ruitensproeiervoorruit geeft plotseling nauwelijks nog water
Koriloe
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 03-12-2007

Gepost: 24 april 2008 11:23 AM

Mijn c5 break exclusive geeft ineens nauwelijks nog water op de voorruit in plaats daarvan komt er nu op de achterruit een straaltje. Slangetje bij de motorkap los gehad, komt nauwelijks nog water uit. Achterruitsproeier werkt verder naar behoren.
Kan ik zelf wat aan deze storing doen? Wie geeft me een aanwijzing?

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 24 april 2008 11:38 AM
  [ # 1 ]

Het motortje draait twee kanten op. Er is dus geen aparte motor voor de achterkant

Hier kunnen twee dingen mis zijn.

1 Vuil in het motortje
Dit kun je oplossen door het motortje er uit te halen, en schoon te maken.
Of, slangen losnemen en het vuil terugblazen (maar dan komt het vroeg of laat weer terug in de pomp.

2 Hij is gewoon stuk. Vervangen is dan de oplossing.


Ik zou persoonlijk de motor uitbouwen, goed schoonmaken!
En meteen het reservoir goed doorspoelen.

 

Profiel  
 
Koriloe
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 03-12-2007

Gepost: 24 april 2008 11:57 AM
  [ # 2 ]

oke, hoe bouw ik het pompje uit? Waar kan ik de instructies downloaden.
Bij voorbaat dank.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 24 april 2008 12:01 PM
  [ # 3 ]

Als ik mij niet vergis achter de bijrijderswielkuip

 

Profiel  
 
Murgen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 18-12-2007

Gepost: 24 april 2008 02:08 PM
  [ # 4 ]

Doe vooral geen spiritus bij je ruitensproeier vloeistof. Dat schijnt er o.a. de oorzaak van te zijn dat het schuifje in het pompje niet meer werkt.

Dyane 6, Dyane 6, DSuper5, BX Biarritz, BX 1.9TD, Xantia 1.8SX, Xantia 1.8SX 16v, Xantia 1.9TD Break, C5 2.0 HDi Break, C5 1.6 THP Tourer. Een C6 als we de Lotto winnen.

Profiel  
 
Koriloe
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 03-12-2007

Gepost: 24 april 2008 04:09 PM
  [ # 5 ]

Beste mensen bedankt voor alle hints. Ik heb toch even geprobeerd om de leiding vanaf de motorkap tot de pomp door te blazen. Omdat de pomp nog draaide heb ik de pomp bediend en toen voorzichtig terug geblazen bijna meteen kwam er een bak zwarte rommel en daarna een forse straal schoon water. Letwel, niets geforceerd. Alles werkt nu weer naar behoren.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 24 april 2008 04:16 PM
  [ # 6 ]

Ik gok
één week… Laughing


Wink

 

Profiel  
 
EvE
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 17-07-2006

Gepost: 29 augustus 2009 10:16 PM
  [ # 7 ]

Ja, dit is ook weer zo’n hele mooie. Ik was op zoek naar een ander punt dat ik heb met de ruitenwisser en kwam dit topic tegen. Kan het niet laten(ondanks dat het al veel te laat is) toch even te reageren.

Dit probleem heb ik ook gehad en de goedkoopste (en ook nog eens ontstellend simpele) oplossing is gewoon even de slang loshalen en met bijvoorbeeld de fietspomp doorspuiten. Heb ik nu 1 keer ik denk een jaar of twee geleden moeten doen en nooit meer problemen gehad.

Stuit me wel een beetje tegen de borst dat iedereen geljik weer wil gaan vervangen. Ik heb zelf jarenlang garantie zaken af mogen werken aan technische machines en heb dat ook al zo vaak gezien. Het probleem is niet duidelijk te achterhalen en dan gaat men maar gewoon vervangen. Tja, zo kan ik het ook….

Monteur of onderdeelvervanger denk ik dan bij mezelf???

Profiel  
 
Wimmie
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 218
Geregistreerd: 10-08-2003

Gepost: 30 augustus 2009 01:43 AM
  [ # 8 ]
EvE schreef:

Stuit me wel een beetje tegen de borst dat iedereen geljik weer wil gaan vervangen. Ik heb zelf jarenlang garantie zaken af mogen werken aan technische machines en heb dat ook al zo vaak gezien. Het probleem is niet duidelijk te achterhalen en dan gaat men maar gewoon vervangen. Tja, zo kan ik het ook….

Monteur of onderdeelvervanger denk ik dan bij mezelf???

Kwestie van ervaring. Bij de meesten is in dit geval het pompje gewoon op zijn eind.
Heb het zelf ook gehad. Schoongeblazen, doorgespoeld en dergelijke maar na twee (!!) weken weer dezelfde problemen. Pomp laten vervangen en geen klachten meer.
Heeft dus niet zoveel met de vervangingscultuur te maken maar met realiteitszin

Mijn zevende Citroen is een C5 2.0i 16v break exclusive automaat gris iceland van 09-2006 met lederen zetels en KPH van de C5club

http://wim-horse.hyves.nl
http://c5club.hyves.nl

Profiel  
 
EvE
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 17-07-2006

Gepost: 30 augustus 2009 01:23 PM
  [ # 9 ]

Heeft dus niet zoveel met de vervangingscultuur te maken maar met realiteitszin

Of commercie??? Heb je wel eens zelf zo’n slang doorsgespoten? Is 3 tellen werk, wat voor moeite is dat dan? Zou ik toch altijd eerst even doen dan!!!

Maar dan word er wel minder verdiend, dat wel.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook