Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Ik heb even een vraagje;
De ruitensproeiers (voor en achter) doen het niet. De pompjes werken wel en slaan gewoon aan en er komt soms een klein drupje uit maar dan houd het ook op. Wat zou dit kunnen zijn?
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Dat kan niet veel zijn. Vloeistof op, prut in de motortjes, prut in de slangetjes of prut in de gaatjes van de sproeiers.
Eveneens ben ik tevens ook.
Hoe koud is het in Drachten? Als de buitentemperatuur onder de -25 celcius zakt dan wil dit ook nog wel eens spontaan optreden.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Boven de 100°C krijg je ook wel rare storingen, ook wel het controleren waard.
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:Boven de 100°C krijg je ook wel rare storingen, ook wel het controleren waard.
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Vloeistof is niet op, zit tot tot aan de rand vol.
Maar even de tankjes demonteren en de pompjes even reinigen dus?
Leidingen doorblazen met lucht misschien?
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Dat zou ik inderdaad doen. Eerst het motortje en kijken of daar wel een goede straal uitkomt. Dan het slangetje.. enzovoort. Vanaf het motortje beginnen dus en naar de sproeiers werken. Ik heb ook wel een een tankje gezien waar een soort snot op de bodem lag, dat zal ook niet bevorderlijk zijn voor de sproeiwerking.
Eveneens ben ik tevens ook.
Als je het slangetje van de pomp af trekt, moet er water uit de pomp stromen. Gebeurt dit niet, dan zit de pomp verstopt (gebeurt volgens mij bijna nooit..)
Vaak zit het buisje wat door de wisser-as zit verstopt door roest of drab.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Het probleem is opgelost en beide doen het weer. Er zat geen rotzooi in de reservoirs en ook de pompjes zaten niet verstopt maar wel de leidingen naar de nozzles toe dus die heb ik met een injectiespuit (zonder naald ) doorgespoten en toen was het snel opgelost.
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG