Hallo mensen
Mijn bx progress wil al since ik hem heb niet goed inzakken, wel gewoon als ik de hendel omlaag zet maar niet uit zichtzelf. Als ik hem stilzet en ik ga na een paar uur kijken lijkt het net ofdat die vaststaat je moet dan echt stevig duwen om hem weer uit deze blokkering te krijgen. verder kraakt die ook heel erg als ik hem laat inzakken ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft? Moet ik misschien iets gaan smeren of laten vervangen ik vindt het namelijk wel jammer dat die niet inzakt.
ik denk dat je achterdraagarmlagers kapot zijn.(adals)
Gert.
Je voorveerpoten kunnen daarbij ook stroef zijn. Even wat Teflon oid in een van de gaten boven de veerschotels spuiten, en dan de auto even een paar keer omhoog en omlaag doen, werkt vaak super!
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
ik had hetzelfde, smeren met teflon hielp eigelijk niet. Setje gebruikte voorpoten was de oplossing, en in een uurtje makkelijk te vervangen.
Even nog ter verduidelijking voor kraakt het nogal en komt het nogal moeilijk omhoog, dus ik denk dat de achterdraagarmen dan afvallen of niet?
ik zou het in de voorpoten zoeken
als mijn bx op rijhoogte stond, moest ik hem ook écht’ door de veerpoten heen duwen, als er eenmaal beweging in zat ging het wel soepel.
Oke ik ga het dan daarin zoeken maar ik wil het eerst proberen een beetje te smeren als het niet hoeft wil ik natuurlijk liever geen nieuwe veerpoten. Waar zitten de veerschotels eigelijk ops: ik het echt geen idee.
op de veerpoot zit een gaatje ( van een cm ofzo…) gewoon in de moterruimte. hier kan je wat olie in gieten, of wat teflonspray ofzo
ik deed het met de auto in de hoogste stand, half uurtje laten staan, dan kon ik een dag weer soepel rijden.
Oke dat is duidelijk. Wat voor olie kan ik erin gieten ik heb nog kruipolie staan is dit goed of wd-40.
kruipolie lijkt me niet echt goed smeren, wd-40 heb ik nog nooit in huis gehad.
ik heb het met moterolie en teflon-spray (ptfe) geprobeerd.
Probeer het eerst eens gewoon met LHM. Werkt ook, alleen niet zo langdurig.
Daarna kun je altijd nog teflonolie halen, of kettingspray-met-PTFE.
Ich bin ein Breaker
Als het alleen de voorpoten zouden zijn, dan zakt de BX wel degelijk achter in.
Helemaal niet inzakken, kan niet alleen aan de voorpoten liggen.
Ik heb er vanmorgen lhm ingegoten een half uur laten staan en toen even een paar keer omhoog en omlaag gezet. daarna een stukje gereden en hem 9 uur lang weggezet toen ik terugkwam wat die nog geen mm vergaan dus het heeft niet geholpen, wel kraakt die nu niet meer. hij zakt overigens in zijn geheel niet dus niet alleen voor.
Dat de auto niet in zakt als hij stil staat is alleen maar goed,
er is nog erg weinig interne lekage. Mijn gti begint ook pas na een uur of 8 in te zakken aan de achterkant. Duurt 2 dagen voordat ie plat op straat ligt.
Maar als je er op leunt moet hij wel gelijk inveren, niet vast blijven hangen door slechte veerpoten. als je op het zijscherm voor of op de trekhaak leunt, veert hij dan wel gelijk in?
Als ik voor op de auto leun dan moet ik eerst door een punt heen waar die denk ik op blijft hangen als die in moet zakken, dit is niet heel zwaar ofzo ik hoef het maar aan te raken dan zakt hij wel in een keer een stuk in. Achter veert die wel gewoon in een keer.
ik had hetzelfde, als ik instapte zakte de auto voor niet in, als ik hem hier doorheen hielp, veerde het wel goed. drempels gingen perfect, maar alle kleine hobbels voelde ik erg goed.