kan er iemand mij helpen met het volgende probleem
als ik met m’n 2cv een bocht naar links neem op een weg met putten schokt m’n linkervoorwiel zo hard dat het blijft stuiteren.
dit voel ik tot in m’n stuurwiel.
als ik met m’n 2cv een bocht naar links neem op een effen weg is er geen probleem.
ik vermoed een probleem met vering? aangezien ik verleden jaar nog nieuwe schokdempers gestoken heb zal het hier niet aan liggen denk ik.
graag een reactie.
Totaal aantal Berichten: 298
Geregistreerd: 18-02-2005
- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
Het lijkt er op dat er teveel ruimte zit tussen je vulringen van de fusé.
Dit kun je het beste controleren door je draagarm met de krik omhoog te krikken en dan aan het wiel te voelen of deze naar boven en beneden kan bewegen.
Als er teveel ruimte zit kan dit behoorlijk trillen.
Remedie is een nieuwe fusee met goed passende vulringen. (kan zijn dat je fusé nog goed is maar ook dikke kans dat deze beschadigd bij het verwijderen)
Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”
bedankt voor de info !
vandaag de 2cv al eens opgekrikt en alles geinspecteerd.
Is het normaal dat aan de grote demper een rubber loshangt als je de wagen opgekrikt hebt ? je weet wel, daar waar de grote demper zweeft tussen de bevestigingspunten zitten voor en achter dikke rubbers.
1 daarvan zit los en kan ik 1 cm naar voor en achter bewegen.
Als ik het wiel horizontaal en verticaal kontroleer op speling is er bina niets te voelen van speling. Enkel als ik de remschijf tegenhoud is er een beetje speling in de draaibeweging van het wiel ( remschijf blijft staan en wiel beweegt beetje vooruit en achteruit ) heeft nu 73000km gebold…
@dyaneac078
aangezien ik een leek ben in de 2cv wereld wat bedoel je met een fusé ?
oops oops oops
ik ga eerst al eens een juiste sleutel zoeken om die veerpot wat vaster te zetten, en dan een testritje !
tot binnenkort ...
Je kunt ook gewoon veel te hard opgepompte banden hebben.
martijn
niets moet, alles moet kunnen
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Bandenspanning was ook mijn gedachten. Hoe hoog staat deze?
Ik zou niet meteen de schokbrekers uitsluiten, want er wordt ook wel een bagger gemaakt. Je zou ze kunnen omdraaien om te kijken of het verschil geeft. Stuitert dan het andere wiel, dan is een van je schokbrekers kaduuk.
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"