Hallo Forummers,
Sinds een paar dagen lekt het bij mijn linkerachtercilinder.
Dacht eerst aan lekzak of rubbertje van de veerbol, maar hier is niets mee aan de hand(droog). Leiding die in de cilinder gaat was nat dus heb een nieuw rubbertje in de leiding gedaan en die is dus ook dicht. Nogsteeds lekt er lhm onder uit de ‘metalen behuizing’’ waar de cilinder inzit. Volgens mij zit er niets wat daar kan lekken, of kan de cilinderwand doorroesten? Of zit die behuizing vol met reeds gelekte lhm.Als jullie iedeen hebben hoor ik het graag.
Alvast bedankt.
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Onder uit de metalen behuizing waar cilinder in zit? Daar zit de lekzak toch omheen?? Heb je het al eens schoongemaakt en gekeken waar de LHM exact vandaan komt (bijvoorbeeld zelf kijken terwijl je iemand anders laat ‘gymnastieken’)?
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Ik heb zonet nog meegemaakt dat de lekzak kapot leek maar dat ie aan de smalle kant op de stang helemaal niet vast was gezet.
Ligarex eromheen en weg lek!
De lekzak is helemaal droog. Het lekt ‘hoger’uit de gaten onder de behuizing waar de cilinder inzit.
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Waar zie jij die gaten??
Je hebt achtereenvolgens de veerbol, een dichte behuizing met de hydraulische leiding eraan, vervolgens de lekzak (met daarin de zuiger) en uit de lekzak komt de stang die de veercilinder borgt tegen het chassis.
Gaten zitten waar de metalen behuizng waarin de cilinder ligt contact maakt met het chassis. Zit met een soort lipjes vastgelast. Sorry voor de kryptische omschrijving. Als het uit de lekzak zou lekken zou het dus omhoog moeten lekken wat me vreemd lijkt.
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Je bedoelt de doorvoer door het chassis? Dan kan het alleen van je veerbol(aansluiting) of van de wartel komen. Is de bol goed vastgedraaid? Komt de lekkage tussen je veerbol en de cilinder uit?
Ah precies dat bedoel ik. Wartel heeft gelekt maar is nu dicht en veerbol is ook droog, Zou het nog oude lhm kunnen zijn die in de prut is getrokken die in die doorvoer zit of is dat wishfull thinking?
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Als je niets tussen huis en je wartel of tussen huis en bol uit ziet komen dan kan het inderdaad zijn dat het nalekt uit de troep. Ik zou het gewoon eens schoonmaken met petroleum. Als je pech hebt is de behuizing ergens gescheurd…
Vanochtend nog eens gechecked, geen lekkage meer, hoop dat het een nadrupaktie was. Bedankt voor je reacties!