1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
hoogteregelaarschuif
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 23 april 2008 10:21 PM

Het plastic nokje van de hoogtregelaarschuif is bij mij afgebroken na een te bruuske schuifaktie mijnerzijds. Nu zit ik met een stalen plaatje met veertje, die ik alleen nog maar van zijn plek krijg met een waterpomptang, en dat met pijn en moeite.
Weet iemand of dit makkelijk te vervangen is, of maakt dit integraal deel uit van de hele hoogteregelingstang ?
Hoe komt die centrale console los ?

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 23 april 2008 11:56 PM
  [ # 1 ]

zit dat knopje erniet als een soort opgesmolten op? Alle panelen daar heb ik iig altijd zonder die knop voorbij zien komen.

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 24 april 2008 01:54 AM
  [ # 2 ]

Kun je geen foto’tje van de status quo maken, Jaap?
Ik weet niet meer hoe dat bij er bij mijn S1 er uit zag… Confused

Volgens mij kun je dat hele omhulsel er af halen, zal vast wel met van die geliefde Citroennokjes vastgeklikt zitten.

Misschien een idee om bij de sloop eens een beetje te gaan raggen aan die rotzooi als er eenzelfde type staat.
Kun je het meteen meenemen en weet je hoe het zit.

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 24 april 2008 11:16 AM
  [ # 3 ]
Ries schreef:

Kun je geen foto’tje van de status quo maken, Jaap?
Ik weet niet meer hoe dat bij er bij mijn S1 er uit zag… Confused

Volgens mij kun je dat hele omhulsel er af halen, zal vast wel met van die geliefde Citroennokjes vastgeklikt zitten.

Misschien een idee om bij de sloop eens een beetje te gaan raggen aan die rotzooi als er eenzelfde type staat.
Kun je het meteen meenemen en weet je hoe het zit.

Ik zal eens een fotootje nemen, en ook eens gaan kijken op de sloop…...

Edit, zal het er veel anders uitzien bij een type 2 dan ??

Profiel  
 
Maxxems
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 02-09-2005

Gepost: 24 april 2008 06:44 PM
  [ # 4 ]

Blijkbaar is die knop een zwakpuntje want die is bij de mijne ook al eens afgebroken. Met secondenlijm weer vastzetten is de remedie.

Groet,

Mark

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 24 april 2008 06:51 PM
  [ # 5 ]
ambijajance schreef:

Edit, zal het er veel anders uitzien bij een type 2 dan ??

Ik herinner mij niet meer zo goed hoe het er bij mijn vorige s1 xm uitzag.
Was wel anders, want deze had geen paneeltje met toetsjes voor de startcode.

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 26 april 2008 12:24 AM
  [ # 6 ]

Ok hier een paar fotootjes van de status quo, alle advies welkom. Confused



Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 26 april 2008 12:28 AM
  [ # 7 ]
Maxxems schreef:

Blijkbaar is die knop een zwakpuntje want die is bij de mijne ook al eens afgebroken. Met secondenlijm weer vastzetten is de remedie.

Groet,

Mark

En dan gaat ie weer als de brandweer ? Dat is, je moet toch het knopje enigszins optillen om m in zijn vrij te krijgen enz ? Daar is dat veertje toch voor ?
Ik denk dat mijn hoogteregelaars en/of stangenstelsel eerst maar eens doorgesmeerd moeten worden, het was denk ik niet voor niets dat alles zo stroef ging/gaat

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 26 april 2008 12:34 AM
  [ # 8 ]

Als je hem er weer op kunt lijmen lijkt me de verbinding niet erg sterk, maar het is te proberen.

En wat die veer betreft, die gaat gewoon mee als je het plastic dingetje omhoog trekt.

Profiel  
 
JayJay
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 18-03-2008

Gepost: 26 april 2008 01:06 AM
  [ # 9 ]

Kun je er niet een klein gaatje in boren en dan een metalen palletje doorjassen, door het plastic knopje en metalen palletje.
Zie je niet als je het netjes doet en je kunt er misschien wel meer kracht op zetten dan voorheen.

greetz,

JayJay

Ben niet met geluk aan mijn kont geboren.

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 26 april 2008 01:10 AM
  [ # 10 ]

Ik ga dan eerst de lijmtruuk maar eens proberen, en dan grover geschut inzetten als dat niet werkt. Ik zal uiteindlelijk wel op de sloop belanden, alhoewel ik geen idee heb tot waar en hoe zoiets te vervangen is….

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 26 april 2008 02:05 AM
  [ # 11 ]

Ach, op de sloop kun je je lekker uitleven, weet je meteen hoe het zit, zal vast niet zo ingewikkeld zijn.

Dat gaatje boren idee loopt toch op niets uit, tenminste, niet als ik dat zou doen… Wink

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 26 april 2008 02:07 AM
  [ # 12 ]

Haal eerst het paneeltje er uit en kijk hoe het zwarte lamellenschuifje loopt. Als die niet goed in zn geleiderails zit, gaat het heel erg zwaar… Ik spreek uit ervaring Wink

Xsara Coupe

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 26 april 2008 02:08 AM
  [ # 13 ]

Bij mij ook niet ben ik bang, dat plastic zal wel uitscheuren en daarna ben ik 3 boortjes kwijt op dat stalen plaatje..

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 26 april 2008 02:09 AM
  [ # 14 ]
Xsara Coupe schreef:

Haal eerst het paneeltje er uit en kijk hoe het zwarte lamellenschuifje loopt. Als die niet goed in zn geleiderails zit, gaat het heel erg zwaar… Ik spreek uit ervaring Wink

Xsara Coupe

OK, dank

Profiel  
 
JayJay
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 18-03-2008

Gepost: 26 april 2008 03:52 AM
  [ # 15 ]

Nou ja met enig beleid knutselen is ook wel handig soms, maar goed een sloper heeft het misschien wel zo kant en klaar voor je.

greetz,

JayJay

Ben niet met geluk aan mijn kont geboren.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook