Totaal aantal Berichten: 2198
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Goedemiddag!
Toen ik mijn BX kocht zaten er 6J strato velgen onder (met 165/65 banden), en ik heb daar toen nieuwe 165/65 banden opgelegd voor de apk (wat er natuurlijk niet uitzag). Maargoed nu wil ik bredere banden eronder, en ik weet dat 195mm op deze velg past, alleen ik heb het idee dat mijn velgen verder naar binnen vallen dan normaal. De ET-waarde is 25 mm. Ten eerste vind ik het een stuk minder mooi, maar ik vraag me ook af of het achter wel past. Hier een foto van de velgen onder m’n wagen:
Wat is eigenlijk de ET waarde van de GTI 16V velgen?
Kunnen jullie hier wat over zeggen?
standaard liggen er 6j velgen onder een 16v met een et waarde van 18 en banden maat 195/60/14
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik ga er gewoon eerst 2 omwisselen, en dan kan ik even kijken of het achter past, mocht het passen maar wil ik ze verder naar buiten hebben dan kan ik altijd nog met de draaibank aan de slag
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Ik heb 195 banden met ET 15 en dat past prima!
Gewoon passen en anders voor 195 en achter 185?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Standaard 6J velgen van een 16V hebben een ET waarde van 15
Als je de velgen gaat afdraaien trouwens maak je de ET waarde alleen maar hoger, niet doen dus
Als het goed is past 195 gewoon op die velg met die Et waarde. Ik heb er laatst C2 velgen onder gehad, met 195/45/r16, ET 28. paste zonder problemen, dus wat jij hebt past dan ook wel
Wil je de velg meer naar buiten hebben, dan moet je spacers gebruiken.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Dat bedoelde ik eigenlijk met de draaibank.. om spacers te maken . Het lijkt me echter vrij belangrijk dat dat goed en profesioneel is, dus daar ga ik me tegen die tijd wel in verdiepen . Zag ook dat die gewoon aan werden geboden ergens op internet