Nu ik zoekende ben naar een andere auto (lees: de C4GP), slaat de twijfel soms ook toe. Het is een mooie auto, rijdt lekker (nu nog van horen zeggen en is lekker groot.
Daar zit nu de twijfel. Ik vraag mij af waarom de GP berijders in dit formaat auto rijdt en niet in een kleinere auto (bijvoorbeeld de 5-zits picasso)?
Ik kan mij voorstellen dat als je regelmatig veel personen vervoert, je gebonden bent aan een 7-zitter. Maar in mijn geval gaat het om 4 personen.
Ik vind de GP persoonlijk mooier en hou wel van die extra ruimte achterin. Dat zijn voor mij de belangrijkste argumenten om voor de GP te kiezen momenteel.
Ik ga als particulier rijden.
Ik ben benieuwd naar jullie afwegingen voor jullie keuze voor de GP?
C4 grand picasso Ambiance 1.8 Gris Aluminium, pack coffre, blue tooth, dakdragers, 17" velgen, Pack detection.
Totaal aantal Berichten: 268
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
Ik heb die 6e en 7e zitplek zo weinig nodig dat dat geen reden is om zo’n grote wagen aan te schaffen. De zee van ruimte in de kofferbak wel. Door de grote lengte en de rechte achterdeur heb je een balzaal achterin. En dat was voor mij de belangrijkste reden om voor de GP te kiezen.
De Gp was voordeliger in de lease dan de 5 zits.
Eerlijk gezegd vondt ik de GP ook mooier; een échte MPV
Daarnaast is de bagage ruimte idd zeer ideaal voor een echte kampeerder…. zonder aanhanger 4 weken La France in. De twee stoelen achter haal ik er hoogstwaarschijnlijk uit om kilo’s te sparen en vooral ruimte te kweken zodat alles weer veilig onder het zeiltje kan.
Is het ‘s avonds kouder dan buiten?
Ik vind (zeer persoonlijk dat wel) de 7 zitter mooier qua ontwerp en balans en moet zeggen dat er veel mensen in mijn omgeving dit bevestigen.
De stoelen 6 en 7 gebruik je weinig, maar je hebt ze wel!
Vorige week nog even taxi chauffeur gespeeld en 6 collega’s de binnenstad van Brussel in gebracht. kan je met een andere auto gewoon vergeten.
Met de parkeersensoren is inparkeren geen probleem en vergeet je het formaat van de wagen al snel. Wel zijn bijna alle ander auto ‘s klein en donker als je er in stapt na een ritje in de C4P.
Dus wil je deze wagen beslist niet, geen testrit maken, je bent verloren…
Werk: C4 1.6 THP EGS L.B. Gris Alluminium
Prive: Volvo V70 D5 2008. 185 pk - 400 nm
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Ik kan niet anders dan me volledig bij soldier aansluiten..
Persoonlijk vind ik de GP ook gewoon mooier dan de 5-zitter.
Totaal aantal Berichten: 268
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
soldier schreef:
Vorige week nog even taxi chauffeur gespeeld en 6 collega’s de binnenstad van Brussel in gebracht. kan je met een andere auto gewoon vergeten.
Heb je daar een foto van?? Ik zou dat graag eens zien twee volwassenen op de achterste zitrij. Ben zelf eens gaan proberen, maar het hield niet echt over met mijn 1,85 meter..
soldier schreef:
Dus wil je deze wagen beslist niet, geen testrit maken, je bent verloren…
Daarom heb ik nog geen proefrit gemaakt
Dit gaat binnen enkele weken wel gebeuren.
Ik ben een campingganger. Geen caravan, alles kan in de bagageruimte.
Toen ik afgelopen weekend bij de dealer was (om een C3 exclusive op te halen) en zei dat een proefrit misschien wel tegen zal vallen, zei hij ook lachend: “ik denk het niet, ik weet wel zeker van niet”
C4 grand picasso Ambiance 1.8 Gris Aluminium, pack coffre, blue tooth, dakdragers, 17" velgen, Pack detection.
Ik heb besloten tijdens de proefrit.
Ik had zelfs al een proefrit met een ander merk afgesproken en heb deze direct afgemeld!
Het rijden in deze Francaise is echt een ervaring en na ruim 55000km heb ik nog steeds dezelfde mening.
Na twee uur in de GC4P was ik verkocht en kan het een ieder aanraden!
Gerrit
PS ik heb ook een caravan!
196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.
