bogaard77 schreef:Ze bedoelen zeer waarschijnlijk dat in de uiterst recht of uiterst links af stand de band aanloopt tegen het aluminium schild. Dat zien ze omdat daar het alu glimt! Afstellen van de uitslag van het stuurhuis of het alu iets indeuken. Ze moeten wel echt constateren dat het aanloopt! Ide de rijstand en op hoogte.
Het alu wordt inderdaad eerst ingedeukt om de auto door de keuring te krijgen. Als we de auto terug hebben dan kunnen we het gaan afstellen
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Is echt stom eenvoudig:
aan beide einden van het sturhuis ( de dikke buis) zit een dop. Draai de borg moer een paar slagen los en draai de dop verder op de buis. Borgen. klaar!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Is echt stom eenvoudig:
aan beide einden van het sturhuis ( de dikke buis) zit een dop. Draai de borg moer een paar slagen los en draai de dop verder op de buis. Borgen. klaar!
Ok thnx,
We zullen het zsm proberen ..
Een werkplaatshandboek word toch maar een keer handig denk ik
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
Hoi, ‘k ben de trotse eigenaar van een DS 23 IE, en vroeg me af: dat mechanisme (versnellingspook naar links drukken) zit dat ook in ‘n IE? Anders wel cool: ik wist het zelfs niet dat het bij DS’en zat!
Ik heb ‘n rood knopje op m’n dash: sluit dat die functie uit of niet?
Hangt ervan of of je een Hydraulique (half-automaat) hebt of niet niet.
Allen DS’en met halfautomaat start je met de hendel, “gewone” handgeschakkelde 4 en 5 bakken (met een koppelingspedaal dus) start je met het sleuteltje.
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Ik heb ‘n 23 IE halfautomaat (schakelen bovenaan ‘t stuur zonder koppeling) dus dat zou moeten werken zal ik volgende week eens proberen