Bestaat Paddy’s nog?! Jeetje, daar heel wat pils naar binnen gegoten in mijn schooltijd.
Sorry, dit was erg fftopic
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
ik ben zeker geinteresseerd, ik wil morgen nog even rondbellen als je t niet erg vind… maar ik vind t zeker een aantrekkelijk bod.. dus nog even geduld aub (paddy’s is gaar…. daar kom ik niet… tis toch wel de lunatic of de aspen )
ZX-Enschede schreef:De vraag is dus nu dan:
Past een kop van een BDY op een BFZ?
Zeer waarschijnlijk niet, het verschil is monopoint en multipoint injectie.
Das dan jammer voor Worrum!
Jos van der Voort
Als Worrum een foto van zijn motor hier kan plaatsen of bevestigen dat het monopoint is, dan is er hoop. Een 95er 405 1.6XU van een maat van mij had nog mono-point, ik heb ZXen type-2 gezien met mulitpoinit, maar dat kunnen de allerlaatsten zijn die in 97 zijn geleverd, 98 was alleen break.
In iedergeval een andere kop regelen, reviseren en die erop kan je een hoop tijd en moeite schelen. Reviseren wil ik wel voor je doen hier op me werk, waar ze ook wat grotere cylinderkoppen reviseren (net zo groot als je ZX)
Ik zal straks even een foto maken…
Woon jij niet ontiegelijk ver weg dan?
Cilinderkoppen van veel types zijn hetzelfde. Op service.citroen.com kun je door het vergelijken van de bestelnummers zien of ie hetzelfde is. XU5JP en XU5M hebben dezelfde, dus waarschijnlijk dezelfde cilinderkop.
Je moet dan wel de nokkenas overzetten, die is voor elk motortype anders. Ook het thermostaathuis kan verschillen, dus ook overzetten van het oude blok.
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
david.tb schreef:Bestaat Paddy’s nog?!
Ik heb een garage gevonden die het hele zooitje voor 700 euro wil maken.. Alleen even wachten tot er ‘plek’ is, aangezien de vakantie/feestdagen het bemoeilijken Ik laat de auto maar staan want ik durf er niet meer mee te rijden. Ik heb nu dat de verwarming totaal niet meer warm word door (neem ik aan) gebrek aan circulatie omdat de pomp naar z’n grootje is (geen idee hoe ik dit fatsoenlijk test). En ik ben bang dat ik door overdruk de kachelradiateur sloop.
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Welke garage?
Citroville in Borculo.
Worrum schreef:Woon jij niet ontiegelijk ver weg dan?
Nee hoor, ik woon maar 5km van me werk
Ik heb zojuist effe e.e.a. opgezocht.
1.6XU - BDY (XU5M) -> Monopoint
1.6XU - BFZ (XU5JP) -> Multipoint
De cylinderkoppen zijn identiek, op service.citroen word er namelijk voor beide motoren, artikelnr. 0200F2 afgeroepen.
Bijzonder detail, bij de BFZ staat dat deze ook voor de 1.8XU is, dus de LFZ (XU7JP).
De nokken-as is bij een bepaalde type hetzelfde, maar dat zou je op chassisnr. moeten uitzoeken, de monopoint heeft namelijk maar 1 soort, de multipoint 3 soorten, waarvan 1 hetzelfde is als die van de monopoint.
ZX1.4i schreef:
Nee hoor, ik woon maar 5km van me werk
k bedoelde vanaf enschede grapjas Maar de Citroville monteur zei mij dat het een mono-point was.
Je dacht toch niet dat ik naar jouw toe kwam als je ZX nog kan rijden
De Citroville monteur zal het wel zeker weten als hij naar de motor heeft gekeken, want de bfz (XU5JP) is toch echt multipoint, kijk maar op service.citroen.
BFZ is inderdaad 100% zeker multipoint. Minpuntje voor die monteur dus.
BFZ ziet er ook heel anders uit, zoals bijvoorbeeld kunststof multipoint inlaatspruitstuk, zwart luchtfilterhuis/kleppendeksel op de cilinderkop.
En over die cilinderkoppen: als je nog verder gaat zoeken bij Peugeots en Citroens, dan kom je nog veel meer types tegen die de “0200F2” cilinderkop hebben. Op 1.6, 1.8 en 1.9 XU motoren kan ie zitten.