Beno schreef:soldier schreef:
Heb je daar een foto van?? Ik zou dat graag eens zien twee volwassenen op de achterste zitrij. Ben zelf eens gaan proberen, maar het hield niet echt over met mijn 1,85 meter..
Ik wou net zeggen
Ik ben er ook eens ingekropen, en ik moet zeggen dat het prima lukt!
Je komt er alleen never nooit meer uit
Totaal aantal Berichten: 481
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Reden waarom ik voor een GC4P en niet een C4P heb gekozen (gekocht als particulier, België):
1. koffer is behoorlijk groter, al gebruiken we de 7 plaatsen ook niet zoveel (voorlopig 1x om de 3000 km) , toch kan het soms handig zijn, en vooral de koffer is handig, je kan er zo een buggy in kwijt en nog een hoop andere zaken, zonder te moeten puzzelen en zetels neer te klappen op de 2e rij.
2. de GC4P vind ik persoonlijk mooier, maar dat is natuurlijk wel een kwestie van smaak.
3. de grootte is niet zo’n probleem voor parkeren, je hebt immer sensoren, en eigenlijk is de GC4P nog zo’n lange auto niet, vergeleken met de C4P, al lijkt het wel zo. De binnenruimte is groot, vooral door de korte motorkap en goed gebruik van de ruimte veronderstel ik, dat laatste geldt iets minder voor de C4P, omdat deze afkapt. Ik zie de GC4P eerder als de break-versie van de C4P, en bij de focus heb ik achteraf altijd spijt gehad, dat ik niet de breakversie had gekocht.
4. de prijs van de GC4P lag voor ons slechts netto zo’n 600 euro hoger, als je beetje rekent, betekent dat slechts 2,5 % duurder, wat heel weinig is m.i.. In België betaal je evenveel wegenbelasting en inschrijvingstax voor beide, weet niet of dat in Nederland ook zo is.
24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.
Helaas geen foto beschikbaar en ik moet zeggen dat we de 2 kleinere/smallere personen op de achterste zitrij hebben geplaatst. Na het eten/drinken waren de meeste mensen iets elastischer geworden en was het al helemaal geen probleem om ze uit de auto te krijgen.
De inzittenden waren allen danig onder de indruk, maar ja zij rijden dan ook slechts inferieure merken als BMW en Volvo. Opmerkelijk was dat net als bij mijn kindren het panoramadak de meeste aandacht kreeg
Werk: C4 1.6 THP EGS L.B. Gris Alluminium
Prive: Volvo V70 D5 2008. 185 pk - 400 nm
Ik wilde de GC4P omwille van de grote en handige kofferruimte.
De koffer van de C4P is iets kleiner dan die van mijn vorige wagen en ik wilde op dat vlak nl. geen tegemoetkomingen doen.
De achterste stoelen kunnen mij infeite gestolen worden ; door de kinderstoelen op de 2e zitrij is het toch omslachtig om toegang te krijgen tot de 3e zitrij.
En de lijn van de GC4P is enorm zuiver !
In België is het prijsverschil tussen de C4P en de GC4P inderdaad te verwaarlozen.
Totaal aantal Berichten: 694
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Als ik ooit een C4 Picasso zou kopen dan toch de 5-zitter voor mij, ik vind die mooier.
Als ik echt meer ruimte, of de extra stoelen zou nodig hebben, dan ga ik waarschijnlijk voor een ander merk!
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
knight-rider schreef:Als ik echt meer ruimte, of de extra stoelen zou nodig hebben, dan ga ik waarschijnlijk voor een ander merk!
Zoals? Waar krijg je voor dat geld dan zoveel auto met zoveel unieke features?
Totaal aantal Berichten: 694
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
tilanus schreef:knight-rider schreef:Als ik echt meer ruimte, of de extra stoelen zou nodig hebben, dan ga ik waarschijnlijk voor een ander merk!
Ik heb het hier niet over prijzen he, ‘t is gewoon het uiterlijk (de achterkant) van de grand picasso dat ik niet zo mooi vind.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
knight-rider schreef:tilanus schreef:knight-rider schreef:Als ik echt meer ruimte, of de extra stoelen zou nodig hebben, dan ga ik waarschijnlijk voor een ander merk!
Ik heb het hier niet over prijzen he, ‘t is gewoon het uiterlijk (de achterkant) van de grand picasso dat ik niet zo mooi vind.
Géén opmerkingen over de kont van mijn Francaise graag!
Gerrit
196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.