwelijks nog water op de voorruit in plaats daarvan komt er nu op de achterruit een straaltje. Slangetje bij de motorkap los gehad, komt nauwelijks nog water uit. Achterruitsproeier werkt verder naar behoren.
Kan ik zelf wat aan deze storing doen? Wie geeft me een aanwijzing?
Het motortje draait twee kanten op. Er is dus geen aparte motor voor de achterkant
Hier kunnen twee dingen mis zijn.
1 Vuil in het motortje
Dit kun je oplossen door het motortje er uit te halen, en schoon te maken.
Of, slangen losnemen en het vuil terugblazen (maar dan komt het vroeg of laat weer terug in de pomp.
2 Hij is gewoon stuk. Vervangen is dan de oplossing.
Ik zou persoonlijk de motor uitbouwen, goed schoonmaken!
En meteen het reservoir goed doorspoelen.
oke, hoe bouw ik het pompje uit? Waar kan ik de instructies downloaden.
Bij voorbaat dank.
Als ik mij niet vergis achter de bijrijderswielkuip
Doe vooral geen spiritus bij je ruitensproeier vloeistof. Dat schijnt er o.a. de oorzaak van te zijn dat het schuifje in het pompje niet meer werkt.
Dyane 6, Dyane 6, DSuper5, BX Biarritz, BX 1.9TD, Xantia 1.8SX, Xantia 1.8SX 16v, Xantia 1.9TD Break, C5 2.0 HDi Break, C5 1.6 THP Tourer. Een C6 als we de Lotto winnen.
Beste mensen bedankt voor alle hints. Ik heb toch even geprobeerd om de leiding vanaf de motorkap tot de pomp door te blazen. Omdat de pomp nog draaide heb ik de pomp bediend en toen voorzichtig terug geblazen bijna meteen kwam er een bak zwarte rommel en daarna een forse straal schoon water. Letwel, niets geforceerd. Alles werkt nu weer naar behoren.
Ik gok
één week…
Ja, dit is ook weer zo’n hele mooie. Ik was op zoek naar een ander punt dat ik heb met de ruitenwisser en kwam dit topic tegen. Kan het niet laten(ondanks dat het al veel te laat is) toch even te reageren.
Dit probleem heb ik ook gehad en de goedkoopste (en ook nog eens ontstellend simpele) oplossing is gewoon even de slang loshalen en met bijvoorbeeld de fietspomp doorspuiten. Heb ik nu 1 keer ik denk een jaar of twee geleden moeten doen en nooit meer problemen gehad.
Stuit me wel een beetje tegen de borst dat iedereen geljik weer wil gaan vervangen. Ik heb zelf jarenlang garantie zaken af mogen werken aan technische machines en heb dat ook al zo vaak gezien. Het probleem is niet duidelijk te achterhalen en dan gaat men maar gewoon vervangen. Tja, zo kan ik het ook….
Monteur of onderdeelvervanger denk ik dan bij mezelf???
EvE schreef:Stuit me wel een beetje tegen de borst dat iedereen geljik weer wil gaan vervangen. Ik heb zelf jarenlang garantie zaken af mogen werken aan technische machines en heb dat ook al zo vaak gezien. Het probleem is niet duidelijk te achterhalen en dan gaat men maar gewoon vervangen. Tja, zo kan ik het ook….
Monteur of onderdeelvervanger denk ik dan bij mezelf???
Kwestie van ervaring. Bij de meesten is in dit geval het pompje gewoon op zijn eind.
Heb het zelf ook gehad. Schoongeblazen, doorgespoeld en dergelijke maar na twee (!!) weken weer dezelfde problemen. Pomp laten vervangen en geen klachten meer.
Heeft dus niet zoveel met de vervangingscultuur te maken maar met realiteitszin
Mijn zevende Citroen is een C5 2.0i 16v break exclusive automaat gris iceland van 09-2006 met lederen zetels en KPH van de C5club
Heeft dus niet zoveel met de vervangingscultuur te maken maar met realiteitszin
Of commercie??? Heb je wel eens zelf zo’n slang doorsgespoten? Is 3 tellen werk, wat voor moeite is dat dan? Zou ik toch altijd eerst even doen dan!!!
Maar dan word er wel minder verdiend, dat wel.