Alles glijdt van het dashboard
Night
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11

Gepost: 26 maart 2005 04:45 PM

Ik heb een ZX gekocht uit 1995, maar ik heb 1 probleempje: Alles wat ik op het dashboard leg glijdt er bij de eerstvolgende bocht weer vanaf.

Hoe hebben júllie dat opgelost?

Profiel  

Wouter-1
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 221

Gepost: 26 maart 2005 05:39 PM
  [ # 1 ]

Gewoon, niks op het dashboard leggen Wink

Er schijnen wel antislipmatjes in de handel te zijn, maar ik weet niet of die veel helpen.

Profiel  

Betamacx
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12

- ZX Phase 2
Gepost: 26 maart 2005 06:39 PM
  [ # 2 ]
Wouter-1 schreef:

Er schijnen wel antislipmatjes in de handel te zijn, maar ik weet niet of die veel helpen.

Inderdaad gewoon helemaal niets op je dashboard leggen. Er zitten handige vakken in je deuren en een afsluitbaar dashboardkastje… Smile

Profiel  

Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1170

Gepost: 26 maart 2005 07:35 PM
  [ # 3 ]
Betamacx schreef:
Wouter-1 schreef:

Inderdaad gewoon helemaal niets op je dashboard leggen. Er zitten handige vakken in je deuren en een afsluitbaar dashboardkastje… Smile

Is bovendien een stuk veiliger want je weet nooit waar de meuk heenglijdt.

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 27 maart 2005 12:55 AM
  [ # 4 ]
Betamacx schreef:

Inderdaad gewoon helemaal niets op je dashboard leggen. Er zitten handige vakken in je deuren en een afsluitbaar dashboardkastje... Smile

Tenzij je een Reflex (Budget ZX) uitvoering heb, dan heb je geen afsluitbaar dashboardkastje.

De beste oplossing is inderdaad niets op het dashbord leggen, daar is het dashbord ook niet voor gemaakt.
Er staat hier in de buurt een C3 met een complete dierentuin aan knuffels op het dashbord.

Profiel  

Maarten Deen
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 286

Gepost: 27 maart 2005 01:10 AM
  [ # 5 ]

Of een Furio, die heeft ook geen afsluitbaar dashboardkastje (wel een aflegvak).
Maar inderdaad: niets op het dashboard leggen, dat glijdt er onherroepelijk vanaf. Zo is mij (toen ik de ZX net had) bijna iets door het open rechter raam gegleden. Gelukkig zaten we met twee in de auto.  Razz

Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?

Profiel  

arhnic
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 114

Gepost: 27 maart 2005 03:14 AM
  [ # 6 ]
Wouter-1 schreef:

Jazeker ! Die helpen uitstekend.
Even bij Halfords langsgaan en antislip matjes kopen. Houdt zelfs de zwaarste last op z’n plaats.
Ik heb een zendontvanger op m’n dashbord staan en die geeft geen krimp.
Zelfs in scherp genomen bochten blijft alles op zijn plaats.
Kortom een aanradertje. succes!

Profiel  

Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1003

Gepost: 27 maart 2005 03:07 PM
  [ # 7 ]

Het hangt ook van de ondergrond van je dashboard af. Ik heb een C5 en ik heb ook zo’n anti slip matje. Dat werkte fantastisch in al mijn (oude) auto’s maar de materialen van het C5 dashboard zijn een beetje te glad voor het anti slip matje.

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  

arhnic
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 27 maart 2005 11:26 PM
  [ # 8 ]

Re: Alles glijdt van het dashboard

Night schreef:

Ik heb een ZX gekocht uit 1995, maar ik heb 1 probleempje: Alles wat ik op het dashboard leg glijdt er bij de eerstvolgende bocht weer vanaf.
Hoe hebben júllie dat opgelost?

BAS schreef:

Het hangt ook van de ondergrond van je dashboard af. Ik heb een C5 en ik heb ook zo’n anti slip matje. Dat werkte fantastisch in al mijn (oude) auto’s maar de materialen van het C5 dashboard zijn een beetje te glad voor het anti slip matje.

ZX-cruiser doet het aanbod:

Hmm ik wil dat best eens proberen hoor, denk dat ik het er wel afkrijg

Welnu de originele vraagsteller heeft het over zijn ZX en daar is mijn antwoord dan ook op gebaseerd.
Neemt niet weg dat het prettig is om te weten dat de matjes minder geschikt zijn voor C5 dashboard materiaal en dat de G krachten van een 16 klepper ook niet bijdragen aan een stabiel vervoer van enig klein materiaal op het dashboard. Smile

Profiel  

arhnic
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 28 maart 2005 07:23 AM
  [ # 9 ]
ZX-Cruiser schreef:

Tis maar een grapje Wink
Vind het ook een beetje apart idee om spullen op een ZX dash te zetten, want dat leent zich niet zo best daarvoor.

Het was ook niet anders opgevat als een grapje Laughing
Maar wat dat aparte idee betreft kan je je voorstellen dat b.v.bij een radio-vossenjacht behoorlijk druk is op mijn dashboard.
Zo zijn er 2 “bakkies” een radioscanner en een signaalmeter aan het strijden om de beste plek op de matjes.
En dat lukt tot nu toe nog steeds prima en tot volle tevredenheid.
En dat is geen grapje.
Met vriendelijke groeten.

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 28 maart 2005 10:55 PM
  [ # 10 ]

antislipmatje kopen inderdaad. in mijn zx zaten die standaard en alles wat ik erop leg blijft netjes liggen (of je moet een sub. impreza uitdagen in een hele scherpe bocht dan glijdt er wel eens wat van je dash af Twisted Evil )

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

Doc
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 318

- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
Gepost: 28 maart 2005 11:06 PM
  [ # 11 ]

Een CX kopen en dan nog steeds niks op het dashboard leggen.

Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 29 maart 2005 02:32 AM
  [ # 12 ]
Doc schreef:

Een CX kopen en dan nog steeds niks op het dashboard leggen.

Volledig niet interessant voor de topic-starter, maar op het dash van mijn GS blijf mijn brillenkoker ook keurig liggen!  Very Happy HP-vering rulez!!!

In mijn (ex) bedrijfswagen (VW-Caddy) had ik wel altijd zo’n antislipmatje, en dat werkte redelijk.

Profiel  

Gravedigger
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42

Gepost: 29 maart 2005 02:48 AM
  [ # 13 ]

ik had het zelfde probleem. eerste oplossing was mijn pakje peuken voor mijn stuur te leggen.heel handig als je acu lampje gaat branden en je die niet ziet door het pakje (mijn zwager heeft me erg uit gelachen) toen maar een anti slipmatje (bij de lidl) gekocht en die heb ik er nog steeds in. werkt goed. en dat voor weinig. maar nu heb ik mijn sigarete pakje in mijn telefoon houder zitten (als ik mijn telefoon er niet in heb zitten natuurlijk) maar een anti slip matje werkt goed. allen bij scherpe bochten wil ie nog wel een schuiven maar ik denk dat het komt omdat het te licht is..maar brillekokers blijven goed liggen.

Profiel  

Night
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11

Gepost: 25 april 2005 09:20 PM
  [ # 14 ]

Thnxxx Very Happy

Als m’n shag, aansteker en zonnebril (en af e toe m’n GSM) maar blijven liggen vind ik het allang best !

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook