Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Prachtige foto’s van de dame..

Totaal aantal Berichten: 782
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
danku, danku! Wat een complimenten
Ik was zelf ook erg tevreden over de resultaten
Zeker mooie foto,s! Nou nog een keer een fotosessie met mijn cx!
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Ja! Gaaf! Regelen we een keertje

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Er moeten nog flink wat puntjes op de i worden gezet, maar het is al een stuk beter dan het was! Veerbollen zijn weer gevult en een nieuwe uitlaat doen het meeste… uitlaat had een groot gat voor de 1e demper, dat was dus echt een wereld van verschil toen ik haar de 1e keer weer startte. Ik moest echt even kijken of ze wel echt draaide
Ach, het is toch zo heerlijk in de CX, zelfs mn vriendin die eerst fel tegen de aankoop was is het nu wel met me eens

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Zo, ze heeft nu ook een nieuwe voorruit en achterruit. Eindelijk een getinte voorin, met zonnefilter
En uiteraard heeft het dametje altijd weer wat nieuws als het een verholpen is… zo ook nu, lekkage dus waarschijnlijk verholpen door de nieuwe achterruit… en dus heeft ze nu maar bedacht dat dr motortje niet zo lekker meer hoeft te lopen.
De symptomen: bij stationair draait ze ene keer gewoon zoals normaal rond de 1200 toeren maar af en toe dan draait ze rond de 1000 en sterk wisselend en af en toe neigend naar afslaan. Tijdens het rijden met constante snelheid hapert en schokt de motor af en toe wat en als je het gaspedaal loslaat gaat dat ook gepaard met een flinke schok. Als ik gewoon het gaspedaal induw dan en dus ga versnellen geeft ze echter tot nog toe geen problemen… maarja, om nou constant te gaan versnellen is ook weer zoiets
Heeft iemand vanaf een afstand een idee wat het kan zijn?
Oja, nog een klein dingetje… af en toe heb ik het idee dat er iets van donkere rookwolkjes uit de uitlaat komen, maar echt zeker weten doe ik dit niet omdat het pas 2x was en met een snelheid van 100 tot 120 en dus slecht te zien. Motortemperatuur was toen overigens normaal, oliepijl is ook oke, aan de lage kant, maar wel oke. Ik gooi er dadelijk voor de zekerheid wat bij.
Ben benieuwd of iemand iets weet.
Groetjes, Rik.
Mischien een vacuum slangetje los geschoten of gescheurd? Hoor je een sissend geluid onder de motorkap?
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Totaal aantal Berichten: 1422
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Zitten er al nieuwe bougies in??

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Art schreef:Mischien een vacuum slangetje los geschoten of gescheurd? Hoor je een sissend geluid onder de motorkap?
He, dat zal het inderdaad zijn. Volgens mij hoorde ik inderdaad een sissend geluid. Ik zal binnenkort (morgen ofso bij meer licht) even het dametje aanslingeren en mijn neus onder de motorkap steken om het te checken.
Overigens weet ik niet of er al nieuwe bougies inzitten. Misschien binnenkort eens kijken of die aan vervanging toe zijn.
Maar een vacuumslang lijkt me een goeie optie.

Totaal aantal Berichten: 1422
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Als jij niet weet of er nieuwe bougies is zitten zou ik die vandaag maar es vernieuwen… kost weinig en als ze echt versleten zijn zal de CX een stuk beter rijden…

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gisteren eens onder de motorkap wezen kijken en er lijkt inderdaad iets te sissen aan de achterkant van het blok. Maar het is slecht te horen met draaiende motor. Verder komt er heel erg veel roet uit de uitlaat toen ik haar even stationair had draaien hier voor de deur spuugde ze letterlijk stukjes roet uit. Later tijdens het rijden die avond begon de motor niet helemaal lekker te lopen (een tikkie schokkerig) en viel mij op dat ze dikke roetwolken uitspuwde (deed ze dus eerder ook al, maar nu was het echt goed te zien omdat ik niet met 120 op de snelweg zat). Er zit net een andere uitlaat onder (wel 2e hands, is er onder gelegd bij Van der Laan) dus lijkt me dat daar het probleem niet in zit. Overigens gaf ze eerder volgens mij niet zo belachelijk veel roet-uitstoot. Heeft iemand een idee waar dit aan ligt? Het zou goed kunnen dat dit anders de oorzaak van de huidige problemen is lijkt mij…
Verder lijkt het mij inderdaad een goed plan om binnenkort de bougies eens te vervangen, ga ik mij eens in verdiepen hoe dat precies moet.
En nog meer verder, ik heb haar gister maar eens door de wasstraat gehaald om met eigen ogen te zien of ze nog ergens echt lekt. Nou, via de achterruit in ieder geval niet meer en het interieur bleef mooi droog behalve aan de bovenkant van mijn deur (waar hij normaal ook suist) waar het water naar binnen liep. Opzich niet erg, dat was verwacht… Binnenkort dus een nieuwe deur zoeken oid. Verder was het links in de achterbak ook nat… kortom… eens zoeken waar dat nou weer vandaan komt… maar ach, zo heb je altijd wat. Dat houdt het weer spannend wat het volgende mankementje is.
Groetjes, Rik.

Totaal aantal Berichten: 27947
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Benzine motoren stoten toch geen roet uit?
Of is het iets wat op roet lijkt?

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Oh dat weet ik niet precies… het is in ieder geval zwart en lijkt dus op roet.

Totaal aantal Berichten: 2509
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Volgens mij kan een benzinemotor best roeten. Zolang het zwarte onverbrande deeltjes zijn valt het onder de noemer roet, en hier hebben we dus het levende bewijs.
En dan nog even deze link erbij: http://www.amt.nl/web/Vraagbaak/tonen-vraagbaak/Fijnstofproblemen-bij-DI-benzinemotoren2-2005-9.htm

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Maar komt er donkere zwarte rook uit de uitlaat? Zoals van verbrande olie? Dat zou geen goede indicatie zijn namelijk.
Bougies wissellen is heel simpel. Juiste type halen, met bougiesleutel er uit draaien, en de nieuwe met kopervet er weer in. Je moet wel een lange bougiesleutel hebben. Oh ja bij de gti zitten er een soort electrodeverlengers op, maar die kan je gewoon losdraaien en overzetten op de nieuwe bougies… volg de bougiekabels naar het blok zeg maar.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!