Hallo, mijn Citroen Berlingo 2.0 HDI van augustus 2004 is een plezier om mee te rijden , maar sedert een tweetal weken begint het controlelampje
van de airbag te branden . Na een controle van de zekeringen bleek geen enkele te zijn doorgebrand.
Misschien kan mij iemand vertellen of dit al meermaals is voorgevallen
en wat de oorzaak is.
Dank bij voorbaat.
controlelampje airbag
Als ik me niet vergis; als je in je stoel geen zij-airbag hebt, heeft dit te maken met je gordel spanner.
Onder je bestuurders stoel lopen 2 kabels; 1 voor het de gordel controle lamp, en de andere voor de pyrotech spanner. Die spanner connector / verbinding onder je stoel wil wel eens los contact doorgeven als je vaker je stoel heen en weer schuift. (zeker als je van max voor naar maximaal naar achter beweegt). Probeer maar eens, als het lampje gaat branden; ff contact uit, stoel wat verzetten, en weer contact aan. (Niet onder het rijden he ) Meestal is het dan weg.
Oplossing; verwijder de plastic connector en soldeer de draadjes vast aan elkaar!
Hallo Marcel01, in ieder geval bedankt voor uw reactie. Ik moet u zeggen dat het probleem zich daar situeert. De ene verbinding is voor de gordelcontrole en de ander verbinding heeft kontakt aan de airbag .
Ik heb die verbinding eens ontkoppeld en terug aangekoppeld , de kontaktsleutel omgedraaid en na een sekonde of twee ging het lichtje van de airbag uit. Hopelijk is dit euvel voor goed opgelost.
Nogmaals bedankt voor die tip. Groetjes ollegare.
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
draadjes uit stekkers halen,en aan elkaar solderen,is de enige goede oplossing.