ik had even wat rpijzen genoemd maar ben ff op de vingers getikt door de moderator was vergeten dat dit niet mag .. toch maar even onder 4 ogen dan maar he ....voor die geen die belangstelling heeft.
een dag niet ge-citroen-end is een dag niet gezweefd!
elektrolitisch kan niet worden gebruikt op grote delen zoals een carrosserie , komt ook niet in alle hoeken en ruimtes .. heb je dus geen reet aan eigenlijk.
voor kleine onderdelen wel heel erg geschikt trouwens
een dag niet ge-citroen-end is een dag niet gezweefd!
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
DriverD schreef:Nogmaals mijn vraag aan Jeroen24:
Wat voor invloed heeft de hoge temperatuur op de structuur van het metaal?
Waarschijnlijk bijzonder weinig. Er word zachtgegloeid op bv 200 graden celsius, maar dan moet het ‘werkstuk’ echt uren in de oven liggen. Wil je precies weten wat er gebeurt zul je veel meer dingen moeten weten. Verschillende parameters zijn :
- samenstelling materiaal. (hoeveelheid koolstof b.v.)
- tijdsduur van de blootstelling aan de temperatuur
- hoe word er afgekoeld
- hoelang duurt het afkoelen
Wat linkjes met basis dingen van ijzer :
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fasediagram
http://mail.vssd.nl/hlf/m002h05.pdf
http://www.warmtebehandelingen.nl/toon_artikel_een_kolom.asp?aid=23
Ook in het boek ‘Materiaalkunde voor technici’ van Budinsky staat precies uitgelegd wat er gebeurt tijdens warmtebehandelingen.
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1001004001996972&Section=BOOK
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Je hoeft mij niet uit te leggen hoe een ijzer-koolstofdiagram in elkaar zit. Dat heb ik op de HTS en de Technische Universiteit geleerd.
Ik vraag me alleen af of de aanbieder weet waar ie mee bezig is.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
DriverD schreef:Je hoeft mij niet uit te leggen hoe een ijzer-koolstofdiagram in elkaar zit. Dat heb ik op de HTS en de Technische Universiteit geleerd.
Ik vraag me alleen af of de aanbieder weet waar ie mee bezig is.
Dan moet je dat vragen. Als je niet de goede vraag stelt, krijg je altijd het verkeerde antwoord . (hoort een academicus toch zeker te weten)
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Als ik het tot 2x toe vraag en ik krijg geen antwoord, dan weet ik al uit welke hoek de wind waait….
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
DriverD schreef:Als ik het tot 2x toe vraag en ik krijg geen antwoord, dan weet ik al uit welke hoek de wind waait….
Heb dan lef en vraag het op citromobile, wellicht dat onder 4 ogen alles exact uit gelegd kan worden
Ik neem aan omdat ik al vaker verzinkte delen heb gezien bij Duckservice dat ze hier al enige goede ervaringen mee hebben en de do en dont`s onderhand wel weten
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
ik zit niet zoals somigen hier de hele dag achter de computer heb wel wat beters te doen , dus als je twee keer een vraag stelt had je die even prive moeten mailen of bellen wat mij part ik kan moeilijk antwoorden als ik niet achter de pc zit, maar aan het werk ben , en als iemand anders antwoord geeft is de bedoeling goed.
of stel een betere vraag?
maar goed in dit geval weten we uit welke hoek de wind waait
een dag niet ge-citroen-end is een dag niet gezweefd!
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
3 dingen, iets heel lang doen wil niet zeggen dat het goed gedaan word. Moddergooien waar dit nu in verzand lijkt me niet de bedoeling.
En als het te doen is om reclame te maken is er een verkeerd topic gekozen lijkt me.
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Eens!
ik dacht wij als citrofielen bij elkaar dit wel een leuk item zouden vinden , dit topic is ook toegelaten omdat het een vrij uniek item is , reclame maken mag op het forum niet eens daarom worden er geen prijzen genoemd .
maar niemand is verplicht om hier iets mee te doen hoor is dit niet iets wat je aanspreekt ga er dan niet verder op in en ga dan een topic zoeken die je aanspreekt .
de bedoeling was dus om iets unieks te delen als citrofielen onder elkaar .
lijkt me geen verkeerde opzet toch ?
een dag niet ge-citroen-end is een dag niet gezweefd!
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Is zeker geen verkeerde opzet. Maar alleen het verzwijgen van een prijs, houd niet in dat er geen reclame word gemaakt. De naam van je bedrijf is toch reeds meerdere malen genoemd
Maar weer terug ontopic, het ziet er bijzonder gelikt uit. Zelf zou ik wegens verschillende bezwaren op het procede, eerder kiezen voor een kataforese behandeling.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Heren, elkaar aftroeven op gebied van kennis is misschien leuk, maar we zijn op deze manier niet erg opbouwend bezig. Ik zou dit graag anders zien.
Hoewel ik en velen met mij, zonder hiervan kennis te hebben op academisch niveau, in de overtuiging leef dat het chassis na deze behandeling beter is dan origineel, kun jij (DriverD) misschien je kennis delen en Jeroen24 daarmee op weg helpen naar een nog beter product.
Of heeft de hoge temperatuur werkelijk weinig invloed op de structuur van het metaal, zoals jeroentje wist te melden? Want in dat geval is het antwoord op de in duplo gestelde vraag “niets”, en dat is gelijk alles wat Duckservice hoeft te weten zodra ze aan zo’n uitdaging beginnen.
Verder wil ik hier geen discussie hebben over het bestaandsrecht van dit topic op ons forum. Wij denken dat dit een primeurtje is, en daarmee hebben wij besloten dit topic toe te staan onder bepaalde voorwaarden. Mocht je het hier om gegronde redenen niet mee eens zijn, dan weet je de PB-knop te vinden.
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Patje je hebt PB. Met de uitgebreide redenen van mijn posts