Ik heb een vraagje,
Ik heb een AG Gasinstallatie in mijn picasso en ik heb er wel een handleiding bij maar die klopt volgens mij niet helemaal.
volgens het plaatje in de handleiding is het paneeltje rechthoekig maar die in de auto zit is vierkant (+/- 3x3 cm)
er zitten ledjes op die aangeven hoe vol de tank nog is, maar ook een rood ledje rechts onder in de hoek.
waar dient dat led je voor? deze brand namelijk constant en de tank is vol.
ook zit er een speakertje aan gekoppelt die een constant irriterend piepje laat horen, ik heb het stekkertje er al van los getrokken.
de handleiding spreekt ook over het handmatig omschakelen van gas naar benzine terwijl dit volgens mij helemaal niet mogelijk is?
is er iemand die een betere handleiding heeft of staat er ergens op het internet een goede handleiding?
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Zit er een 3 standen schakelaar onder die LPG-nivo ledjes? Deze schakelaar is er voor om te kiezen tussen LPG of benzine. Als deze op LPG staat, dan brandt het lampje aan die kant, zet je hem om naar benzine dan zal het ledje aan de benzine kant gaan branden.
Dit was tenminsten bij mijn AG installatie in mijn vorige wagen zo, heb je anders een foto-tje van de schakelaar?
Overschakelen tussen benzine en LPG moet in ieder geval wel mogelijk zijn!
ik zie helemaal geen schakelaar, er zit een heel klein drukknopje op dat ding met de letters AG er op maar als ik er op druk gebeurt er nix ook niet als ik hem langer vast houd.
zal wel een fotootje proberen te maken zo.
dit is het paneeltje van de gas installatie
het rondje met AG erop is een druk toetsje, en het rode ledje rechts onderin brand constant.
is niet zo’n hele goede foto, maar goed,..
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Dat ledje rechtsonder betekent dat je op benzine rijdt.
Gewoon even dat AG-knopje indrukken, na korte tijd (hooguit een paar honderd meter) hoor je een klik vanuit de kofferruimte (van de gasklep) en gaan de groene ledjes branden. That’s all. (Waar dat speakertje met die piepjes voor nodig is weet ik niet, heeft mijn AG-installatie ook niet)
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
PBO schreef:...na korte tijd (hooguit een paar honderd meter) hoor je een klik vanuit de kofferruimte (van de gasklep) en gaan de groene ledjes branden.
Die 100 meter kunnen bij koud weer en mijn Xsara al snel een paar kilometer zijn. Ook ik heb een AG installatie, maar de sensor zit op een ongelukkige plek. Zo duurt het met vriesweer soms wel meer dan 10 kilometer voordat hij omschakelt naar gas. De koelvloeistof temperatuursensor staat dan al geruime tijd netjes in het midden.
Voor de volgende winter ga ik dat toch eens laten nakijken…
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Bij vorst duurt het logischerwijs iets langer. Enkele weken terug na de koude nacht met (bij ons) -14 graden duurde het een kilometer of 8 a 9, maar met de huidige temperaturen zou het toch niet veel langer dan 500 meter tot hooguit 1 km mogen duren.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
ik kom net terug van de citroen dealer,
ze hebben de “schakelaar” verwisseld voor een andere, maar helaas veranderde er niets.
de auto loopt nu dus alleen maar op benzine en das niet helemaal de bedoeling.
Wanneer ik hem start, klinkt het na een seconde of 4 wel alsof hij omschakeld naar gas, maar (volgens de garage) blijft ie op bezine lopen.
iemand enig idee wat te doen? of een link waar ik wat meer zou kunnen vinden?
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik denk dat je het beste even bij een LPG specialist langs kan rijden. Ze koppelen de wagen dan even aan een computer die alle storingen kan uitlezen en kan zien wat hij werkelijk doet op het moment dat je overschakeld.
Wellicht is je termostaat defect, of is er een relais die niet goed functioneerd. Ik ben zelf ook wel eens met zo’n verhaal bij de LPG-boer geweest. Voor €30,- was het weer opgelost en hebben ze gelijk wat software-updates er in gezet.
Hebben ze bij de dealer alleen de schakelaar op het dashboard verwisseld? Die is toch door te meten?
Hij klikt dus wel als je de schakelaar omzet, en toch gaat hij door op benzine? Misschien is het ook wel die gasklep op de tank, dat is gewoon een elektronische “kraan” die d.m.v. een spoeltje open gaat. Je kan (bij mij in ieder geval) de werking controleren dooe de klep op dat baktje op de tank even open te maken. Dan zie je hem wel zitten.
Zij hier nog nieuwtjes? WillemG, hoe is het nu?
ja, sorry voor de wel heel erg late reactie.
De storing is verholpen. Het lag dus niet aan het bedieningspaneeltje, en het zoemertje gaf een storing aan, wat ook klopte.
Ik ben dus naar de gasspecialist gegaan, en die constateerde vrijwel direct wat er aan de hand was.
Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar (of misschien wel de handelaar) de motor met een hogedrukspuit schoongespoten en daarmee de gascomputer vol water gespoten.
De computer moest dus vervangen worden (350 euro!)
kost een paar cent maar goed, hij is nu weer helemaal zoals ie zou moeten zijn.
Ik heb exact dezelfde schakelaar in mijn nieuwe Octavia met AG Sgi-installatie.
Na het starten (op benzine, automatisch) loopt ie altijd nog even op benzine alvorens om te schakelen naar gas. Tijdens het lopen op benzine knippert de rode led rechtsonder. Na een tijd dient ie uit te gaan.
Rij je op benzine, dan is alles uit (PBO!)
Inderdaad hoor je na een kort drukje op die toets waar AG op staat een klik achterin en schakelt ie om.
Peugeot 306 3-deurs XS 1.8 16v 1999
Peugeot 306 cabrio 1.8 1996
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Higgy schreef:Rij je op benzine, dan is alles uit (PBO!)
Klopt inderdaad. ops:
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
ik vind wel dat ie op gas veel minder goed loopt.
met name vanuit stilstand. Vooral mijn vrouw (maar ik ook wel) heeft vaak last van dat de auto afslaat bij het op trekken.
is dit een kwestie van afstellen? of is dat het lot van de gasrijder?
WillemG schreef:ik vind wel dat ie op gas veel minder goed loopt.
met name vanuit stilstand. Vooral mijn vrouw (maar ik ook wel) heeft vaak last van dat de auto afslaat bij het op trekken.
is dit een kwestie van afstellen? of is dat het lot van de gasrijder?
Dit hoor zeker niet zo te zijn, wel is het zo dat als je op gas rijd je minder vermogen hebt.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ijs schreef:WillemG schreef:ik vind wel dat ie op gas veel minder goed loopt.
met name vanuit stilstand. Vooral mijn vrouw (maar ik ook wel) heeft vaak last van dat de auto afslaat bij het op trekken.
is dit een kwestie van afstellen? of is dat het lot van de gasrijder?Dit hoor zeker niet zo te zijn, wel is het zo dat als je op gas rijd je minder vermogen hebt.
nope das met een nieuwe installatie ook niet het geval.
bij een oudere wel.
maar ik ga er vanuit dat dit G3 is.
je zou eigenlijk juist meer vermogen moeten hebben volgens mij