18 van de 32
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
   
De DS van Martin, morgen (eindelijk) ophalen!!
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 23 april 2008 04:05 AM
  [ # 256 ]

Ben benieuwd hoe laat je de terugweg inzet vanuit A’dam terug… ik rij in ieder geval rond 4en je een stukje tegemoet op de A4 dus mocht je iets blauws (met wat geel en grijs aan primer en plamuur Laughing ) langs zien komen, toeter ff Wink
En ben benieuwd voor je hoe het klinkt als je DS nog wat stiller is, ik weet van mijn CX dat wat wijzigingen in de uitlaat toch een wereld van verschil maakten.

Groetjes, Rik.

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 23 april 2008 11:36 AM
  [ # 257 ]

De tussen schotjes in de middendemper zijn er allemaal uitgerot, maar de uitlaat zelf is eigenlijk nog helemaal dicht. Verder zit de hele uitlaat gewoon amateuristisch scheef en verkeerd gemonteerd dat er delen tegen de bodem aan zitten, en ik hoor dus een vervelende brom… Aangezien ik zelf geen brug heb laat ik m’n DS vrijdag even bij de garage vertroetelen Cool

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 28 april 2008 12:14 PM
  [ # 258 ]

2 nieuwe spoorstangen, nieuwe dwarsdemper, meteen ook een pallas einddemper laten monteren (zat er niet onder…) opnieuw uit laten lijnen en alle 4 de wielen geballanceerd.

De rechter (immitatie) spoorstang zat aan 1 kant ook los.. Toen hij het zei wist ik het meteen wat hij bedoelde want ik heb het altijd gevoeld, kon het alleen niet thuisbrengen. Nu 2 nieuwe, even lange stangen en de DS veert goed rechtdoor dus dat frustrerende gevoel is weg Very Happy

Bij het uitlijn bedrijf is de DS goed uitgelijnt en de wielen geballanceerd.
Ook is het appeltje meteen goed gezet.
1 velg hadden we zelf al vervangen omdat het een ei was, de andere velg is bij het banden bedrijf nog vervangen want die was ook niet uit te ballanceren..
Ik kan nu 150 km/u rijden zonder dat heel de auto uit elkaar trilt Very Happy

Ik voel nog wel een beetje trilling bij 100km/u , maar die nieuwe Michelin banden zijn gewoon niet rond..

Verder staat het stuur na het uitlijnen op kwart voor 9, is dat een lastige klus om dat stuur terug te zetten?

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 28 april 2008 12:57 PM
  [ # 259 ]
CLL Martin schreef:

Verder staat het stuur na het uitlijnen op kwart voor 9, is dat een lastige klus om dat stuur terug te zetten?

Goed te doen, maar wel een paar uurtjes werk. Je moet de koppeling met het stuurhuis loshalen en die een tandje verplaatsen.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 28 april 2008 01:01 PM
  [ # 260 ]

Nee: Eerst wielen rechtuit zetten, contactsleutel in contact en een beetje draaien, zodat stuurslot eraf is. Boutje op stuurbuis (ongeveer ter hoogte van de bobine) losmaken. Dit boutje heeft een speciale kop, daar zijn doppen voor, ik gebruik gewoon een goede tang. Dan stuurbuis onder aan stuurhuis losmaken (boutje ook verwijderen) en stuur circa 5 cm het interieur in trekken. Stuur in de stand zetten die je wil en stuurbuis terugsteken op stuurhuis en daar vastmaken. Lange bus om stuurbuis onder spanning houden (doe ik met de hand, is ook een hulpstukje voor) en boutje met speciale kop aandraaien.

Appeltje moet dan wel opnieuw afgesteld worden!

Succes!

Citroen!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 28 april 2008 01:19 PM
  [ # 261 ]

Het contactslot hoeft niet los, alleen mag de auto niet meer op stuurslot staan.

Citroen!

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 28 april 2008 01:29 PM
  [ # 262 ]
DriverD schreef:

Nee: Eerst wielen rechtuit zetten, contactsleutel in contact en een beetje draaien, zodat stuurslot eraf is. Boutje op stuurbuis (ongeveer ter hoogte van de bobine) losmaken. Dit boutje heeft een speciale kop, daar zijn doppen voor, ik gebruik gewoon een goede tang. Dan stuurbuis onder aan stuurhuis losmaken (boutje ook verwijderen) en stuur circa 5 cm het interieur in trekken. Stuur in de stand zetten die je wil en stuurbuis terugsteken op stuurhuis en daar vastmaken. Lange bus om stuurbuis onder spanning houden (doe ik met de hand, is ook een hulpstukje voor) en boutje met speciale kop aandraaien.

Appeltje moet dan wel opnieuw afgesteld worden!

Succes!

Dat was de langere versie Very Happy

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 28 april 2008 01:30 PM
  [ # 263 ]

Yep, maar typen ging sneller dan voor komen doen… Very Happy

Citroen!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25613
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 april 2008 02:02 PM
  [ # 264 ]

juiste afstand tot appeltje? Keh?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 28 april 2008 02:12 PM
  [ # 265 ]

Iets met klok en klepel?
Dat zwart stuk gereedschap is voor de kanteling van het stuurhuis, maar dat gaat/hoeft nu niet los….

Citroen!

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 28 april 2008 02:14 PM
  [ # 266 ]
DriverD schreef:

Iets met klok en klepel?
Dat zwart stuk gereedschap is voor de kanteling van het stuurhuis, maar dat gaat/hoeft nu niet los….

Als je alleen het linkse zadeltje losmaakt is er net genoeg ruimte om de stuurbuis uit het stuurhuis te kunnen trekken en te verdraaien, kan de rest blijven zitten en hoef je niets af te stellen?

knuffel

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 28 april 2008 02:21 PM
  [ # 267 ]

Appeltje moet sowieso, als je je stuurwielstand veranderd hebt.

Citroen!

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 28 april 2008 02:28 PM
  [ # 268 ]
DriverD schreef:

Appeltje moet sowieso, als je je stuurwielstand veranderd hebt.

Uiteraard, de stuurBuis verdraait, maar de hoekafstelling verandert dan niet, en je hoeft de spanning niet terug te brengen op de huls.
Lijkt me het minste werk.

knuffel

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 28 april 2008 02:29 PM
  [ # 269 ]

Ok tnxz! Ik zal het wphb er ook ff bijpakken maar is een leuk klusje om woensdag of donderdag es te doen als ik vrij ben.

Ik zit btw wel in twijfel of ik m’n DS ga verkopen of niet…
Heb er nu zo’n 7500 km mee gereden waarvan er 7000 snelweg km’s zijn, en een DS21 met 5 bak is daar veel meer geschikt voor.. verder vind ik de combi zilvergrijs met zwart leder gewoon erg saai..

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 28 april 2008 02:34 PM
  [ # 270 ]

In je eerste berichtje staat dat je al 21-motor erin hebt zitten, waar zie je dan verbetering?

knuffel

Profiel  
 
 
18 van de 32
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook