Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
PrutsyLJ schreef:De sportstand werkt wel aardig, en het grote verschil ten op zichte van jouw Xantia zal denk ik zijn dat deze vrij hard de bocht om kan.
Die sportstand is toch wel grappig eigenlijk. Een auto gebouwd op Comfort met een grote C wordt uitgerust met een sportstand. Ik moet het toch echt een keer proberen.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Zoh, vanavond originele stuurbediening gescoort met dank aan Harm. Waarschijnlijk haal ik het volgende week dinsdag even op. Morgen dus even bij de betere automaterialenzaak een Pioneer adaptertje bestellen zodat de originele stuurbediening werkt met mijn Pioneer radio .
Gisteren heb ik tevens de dashboardverlichting maar eens gefikst. Aangezien ik maar een half verlichte tellerbak had, geen verlicht klokje, en het CC paneeltje was ook aardedonker. De dashboardverlichting is wel iets meer werk als bij een BX . Maar het is gelukt! Tevens heb ik de onderkap achter het stuur weer fatsoenlijk bevestigd. Zodat deze niet meer met tape op zijn plaats hoeft worden te gehouden. Nog een kleine sfeerimpressie:
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
*kuch*hoest*proest*
*blaast het stof van dit topic af*
Goed, nadat de refo overgedragen was aan Raoul ivm aanschaf van een type 2 HDI. Begon de auto gigantisch te muiten. Gebaseerd op mijn eerdere ervaringen concludeer ik dus dat die kutcitroëns niet van baas willen wisselen. Aangezien dat onafwendbaar uitdraait op gedonder.
Goed, de refobak is terug bij de enige echte refoman en zal eerst eens even wat manieren aangeleerd moeten worden. Gebaseerd op de door Raoul genoemde symptonen vermoed ik:
- verstopt danwel smerig brandstoffilter
- gare schakelstang
- misschien ook nog een sjofele temperatuursensor in het thermostaathuis die gegevens doorsluist naar de ECU voor de mengselregeling.
Ik ga straks de auto weer ophalen, en dan ga ik eens even op mijn gemak kijken. Iig blijft de auto voorlopig, en komen de “Koos” velgen (Xsara VTS) eronder met nieuw rubber. En uiteraard gaat de stuurbediening in combinatie met een met leer bekleed stuur aan de gang geslingerd worden.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Hdi gaat niet door of evengoed?
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
HDI is gecancelled
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Je kan veel beter BX rijden. Dat is wel weer duidelijk d8 ik zo. Of niet teun???
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
iek raak de draad kwijt…
Zoh, met de voorjaarsmeeting in het verschiet heb ik maar even een en ander gedaan aan de refobak. Na dat ik de auto terug genomen heb, heb ik er eigenlijk niets meer aan gedaan en ben gewoon weer gaan rijden met het hok. Echter is de APK nog steeds verlopen. Vanmiddag was ik het leren spuugzat, dus ben ik me nog maar even met de auto bezig gaan houden.
Ik heb eindelijk de rechterkoplamp vervangen, (mijn pa heeft van 2 lampen weer 1 zeer goede gemaakt). Verder zit het leren stuurtje in de auto, en had ik eindelijk de goede sleepring voor de radiobediening.
Alles gemonteerd, en uiteraard weigeren te werken. Oorzaak; de knopjes zijn toch net anders. Die kwamen namelijk uit een Citroën Jumpy. Ik had gisteren telefonisch bij de dealer een ander huis en bevestigingssetje voor mijn klapsleutel bij de citroëndealer besteld. Dus toen ik die vanmorgen vroeg ophaalde heb ik gelijk maar geinformeerd wat een nieuw setje radioknopjes moest kostten. Daarop kreeg ik te horen dat dat 75 euro op moest brengen. Nou jah, vooruit dan. Enige jammere is wel dat de knopjes volgende week pas binnenkomen .
Het “to-do” lijstje is weer enigzins geslonken. Er rest nog:
= APK
= Nieuwe banden voor de Xsara VTS velgen
= Cruise control inbouwen (ligt al klaar)
= Radio bediening aan de gang slingeren
= Aansturingsmechanisme hoogteregelaars gangbaar maken (die stangenshit tussen de stabilisatorstang en de hoogteregelaars)
= in het voorjaar nieuwe distributie
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Het heeft even geduurt, met de nodige hindernissen maar hij mag er weer een jaartje tegen aan .
Echter moeten er nog steeds dingen gebeuren. Hoog op de agenda staan:
- nieuwe voorveerbollen
- 4 nieuwe banden
- distributieriem
- nog wat kleine andere dingetjes
Voorlopig ga ik even genieten van het feit dat dit hok weer een jaar APK heeft
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gefeliciteerd met de apk
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Zojuist 2 nieuwe voorveerbollen gemonteerd. De auto veert nu weer zoals tie moet veren. En dat veert behoorlijk lekker .
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
De auto veert nu weer zoals tie moet veren. En dat veert behoorlijk lekker .
Maar dat komt doordat ik je hydractiefcomputer heb gereset met mijn uitleescomputer
Wat heeerlijk.
Het geweldige kolerehok is vanmiddag even fijn in de hens gevlogen. Backfire nummer 30240141042014 heeft er voor gezorgt. Voorlopige schade:
- luchtfilterhuis
- luchtslang
- isolatiedeken motorkap
- motorkap
De boosdoener is waarschijnlijk de bobine. Toevallig vanmorgen een andere besteld. Die komt maandag binnen. Echter heb ik nu nog wat meer meuk nodig. Ik word echt helemaal van die auto.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005