Hoi, er is op de luchtinlaat/gasklep (waar de luchtfilter buis op komt) een sensor iets glijkaardig aan een pot meter aan de zijkant ervan, weet iemand waar deze voor dient ? Dus aan de ene kant de gaskabel, en aan de andere kant iets wat ik niert weet. kan iemand mij verder helpen
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Is dat niet de airflo sensor/ luchtmassa sensor!?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
Das de gaskleppotentiometer, die meet dus de stand van de gasklep
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
- Xsara Scootertje.
Willem dat is um, vergeet mijn andwoord!!!!
Willem schreef:Das de gaskleppotentiometer, die meet dus de stand van de gasklep
Wat doet ie als deze kapot is of niet werkt??? kan dit een stottering veroorzaken bij het loslaten van de gaspedaal tijdens het rijden????
- Xsara Scootertje.
Misschien een dommevraag maar trekt ze ergens valselucht aan en met welke bougieskabels rijd je rond?? Leg een extra massa kabel van de accu naar het motorblok en trek van het massapunt op het motorblok nog een dunnere massakabel naar je ecu/veercomp borgplaat en kijk dan even hoe ze rijd??
eXpelliarMus schreef:Misschien een dommevraag maar trekt ze ergens valselucht aan en met welke bougieskabels rijd je rond?? Leg een extra massa kabel van de accu naar het motorblok en trek van het massapunt op het motorblok nog een dunnere massakabel naar je ecu/veercomp borgplaat en kijk dan even hoe ze rijd??
Ik denk niet dat ze nog ergens valse lucht zuigt, maar zal seze nog eens na kijken. En er liggen beru bougie kabels in class c, maar de vorige waren ook hetzelfde en een tijdje terug deed deze het niet, en met die massa moet ik eens gewoon proberen en kijken hoe deze rijdt, alvast bedankt
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
xm_V6 schreef:eXpelliarMus schreef:Misschien een dommevraag maar trekt ze ergens valselucht aan en met welke bougieskabels rijd je rond?? Leg een extra massa kabel van de accu naar het motorblok en trek van het massapunt op het motorblok nog een dunnere massakabel naar je ecu/veercomp borgplaat en kijk dan even hoe ze rijd??
Ik denk niet dat ze nog ergens valse lucht zuigt, maar zal seze nog eens na kijken. En er liggen beru bougie kabels in class c, maar de vorige waren ook hetzelfde en een tijdje terug deed deze het niet, en met die massa moet ik eens gewoon proberen en kijken hoe deze rijdt, alvast bedankt
Beru kabels zijn beter dan de originele.
Start een stukje beter nu