ik heb een zeer strakke ID/DS carrosserie geprepareerd voor het volbad verzinken en moet zeggen dat dit erg goed gelukt is!
staat trouwens ook mooi zo net verzinkte carrosserie .
voor iedereen die dit live wil aanschouwen , de carrosserie staat volgend weekend op citromobiel!
(de carrosserie is momenteel nog niet terug in leek dus nog niet eerder te bezichtigen)
een dag niet ge-citroen-end is een dag niet gezweefd!
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dat ziet er knap uit Jeroen, ik zou bijna zeggen doe mijn TA ook maar zo’n badje
helaas ,
auto`s met een vast dak kunnen nog niet verzinkt worden , zoeken daar nog een oplossing voor .. dakplaat is te vlak en trekken bij verzinken behoorlijke groote deuken in….. zinkbad is 460 graden heet en koud staal erin geeft een behoorlijk schrik effect
een dag niet ge-citroen-end is een dag niet gezweefd!
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Daar zit wat in idd. Iemand ooit al eens geprobeerd om het te verzinken object voor te verwarmen? (ws wel)
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
ziet er mooi uit!
dus alleen plaatwerk dat genoeg kromming heeft is te verzinken?
en een hulpframpje in mekaar lassen dat het vlakke dak op sommige plekken ondersteunt?
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Ik had de voorbereiding al mogen aanschouwen, het resultaat nog niet, maar ziet er goed uit! Ben zelf ook aan het sparen voor verzinken
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
het wordt tijd voor de eerste verzinkte BX
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ziet er goed uit, maar is vaker gedaan.
Wat is in dit geval als voorbehandling voor het verzinken gedaan?
Citroen!
DriverD schreef:Ziet er goed uit, maar is vaker gedaan.
Wat is in dit geval als voorbehandling voor het verzinken gedaan?
heb eigenlijk nergens na grondig onderzoek iemand kunnen vinden die dit eerder aan durfde of iemand die iemand anders kende die dit gedaan heeft.
voorbereiding is natuurlijk alles kaal maken en dan in een loogbad onderdompelen zodat alles maar dan ook alles blank gevreten word en alleen blank staal overblijft
een dag niet ge-citroen-end is een dag niet gezweefd!
graddus schreef:Daar zit wat in idd. Iemand ooit al eens geprobeerd om het te verzinken object voor te verwarmen? (ws wel)
verzinkerijen hebben daar geen instalaties voor omdat dit meestal nodig is , wat meestal verzinkt word zijn zware grove metaal delen , hekjes , balken , frames enz enz , zou waarschijnlijk wel een oplossing zijn
een dag niet ge-citroen-end is een dag niet gezweefd!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
jeroen24 schreef:DriverD schreef:Ziet er goed uit, maar is vaker gedaan.
Wat is in dit geval als voorbehandling voor het verzinken gedaan?heb eigenlijk nergens na grondig onderzoek iemand kunnen vinden die dit eerder aan durfde of iemand die iemand anders kende die dit gedaan heeft.
voorbereiding is natuurlijk alles kaal maken en dan in een loogbad onderdompelen zodat alles maar dan ook alles blank gevreten word en alleen blank staal overblijft
Is het zeker dat alle roest van het chassis af is voor het verzinken?
Is er garantie dat alle loog uit de naden verdwijnt? Indien deze garantie er niet is, zullen alle naden blijven “werken”.
Wat voor invloed heeft de hoge temperatuur op de structuur van het metaal?
Citroen!
waar normaal gesproken vocht en water tussen kan in de naden komt nu ook loog , na het logen loopt het eruit en word de carosserie in een soort wastrommel schoongespoeld , loog blijft niet achter , waar vocht en later loog tussen kon komt nu zink dus die naden zullen dicht gaan zitten met zink , naden die nog zo dicht zaten dat er niets tussen kon komen (zouden ook geen roestvorming gevenbij normaal chassis) sluiten op de randen af met een laagje zink dus de naden zijn eigenlijks afgesloten nu ,
roest is erzowiezo uit maar als de ds geloogt is komt er na verloop van tijd een klein beetje vliegroest op en dit is alleen een voordeel .
als je bij verzinkerijen informeert hebben ze liever vliegroest dan glad metaal , lichtelijk roest hecht het zink beter op , carroserieen verzinken we al jaren (eendjes) waarvan de eerste ruim tien jaar terug en roest is nog niet terug gekomen bij de verzinkte exemplaren. binnenkort op mijn site ook een paar foto`s van een range rover die we recent ook verzinkt hebben.
een dag niet ge-citroen-end is een dag niet gezweefd!
Kan iemand de plaatjes hosten op zijn photobucket of zo….....ik ben erg benieuwd maar ik zit hier in China en om een of andere reden heeft iemand bij de overheid besloten dat duckserviceleek een gevaarlijke website is….......ze staan hier op zwart
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Ik ben toch redelijk sceptisch vanwege de (waarschijnlijk) hoge kosten die het op deze manier verzinken van een DS met zich meebrengt. Ik ken ook (niet verzinkte) DS’en die, met een goede behandeling, tien jaar lang weinig roestproblemen hebben gegeven.
Weet iemand wat e.e.a. kost (afgezien van de (de)montage)?
delen die bewegen zoals bijvoorbeeld delen van de bodemplaat, zullen in de zink scheurtje vertonen waar water tussenkruipt. Dit komt veel voor bij eendenchassis. Die bewegen danook een stuk meer.
.komma