Wat kost zoiets nou?
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
zoals de lak er opzit is kleine 180 euro de liter, en er is 6 liter opgegaan, en de skirts en lijsten moeten nog
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
schitterende 16v vortex en de kleur mag er ook zijn .................prachtig
Gister avond heb ik even met onze poetser van het bedrijf een deal gesloten dat ik zijn “prive” poets mag gebruiken om de auto echt van top tot teen te behandelen. Hij heeft die was uit Amerika weg, en ben benieuwd hoe het word. schijnt goed spul te zijn met een hoge en geconcentreerde hoeveelheid carnaubawas erin. En dus goed voor een langdurige bescherming.
Als het zover is laat ik het weer weten en zal ik nog wat kiekjes schieten
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Toevallig Meguairs? Hoor je veel en goede verhalen over.
Vandaag het inlaatspruitstuk-pakking vervangen. Deze was er dermate slecht aan toe dat er bijna niet meer normaal te rijden viel. Constant horten en stoten. Daar heb ik vandaag dus een einde aan gemaakt. Gelijk het hele inlaat traject schoon gemaakt. De brandstofrail voorzien van een zwart kleurtje en de olieslangen schoongemaakt, incl het vulpotje.
Nu rijd hij weer als een trein.
Hier de foto’s van de onderneming :
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Netjes hoor
Waar is dat kleine (lucht?)filtertje voor?
Arjan Verkade schreef:
Waar is dat kleine (lucht?)filtertje voor?
Ik denk om de carterventilatie af te doppen
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
das de carter ontluchting. zo krijg ik al die vieze meuk niet in mijn inlaat
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké, dat is iets nieuws voor mij.. ops:
Hoe zit dat normaal met lucht van het carter dat gaat je motor weer in?
Ben benieuwd hoe het precies zit
ja, je carterafzuiging zit normaal op de inlaat, waar je een vacuum hebt, en zo de carterdampen de motor in word gezogen, maar er gaat dan ook olie mee, wat je inlaat traject en je kleppen vervuilt, en uiteraard ook de cilinders en zuigers.
Op de foto’s kan je zien dat ik mijn kleppen nog mooi schoon heb
Daarbij zijn oliedampen niet bevordelijk voor de verbranding
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oke, duidelijk verhaal
Weer wat geleerd
Geld dat voor deze motor, of eigenlijk voor 9/10 motoren?
Volgens mij heeft ELKE motor een cartenventilatiesysteempje of iets dergelijks. (correct me, if I’m wrong)
Bij mijn 1400 loopt er rechtstreeks een slang van de olievuldop naar de bovenkant van de carburateur
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
alle motoren hebben dat, ongeacht welk merk en type
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Ik geloof alleen dat je het voor de APK weer origineel moet hebben, maar ik overweeg ook zo’n filtertje omdat het gasklephuis er toch behoorlijk ranzig uitziet na verloop van tijd.