Bij elk hard contact met de lak van de auto, springt de verf er bijna letterlijk af ipv een simpele schram. Ik verklaar me nader: bij onze vorige auto (Xantia) is er door de jaren veel contact geweest tussen carosserie en harde voorwerpen (deuren van andere wagens, fietsen,...) en in de ergste gevallen hadden we een schram bij. Maar bij de C4GP (Gris Fer) is er direct een “tikje” verf af (ik kan nu reeds 3 - weliswaar zeer kleine - “overschilderingen” doen). Ik heb zo de indruk dat het om een heel gevoelige carosserie gaat
Zijn er nog mensen met deze ervaring? Het is zeer pijnlijk een auto van enkele maanden oud al lak te zien verliezen (zoiets als kaal worden in je jeugd )...
C4GP, 1.6HDi (man. 5v), SX, Gris Fer, Detection Pack, afneembare trekhaak en dorpelbeschermers. Op de baan sinds 7-3-2008
Ik heb dit nog niet gezien op de plaatwerkdelen, maar al wel op de kunststof bumper. Het kan niet meer dan een kleine steenslag zijn geweest, maar er is inderdaad een serieus stuk lak afgesprongen…
Van 17/11/07 tot 31/12/09: C4 Picasso 7pl, Diesel FAP 138 pk, Automaat,
Exclusive, Pack Techno, Navidrive,
Aluminium Grijs
Belgisch Kenteken
Casey schreef:Ik heb dit nog niet gezien op de plaatwerkdelen, maar al wel op de kunststof bumper. Het kan niet meer dan een kleine steenslag zijn geweest, maar er is inderdaad een serieus stuk lak afgesprongen…
Tafk@ schreef:Zijn er nog mensen met deze ervaring? Het is zeer pijnlijk een auto van enkele maanden oud al lak te zien verliezen
Ik heb ooit iets soortgelijks gemeld, zie hiervoor:
steenslaggevoeligheid GC4P??
Sinds 17 maart 2012: C4 Picasso 5-zits 1.6 THP EGS Collection, Gris Aluminium met 17” lichtmetalen Sonneberg wielen en panoramadak.

Totaal aantal Berichten: 622
- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Bij mij hetzelfde: op de motorkap een (voor steenslag) flinke beschadiging geconstateerd. Ik denk erover om met een lakstift de beschadiging weg te gaan werken.
Ook hier last van de nodige putjes met lak eraf als gevolg van steenslag op de motorkap.
Op de kunststofdelen kan ik momenteel nog niet een beschadiging vinden.
C4GP 1.6 HDiF EB6V - Met 162.000km op de teller ingeruild voor een Skoda SuperB
bij mijn ouders ook ik denk dat als je je er hard voor en de handen ineenslaat ze bij citroen nederland toch iets moeten doen
Groeten Lodie
Citroën verzamelaar Ds3 racing 2011, Ds3 racing 2012, ds3 performance 2018,Jumpy 2.0 bleuhdi 150 2016 (zaak), Jumper 2.2 HDI 130 2016 (zaak), DS7 crossback 2.0 Bleuhdi 2018
Volgens mij gebruiken ze tegenwoordig andere lakken, die wat milieuvriendelijker zijn, maar helaas wel zachter.Ik denk dat een claim redelijk kansloos is.
Sinds 1 juli 2008 rijd ik in een GC4P 2.0 HDIF Exclusive EB6V Blue Oriental, Pack HiFi + NaviDrive + Pack Detection 2 + trekhaak + USB box
Is het bij een specifieke kleur? Bij mijn weten heb ik er geen last van.
C4 Picasso 2.0 HDI Exclusive besteld op 15 november. De auto is 17-03-2007 afgeleverd. kilometerstand is nu 230000 km. 30 mei 2013 ingeruild voor een mitsubishi outlander.
C1 1.0 ambiance sensotronic afgeleverd op 27-07-2007 (38000km)
voorzitter van
Thx voor de antwoorden. Ik ben dus blijkbaar niet de enige, dacht al dat ie op maandagmorgen gespoten was
Nu, van steenslag heb ik (tot nu toe) geen last, de beschadigingen zijn op het achterzijportier en op de achter zijflank. Ik ga ze ook met een lakstift camoufleren maar het blijft toch zonde, een lakstift reeds moeten gebruiken na 2000km.
Een claim ga ik niet indienen, is idd. zinloos maar ik ga het ze toch melden dat men daar in de toekomst rekening mee moet houden.
C4GP, 1.6HDi (man. 5v), SX, Gris Fer, Detection Pack, afneembare trekhaak en dorpelbeschermers. Op de baan sinds 7-3-2008
Bij mij valt het voorlopig nog mee : na zo’n 25.000 km heb ik slechts 2 miniscule putjes in de lak (nauwelijks zichtbaar) en een wat duidelijker putje op de rechterspiegel. Maar ik rij dan ook relatief wenig op autosnelwegen.
De motorkap van mijn Xsara Picasso was na 7 jaar blauw met witte stippen - de relatief verticale stand van de motorkap is hier waarschijnlijk niet vreemd aan.
Tip : als een ‘vogel-bommenwerper’ iets laat vallen op je carrosserie : onmiddellijk afkuisen. Ik had dit nagelaten en hierdoor had mijn Xsara Picasso grote lakschade ... Met lak van pakweg 20 jaar geleden hiermee echter nooit problemen gehad.
Van afspringende lakdeeltjes heb ik geen last. Ik heb wél een (ondiepe) kras op mijn achterportier waarbij er geen splinters lak vanaf springen.Wellicht is het exemplarisch?
BTW mijn dame is Gris Fer
@Gautier Als de lak eraf splintert is ze juist hard ipv zacht!
Gerrit
196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.
Zwart zie je gewoon alles op.
Heb 21/2 jaar berline C4 in gris fer gehad en niets….. Rijd je te dicht op anderen, je hebt met zo’n frontaal oppervlak eerder kans op beschadigingen, evenals ruitschade.
Ook de motorkap van de berline is van aluminium, kan er mee te maken hebben.
Heb een paar kleine steenslag plekjes welke bijna niet opvallen op gris aluminium.
Waar ik wel mijn bedenkingen over heb is het feit dat er een soort kleine blaasjes in de lak zitten op mijn linker voorscherm, dit kan niet gaan roesten omdat dit kunststof is maar ziet er niet uit.
In de rand van de linker achter wielkast heb ik dit ook daar is zelfs de grondlak te zien, het is net of dit niet goed is gespoten in de fabriek.
Dan heb ik nog de reeds bekende klachten van het wegschuren van de lak in de achterdeur stijlen.
Heb reeds een klacht ingediend bij de dealer en inmiddels ook afgewezen door Citroen NL.
Ik geloof niet dat dit binnen de gestelde marge valt en ga dan ook maar zelf nog eens contact opnemen met Citroen NL.
Citroen C4(G)Picasso LB 1.8 LPG afgeleverd 17 april 2008
Ik heb ivm lakschade aan stijlen achter en kofferdeksel het volgende gerepareerd gekregen. 4 nieuwe sloten in de deuren, lak bijgewerkt en er zit nu een soort tape over.
Valt me wel op dat nu ik een nieuwe c4 heb, dat de sloten anders zijn, en dat de lak op deze punten wel dikker lijkt.
Voor de rest, deze trilt ook….. maar dan vanaf 135km/u.