Serge tja ik weet het maar geef nou die dame een mooie naam, wees lief voor haar, streel haar af en toe, fluister haar liefe woordjes toe en ..als ze het echt verdiend poets haar achterwerk eens…dan gaat alles een stuk makkelijker….by the way ..Mademoiselle Mimi heeft haar eerste kilometersd gereden..yeeeehhh
Gefeliciteerd met je eerste kilometers!
Wat die naam betreft; het moet ook een beetje van 2 kanten komen hè. Als elke oogaanschijnlijk simpele klus zo moeizaam moet gaan, dan heet ze voorlopig nog maar lekker ff ‘wijffie’.
Animal triste post coitum
Ff dit draadje afstoffen, want nu de ambu zo goed als klaar is wordt dit weer actueel (voor de hoed en de rand, lees; http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?p=637057#637057 ).
Huidige status; kaal chassis.
De eerst komende klussen zijn;
-kaal maken snip (fucking hydrate 80!!) en opnieuw conserveren.
-eerste traverse vervangen.
-dorpels kaal maken en instapdorpels rondom vervangen.
Ik zal proberen om van de restauratie van deze dame iets beter visueel verslag te doen dan bij de ambu het geval was….
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Strak plan, van dat visuele verslag. Dat heb ik inderdaad bij de ambuce wel gemist.
Veel succes.
In dit geval is het voor de eventuele taxatie misschien ook wel aardig om wat plaatjes van het proces te hebben.
Ff een eerste vraag; ik kan bij geen van de bekende DS-onderdelen handelaren de eerste traverse (vlak voor de versnellingsbak) als reparatiedeel vinden. Is er bij iemand bekend of dit misschien toch ergens te krijgen is? Eventueel zou ik ‘m van de 23 af kunnen halen, maar dat kost een hoop tijd en moeite, naast het feit dat die kar op het moment nog volledig ingebouwd staat.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Die eerste traverse? Jaaaren geleden heb ik in het magazijn de laatste orginele gekocht. Was vroegahh een reparatiedeel, nu praktisch onvindbaar. Is reparatie van de eigen traverse nog een optie?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Is dat de dwarsverbinding die in oudere types geschroefd zit en in latere types gelast? Dus direct achter/onder de voorbumper?
DriverD schreef:Die eerste traverse? Jaaaren geleden heb ik in het magazijn de laatste orginele gekocht. Was vroegahh een reparatiedeel, nu praktisch onvindbaar. Is reparatie van de eigen traverse nog een optie?
Nou, nee. Ten eerste omdat ik ‘m vandaag er vrij rücksichtslos afgeslepen heb, maar ook daarvoor viel er ook weinig meer aan te doen. Het was overigens m’n eigen fout, want ik probeerde (nu inmiddels een jaar geleden, schat ik zo) een scheur uit de onderkant van de tunnel (van de stabilisatorstang) te trekken met de traverse als trekpunt….. die scheur heb ik er iig in opperste concentratie mooi uitgetrokken… Een ‘leermomentje’ zullen we maar zeggen.
Als het echt niet meer te krijgen is, zit er weinig anders op dan die van de 23 te gebruiken denk ik. Maar ik wil iig nog eens op de Mobile kijken of ik daar niks kan vinden, voordat ik een halve dag opoffer aan het kloten met de 23.
Animal triste post coitum
vlietmansje schreef:Is dat de dwarsverbinding die in oudere types geschroefd zit en in latere types gelast? Dus direct achter/onder de voorbumper?
Nee, deze zit direct voor de versnellingsbak en onder de koeltunnel. Er staat me overigens wel iets van bij dat iemand me eens verteld heeft dat deze traverse op eerdere modellen geschroefd zat.
Animal triste post coitum
Serge schreef:vlietmansje schreef:Is dat de dwarsverbinding die in oudere types geschroefd zit en in latere types gelast? Dus direct achter/onder de voorbumper?
Nee, deze zit direct voor de versnellingsbak en onder de koeltunnel. Er staat me overigens wel iets van bij dat iemand me eens verteld heeft dat deze traverse op eerdere modellen geschroefd zat.
inderdaad geschroefd:
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Plaatje:
Komt van mijn slopertje, maar is helaas naar oud ijzer.
De allervoorste, in mijn geval, gelaste, dwarsverbinding heb ik bewaard.
Zul je net zien ops:
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Volgens mij hebben we het over verschillende balken. Serge praat over de balk net voor de bak, maar onder de koeltunnel.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Klopt, daarom had ik maar plaatje gemaakt.
De dwarsverbinding van het plaatje is die van Serge, daarvoor zit ook een verbinding die in eerdere types gebout zit, en in latere types gelast.
Zo’n gelaste HAD ik nog liggen
citroen23 schreef:Serge schreef:vlietmansje schreef:Is dat de dwarsverbinding die in oudere types geschroefd zit en in latere types gelast? Dus direct achter/onder de voorbumper?
Nee, deze zit direct voor de versnellingsbak en onder de koeltunnel. Er staat me overigens wel iets van bij dat iemand me eens verteld heeft dat deze traverse op eerdere modellen geschroefd zat.
inderdaad geschroefd:
Dat is niet degene die ik bedoel.
@Vlietmansje; dat is de tunnel waar ik het scheurtje uit getrokken heb. Mij gaat het om nr 5 van dit plaatje:
Heb jij deze nog liggen?
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Behoorlijk recht-toe-recht-aan balkje, toch? Lijkt me ook zelf te maken?
Citroen!