Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Gerrit T schreef:Géén opmerkingen over de kont van mijn Francaise graag!
Gerrit
Smaken verschillen he Gerrit.
En maar goed ook, stel u voor dat iedereen met hetzelfde rond reed, het zou nogal eentonig zijn he
En om het toch bij Citroën te houden ipv een ander merk zou ik dan eerder voor een C8 gaan ipv de C4 Grand Picasso.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Totaal aantal Berichten: 333
Geregistreerd: 16-08-2006
- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
Ik ben het volledig met je eens Knight-Rider. In eerste instantie was ik ook helemaal weg van het busje. Maar hoe meer ik ernaar keek destemeer ik er een afkeer van kreeg. Heb toen ook besloten om mijn Xsara Picasso nog een tijdje te gebruiken. Toen echter de de 5-zitter op de markt kwam was ik verkocht. Mijn dealer raadde me echter aan om nog even in mijn Xsara Picasso te blijven rijden aangezien deze nog geen jaar oud was. Maar na 14 maanden zou en moest ik toch de nieuwe Picasso hebben en dus rijd ik nu in een machtig mooie C4 Picasso 5 zitter.
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Ik vind de 5-zitter in hoofdlijn juist weer te veel op de Xsara Picasso lijken die ik persoonlijk ook nooit mooi gevonden heb.
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
tilanus schreef:Ik vind de 5-zitter in hoofdlijn juist weer te veel op de Xsara Picasso lijken die ik persoonlijk ook nooit mooi gevonden heb.
idem, mijn eerste indruk was: een vergrote (Xsara)Picasso.
24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.
de zitter oogt sportiever, de 7 zitter is ruimer als je de koffer veel nodig hebt.
als je de koffer zelden vol hebt en nooit meer dan 5 personen vervoerd zou ik de C4P kopen.
heb je de kofferruimte veel nodig (klep is ook mooi recht) en is het handig om soms net ff een steol extra te hebben dan is de C4GP beter.
moet je echter regelmatig meer dan 5 personen vervoeren kan je de C8 overwegen met 7 echte stoelen of zelf de nieuwe Jumpy atlantic overwegen.
Gunther schreef:tilanus schreef:Ik vind de 5-zitter in hoofdlijn juist weer te veel op de Xsara Picasso lijken die ik persoonlijk ook nooit mooi gevonden heb.
idem, mijn eerste indruk was: een vergrote (Xsara)Picasso.
Ja, maar met iets kleinere koffer
Gunther schreef:tilanus schreef:Ik vind de 5-zitter in hoofdlijn juist weer te veel op de Xsara Picasso lijken die ik persoonlijk ook nooit mooi gevonden heb.
idem, mijn eerste indruk was: een vergrote (Xsara)Picasso.
Met het grote verschil dat de voor en achterkant van de C4 Picasso wél van elkaar te onderscheiden zijn
Is het ‘s avonds kouder dan buiten?
Gunther schreef:tilanus schreef:Ik vind de 5-zitter in hoofdlijn juist weer te veel op de Xsara Picasso lijken die ik persoonlijk ook nooit mooi gevonden heb.
idem, mijn eerste indruk was: een vergrote (Xsara)Picasso.
Met het grote verschil dat de voor en achterkant van de C4 Picasso wél van elkaar te onderscheiden zijn
Is het ‘s avonds kouder dan buiten?
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Molenaar schreef:Gunther schreef:tilanus schreef:Ik vind de 5-zitter in hoofdlijn juist weer te veel op de Xsara Picasso lijken die ik persoonlijk ook nooit mooi gevonden heb.
idem, mijn eerste indruk was: een vergrote (Xsara)Picasso.
Met het grote verschil dat de voor en achterkant van de C4 Picasso wél van elkaar te onderscheiden zijn
Ik koop mijn auto’s vaak op mijn gevoel. Het gevoel bij de 7 zitter is beter dan de 5 zitter. Ik vind dit model gewoon mooier maar of je deze auto neemt is natuurlijk gewoon helemaal persoonlijk.
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Ik ben geen berijder ofzo, maar zou vanwege het geringe prijsverschil (1000 eur ofzo?) nooit aan de veel minder mooie 5 zits beginnen. En ik ben niet de enige die dat vindt.
Als je zo’n ding particulier aanschaft wel iets om rekening mee te houden want qua inruil ga je dat voelen.
Een Evasion is overigens nog véél groter dan een C4GP - maar dit even terzijde…
Ich bin ein Breaker
Je kunt ook gewoon een stadsbus kiezen, die is nog veel groter.
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
karel schreef:Een Evasion is overigens nog véél groter dan een C4GP - maar dit even terzijde…
Zit er iets dwars, Karel? Elke keer als we het hier over de (Grand) Picasso hebben, kom jij weer met je Evasion aanwaaien.
Zoals hbeck al opmerkte, een stadsbus is nog veel groter, maar we hebben het hier toch niet over Evasions? Of krijgen we straks mensen die zich in elke discussie gaan mengen met de opmerking dat een C1 toch echt veel kleiner is?
hihi, ik weet niet eens wat een evasion is.
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Voorloper van de C8.